Posted: Tue 26 Jan 2016, 18:58 Post subject: geheugenkaarten....wat is momenteel de beste keus?
Beste medepixers,
Sinds kort heb ik een nieuwe camera (nikon d7200) en moet ook nieuwe geheugenkaartjes kopen.
Er is zoveel te koop, maar wat is momenteel een goede keus.
Zelf denk ik aan 32 gb.
ik heb gezien dat er veel verschil zit in de snelheid (de snelste was geloof ik 280 mb/s), maar wellicht heb ik zo'n kaart helemaal niet nodig.
Wie kan mij helpen met informatie.
Alvast bedankt
m.vr.gr.
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Gender: Male Age: 23 Joined: 13 May 2015 Posts: 76 Location: Kapelle
Posted: Tue 26 Jan 2016, 19:07 Post subject:
Mij is aangeraden om 32GB 95MB/S SD kaarten aan te schaffen, heb het nog niet gedaan maar ik denk dat het de meeste verstandige keuze is.
Met vriendelijke groet,
Matthijs
(Niet kopen zijn goedkope SD kaarten van de Kijkshop, heb ik wel ééns gedaan en zijn maar iets van 4MB/S, en ja, dan zit je buffer met 5 foto's al vol wat ik dus had...) _________________ Nikon D850 + D810 | Nikon 300mm F4 | Nikon 500mm F4 | Nikon 16-35 F4 | 12-24mm F4 | 150mm F2.8 | 70-200 F2.8
Handige hulp Jaap. Dank je. _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Astrid kijk ook ven naar de link die ik in dit bericht erbij doe
Deze website heeft hele scherpe prijzen en snel geleverd. Ik heb er zeer goede ervaringen mee
https://www.dataio.nl
Groetjes Annette _________________ Vogeltje wat zing je vroeg
Subtel.nl heeft ook super lage prijzen. In de kaarten, de accu's en noem maar op.
Zo heeft een vriend van me zich gisteren een Canon 70-300 F4-5.6 gekocht bij Mediamarkt. Daar zat geen zonnekap bij. Los kostte die € 38,95. Bij subtel.nl welgeteld € 9,95 voor diezelfde zonnekap.
Om maar een voorbeeld te noemen. Ook de compatible accu's voor bv. Canon zijn prima.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum