Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Sun 16 Jul 2006, 15:48 Post subject:
Als je door een verrekijker wil fotograferen, is er denk ik maar eentje die je echt antwoord kan geven. Elbert, waar ben je?? In zijn PA staan foto's van hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.
Maar, ondanks dat hij met erg mooie resultaten thuiskomt, geloof ik dat hij het je niet aan zal raden. Het is, voor zover ik weet, erg lastig om tot mooie resultaten te komen.
Je zou beter met een telescoop kunnen werken. Maar dan moet je er daar al wel eentje van hebben, anders wordt het ook weer duur.
Maar misschien dat anderen je daarbij beter kunnen helpen.
Posted: Mon 17 Jul 2006, 7:18 Post subject:
Hee hallo,
uiteraard zal ik iedereen dat aanraden, maar dan wel het volgende.
Doe het alleen als je tegen frustratie kan en het een uitdaging vindt om op een high-tech manier primitief bezig te zijn en toch digiscoping beconcurrerende platen te maken.
In periodes dat ik er vrij ver mee was (meer tijd), was ik bijna zo ver dat ik vliegbeelden van grote vogels kon maken.
Als ik zie wat voor camera je hebt, dan zou ik het niet doen. Dan loont het meer om te kijken naar een mooie sigma telelens (400-F5.6, 50-500, 170-500). Als ik ooit meer tijd krijg en het geld er voor over heb schakel ik toch ook echt over op Spiegelreflex.
Met een compactcamera'tje had het echt wel de moeite waard geweest. het is hilariteit ten top en soms kom je tot verrassende resultaten.
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=33688
groeten _________________ Canon DSRL: ouder spul
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum