Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM maart 2016 - Josephine
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 72
Joined: 24 May 2010
Posts: 328
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 28 Feb 2016, 23:57    Post subject: FvdM maart 2016 - Josephine
Korte bio


Mijn maatje Peter Teune maakte deze foto op het Noorderhavenhoofd van Scheveningen.

Naam: Josephine Beijer
Leeftijd: 63 - maar dat is niet altijd zo geweest hoor! Vorig jaar was ik 62.
Woonplaats: Scheveningen
Beroep: Ha! niks meer!
Andere hobby's? Yep. Ik speel gitaar, tenminste dat probeer ik, en ik heb het familiearchief - dat varieert van oude foto's digitaliseren tot genealogie. Lekker alles in vakjes stoppen.
Gebruikte apparatuur: Nikon D300s en Sigma 150-500mm. Vroeger had ik mijn geliefde Fuji Finepix S5Pro ..... en daar zat de oudere versie van die Sigma op.
Foto’s op: Birdpix

Interview

Waarom vogelfotografie? Dat is gewoon ontstaan. Ik had altijd wel een camera bij me tijdens vakanties en als Gosse dan een vogel zag maakte ik daar braaf een foto van. Het heeft zich wat uitgebreid. Gosse is mijn partner waarmee ik samen een paar leuke kinderen heb en die het al meer dan 40 jaar met me uithoudt. Een echte Fries uit Bakhuizen.

Wat is het leuke aan vogelfotografie? Het allerleukste aspect is eigenlijk wel het feit dat je met zoveel mensen contact legt. En dat zijn zonder uitzondering leuke mensen, die enthousiast kunnen worden over een piepklein strandleeuwerikje, ze komen van heinde en ver, hebben er wellicht vrij voor genomen. Zo grappig vind ik dat.


Strandleeuwerik. Ik ben een beetje trots op het feit dat ik deze als eerste ontdekte, althans op waarneming heb gezet - maar hij is niet lang gebleven.

Verder: de toeschouwers, de toevallig voorbij komende wandelaars, die wel eens willen weten wat daar nu weer te beleven is: eigenlijk zie je ze ter plekke net zo enthousiast worden als je de moeite neemt uitleg te geven. Die mensen die je leert kennen, dat is het leukste. Het feit dat het fotograferen van vogels niet makkelijk is, spreekt me ook aan. Ik houd wel van een uitdaging.

Wat zijn de minder leuke kanten?
Haha! Dat je er soms voor naar buiten moet terwijl het rotweer is. Er kunnen best vervelende dingen gebeuren - iemand kan voor je neus gaan zitten, een hond kan de boel wegjagen maar dat kan ik wel relativeren, zo erg is dat allemaal niet. Maar regen, kou en wind: weg ermee! Het moest verboden worden.


Grote Burgemeester. Zoals hier: ga je helemaal naar Den Oever om een grote burgemeester te fotograferen en dan begint het niet-zo'n-beetje te sneeuwen! Dat is koud hoor! Bovendien wordt het aardedonker en moet je weer allerlei instellingen veranderen om er nog iets van te maken - wat een hobby!


Wat is je specialiteit?
Er ontstaat een soort van specialiteit in meeuwen merk ik. En dat is wel goed. Ik wil ze allemaal. Het dunbekmeeuwtje is mijn favoriet.

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Nou, ik heb van alles. Maar ik vind kleurtjes wel leuk, en interactie.


Geen idee meer wanneer deze gemaakt is. Maar zo'n rode achtergrond kan ik niet weerstaan. En een meeuw ook niet.

Hoe werk je meestal? Vanuit een schuilhut? Loop je rond? …
Werken, kom op zeg! Zo serieus is het niet hoor. Ik doe maar wat.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik een soort van foto's verzamel. Wat ik onderweg tegenkom fotografeer ik en thuis kijk ik wat er mee kan. In een foto zit dan een stukje dat je kunt gebruiken, waar, als dat uitgesneden wordt, alles op de goede plaats staat. Dat stukje probeer ik dan optimaal te krijgen qua kleur en contrast, en meer is het eigenlijk niet. Voor een hut heb ik niet genoeg zitvlees, maar de kijkhut bij Wissekerke is erg mooi - dat doen we nog wel eens.


Wielewaal. Het beste voorbeeld van mijn werkwijze: je loopt op zoek naar een grijze wouw in een parasoldennenbosje en ziet her en der wat vliegen. Van tijd tot tijd klik je wat, ook al is het die felbegeerde wouw niet. In de caravan zie je op de laptop dat het geel, wanneer je de foto oplicht ..... een wielewaal blijkt te zijn. Ik weet het, geen goede kwaliteit, maar wel een vliegende wielewaal.

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Laag blijven, je ergens achter verstoppen. En achter een vogel aanjagen heb ik nu wel afgeleerd.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Bij ons thuis kregen de kinderen als ze 10 werden een fiets, en als ze 12 werden mochten ze kiezen tussen een horloge en een kiektoestel. Ik had al geprobeerd het om te wisselen, zodat ik op mijn 10de een camera kreeg, maar daar wilde pa niks van weten. Ik heb er dus 2 jaar naar uitgekeken voordat ik mijn Agfa Iso Rapid kreeg, een waardeloos ding maar het maakte mijn enthousiasme niet minder. Met het fotoboek van Dick Boer als bijbeltje in de hand leerde ik het maximale uit dat ding te halen en richtte ik me op de volgende stap: een echte spiegelreflex. Die kreeg ik toen ik 17 was, een Miranda. Ik woonde toen met mijn ouders en zonder broer en zusjes in Cyprus, en dat ding was mijn redding, vreselijke puber en verwend nest als ik was. Ik ging vaak alleen op pad, op de fiets en kwam dan van alles tegen. Maar vooral het werken in de doka vond ik prachtig - het vage schijnsel van het olijfgroene dokalicht, de geur van fixeer en ether, en het langzame opkomen van het beeld in de ontwikkelschaal gaf me een heerlijke rust na de vermoeiende dagen in de gloeiende zon.


Cyprus. Een verlaten Turks dorp in de verzengende zon - verwoest tijdens de zoveelste "ongeregeldheden".

Wat zijn je favoriete plekjes?
Dat hoef je niet te vragen: Extremadura! Met name in de Arrocampo is echt altijd wel wat te zien. Het is een nat gebied met goede kans op Woudaap, Purperkoet, Grijze Wouw en Iberische Klapeksters. Maar even gemakkelijk kom je zomaar een Griel tegen of hoor je het gekrijs van de Kuifkoekoekjes. In de omringende dehesa's zien we geregeld gewone Koekoeken; om maar wat te noemen.


Kuifkoekoek - Arrocampo. Anders dan de gewone Koekoeken werken ze hun pleegbroertjes en zusjes niet het nest uit.

In Nederland zijn onze havenhoofden en de havens onze favoriete plekjes.


Jan-van-gent. Ze volgen de vissersboten en soms komen ze tot tussen de havenhoofden - zo gaaf!

Wat is je droomsoort/-gebied?
Ik wil nog een Notenkraker en ik zou nog naar Spitsbergen willen en Jordanië en Marokko en Hongarije. Er is zoveel. Het mogen best dromen blijven.

Wat zou je nog graag doen op fotografiegebied?
Dat dus, die gebieden. Maar ik heb best al veel uitgeprobeerd, in mijn analoge tijd en ik moet een beetje filteren en houd het voorlopig maar gewoon bij wat ik nu doe.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Onze eigen Sieb - niet bewust, maar ik merk dat ik veel overneem. In het veld zie ik bijvoorbeeld, sinds hij op BP zit, veel meer lijnen, reflecties, en andere extra elementen die een foto bijzonder kunnen maken. Dat vind ik echt gaaf.


Naar Sieb

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Ik voel me nog steeds meer fotograaf dan vogelaar, maar de rest is nu dus wel wat op de achtergrond komen te staan. Portretten heb ik veel gedaan, landschappen overal waar het mooier is dan in Nederland, candid-fotografie. Opmerkelijke tafereeltjes waarbij men zich niet bekeken voelt, gluren dus, en dat doe ik nu dus bij vogels ook weer. In feite ben ik aan één stuk door aan het verzamelen. En dia's en negatieven digitaliseren is ook leuk. Nu ik er aan denk: ik heb nog een aantal dozen met dia's uit Cyprus ....


Maris. Scan van een dia, begin jaren 70. Nichtje Mariska kijkt door een smerig raam naar buiten. Waarbij ik het leuk vond dat haar gezicht alleen als spiegelbeeld te zien is. Ze is nu wethouder in Haren.

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?
Nou, zijdelings. Het gebeurde omdat we Bijenetertjes wilden fotograferen maar die zaten aan de verkeerde kant van de weg dus daarvoor moesten we eerst een eind doorrijden en dan keren.


Bijeneter

Toen we terugkwamen bij dat stekkie stopte er een autootje en er stapten twee mannetjes uit. Ze wenkten ons om te komen "para beber un vino" en ze waren echt oerlelijk, vol rimpels en met paarse drankneuzen. Het gebied daar was volledig verlaten en je kreeg toch een wat unheimisch gevoel bij het geheel. Maar gastvrijheid afwijzen doe je niet, dus met onzichtbaar knikkende knietjes met de heren mee, een grot in, trap naar beneden, waar een wijnpers stond. Ze lieten het allemaal zien maar ik zat vooral te denken aan mijn fotospulletjes die in de auto lagen die wel afgesloten was, maar als ze er in willen komen ze er in, dat weet iedereen. En wij stonden daar 10 meter onder de grond naar een oude wijnpers te kijken.
Toen ik wel genoeg gezien had tikte ik dus maar op mijn horloge, en wees richting auto, want o, wat moesten we nodig weg - je kent dat wel.
Nee, we moesten blijven, een glaasje wijn van de ene soort proeven, een ander glaasje wijn van de andere soort, een stukkie brood met chorizo (nee, dank je, we zijn vegetariërs maar dat brood is heerlijk). En ik maar naar die deur kijken, of ik hem zelf open zou kunnen krijgen mocht dat nodig zijn. Er gebeurde niks spannends.
We kregen nog wat wijn mee voor op de camping, een tweeliter limonadefles vol. Heerlijke wijn, en toen konden we eindelijk vertrekken. De auto stond (natuurlijk, je moet niet zo wantrouwend zijn) nog onveranderd, onbeschadigd en lekker warm op ons te wachten. We kregen nog wat tips waar de grote trappen zaten, en zo ben je weer een ervaring rijker.


Grote Trap. Het gebied waar dit verhaal zich voordeed staat bekend om zijn populatie grote trappen. Je ziet ze er altijd wel.

Wat vind je van Birdpix?
Leuk. Ik vind het net een schoolklasje. Met brave kinderen, stoute kinderen, juffen en meesters. De commentaren zijn haast nog leuker dan al die mooie foto's. Soms ontstaan er hele discussies, die niets meer met de foto te maken hebben. Zelf vind ik dat wel leuk - maar als een foto daardoor ondersneeuwt is het wel jammer voor de fotograaf.
En ik hoop wel dat de maandopdracht blijft bestaan. Huiswerk!

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Gewoon bij je zelf blijven, niet voor een ander fotograferen.

Beste foto

Dwergarend in de Ebrodelta.

Waarom is dit je beste foto?
Ik heb gewoon maar die met de meeste nominaties genomen, eerlijk gezegd.

Hoe heb je hem genomen?
Bij de beschrijving staat dat al een beetje: Ik zag hem aan Gosse's kant zitten, die dus de foto's mocht maken. Dat is nu eenmaal regel bij ons. Maar hij is zo aardig geweest om op een bepaald moment door te rijden en te keren, zodat ik ook kon.

Wat kan er beter aan?
De uitsnede wellicht. Voor mezelf. Ik denk dat ie ook met een andere uitsnede zoveel waardering had gekregen. Zelf vind ik hem eigenlijk maar een beetje gewoon. Goed gelukt ja, maar er zit niet veel bijzonders in.
De foto van de zilvermeeuw die ik nam vanuit de ferry van Newcastle van IJmuiden vind ik veel mooier. Die kwam hier in het TA terecht, waar ik ze geen ongelijk in geef trouwens. De kleuren, de zichtbare regen, het donker, ik vind dat echt spannend. En waarom in een dergelijk beeld een ragscherpe meeuw te zien zou moeten zijn weet ik niet. Wil ik niet eens weten. Het is ook niet erg dat hij er niet doorgekomen is, hier. Maar het is één van mijn favorieten.


Zilvermeeuw ferry

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Stiekem hoop ik op iets super spectaculairs. Zoals een vliegende Moorse Nachtzwaluw of een Gestreepte Vechtkwartel, die zo zeldzaam is in Spanje dat hij daar volgens niemand meer voorkomt. En dat ik die dan gewoon even perfect fotografeer.
Ik merk trouwens dat mijn avatarvogel, de Vale Gier, in mijn verslagje niet aan bod komt. Dat kan natuurlijk niet! Vandaar deze twee nog even als laatste:


Vale Gier. We zien op BP veel betere kwaliteitsfoto's dan die van mij. Daar kunnen mijn foto's niet aan tippen. Wijt het maar aan de spontane manier waarop ze zijn ontstaan ...


Vale Gier.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Paul van Giersbergen. Hij blijft maar foto's aanleveren van de mooiste vogeltjes uit Verweggistan, en zijn foto's zijn zo waardevol voor de database, terwijl hij er naar verhouding veel te weinig waardering voor krijgt.
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 29 Feb 2016, 16:52    Post subject:
Hey...mn 'vogeldinnetje' als fotografe van de maand op Birdpix...eindelijk dan toch, want als er iemand is, die deze site door de jaren heen, mede een smoel heeft gegeven, ben jij dat wel! ( in ieder geval voor mij Laughing) ...wie heeft er niet gesmuld van al jouw commentaren, maar uiteraard ook van het gevarieerde aanbod van foto's, die getuigen van een eigen manier van kijken naar de wereld om je heen...en ook daarin ben je voor mij vaak een lichtend voorbeeld geweest...(Wat nou ruis, lekker belangrijk zeg) Ik ben dan ook blij dat ik met enige regelmaat in jouw gezelschap MAG vertoeven (deze laatste zin schrijf ik ook speciaal voor Wijnand, want van hem 'mag' ik nooit wat, als we pad zijn Razz)...heerlijk, jouw ruimdenkendheid, altijd kijkend naar de mogelijkheden, naar het positieve...daarin zie ik jou...

Ik hoop je nog heel veel en vaak tegen te komen, waarbij het fotograferen van vogeltjes een prachtige smoes blijft om daar aanleiding voor te vinden!

hartelijke groet,

Peter

PS die foto van jou aan het begin van dit verhaal had het ws ook goed gedaan in de afgelopen maandopdracht Razz
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)


Last edited by P.Teune on Mon 29 Feb 2016, 21:31; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9812
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Feb 2016, 20:15    Post subject:
Fijne foto's en heerlijk luchthartig relativerend op de praatstoel. Josephine, fotograaf van de maand Very Happy
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 180
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Feb 2016, 20:53    Post subject:
Leuk, leuk, leuk ! En fijne foto's... Ik vind die van de Ferrymeeuw ook top trouwens - bijna een schilderij, en dat is dan positief in dit geval Wink . See you ! Hans
Back to top
Reply with quote
 
Anneke66


Gender: Female
Age: 57
Joined: 11 Apr 2014
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 29 Feb 2016, 21:02    Post subject:
Hoi Josephine,

Leuk én terecht dat je fotograaf van de maand bent. Ik kijk altijd graag naar je foto's; heel divers ook. Ik vind je portretten ook erg mooi; zo was ik ooit helemaal verliefd op het portret van een jonge zilvermeeuw. En minstens zo leuk zijn natuurlijk je bijbehorende beschrijvingen en je heerlijke commentaren. Lekker nuchter ook.

Ik denk ook dat Birdpix bijzonder saai zou zijn zonder jou dus; ga zo door!!

Ik ken je niet persoonlijk, maar volgens mij ben je een tof wijf!

Groetjes, Anneke
Back to top
Reply with quote
 
peterh50
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 20 Dec 2007
Posts: 61
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2016, 6:25    Post subject:
Heerlijk om te lezen, in dezelfde losse, relativerende en fijne stijl, waarin je ook vaak je commentaren schrijft. Ik zie je genieten in je foto's.
Gr. Peter
_________________
Olympus apparatuur, Manfrotto 055Xpro en 680B
http://peterdehoog.blogspot.nl
Back to top
Reply with quote
 
Paul van Giersbergen


Gender: Male
Age: 63
Joined: 10 Apr 2012
Posts: 33
Location: Wuenheim, Frankrijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2016, 6:54    Post subject:
Hoi Josephine,

Mooie foto's en een erg leuk verhaal. Natuurlijk ook hartelijk bedankt dat jij mij tot de volgende fotograaf van de maand hebt benoemd.

Groet, Paul
_________________
Canon EOS 5D Mark IV, Canon 600 mm F4.0 + 1.4x extender
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Mar 2016, 8:29    Post subject:
Smile
fijn verhaal.

(en lekker gestructureerd Wink. )
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2016, 11:49    Post subject:
Mooi verhaal , en ook iemand die heel veel intresse heeft voor alles wat vliegt.
Ook zeer mooie plaatjes

Grt
Charly
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2003
Posts: 1119

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2016, 15:29    Post subject:
Leuk interview met veel humor en lekker relativerend. Ik was al bang dat er een extra harde schijf voor de server moest besteld worden, maar je hebt je ingehouden (qua hoeveelheid tekst). Laughing
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
Marie-José Boon
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 28 Dec 2008
Posts: 21
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2016, 18:44    Post subject:
Hoi Josephine,
Heerlijk om te lezen hoe en wat je doet met de fotografie en je vrije tijd. Mooie opnames heb je hier bij geplaatst en dan vooral die van de grote trappen en die twee vale gieren.
Groet Marie-José
Back to top
Reply with quote
 
Boudewijn Schreiner


Gender: Male
Age: 75
Joined: 05 Nov 2004
Posts: 38
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 02 Mar 2016, 2:08    Post subject:
Hoi Josephine,
Wederom genoten van de luchtige manier waarop jij invulling geeft aan je grote passie, de vogelfotografie.
Zo’n “per ongeluk” geschoten wielewaal in de vlucht is daarvan een goed gekozen voorbeeld.
Jouw genoeglijke commentaren en de fijne foto's zorgen regelmatig voor een brede glimlach.
Groet,
Boudewijn
_________________
Canon EOS 20D/40D/5D Mark lll
Canon EF 100mm f/2.8 Macro;
Canon EF 300mm en 500mm f/4L IS;
Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L IS;
Canon Extender EF 1.4xll en 2.0xll
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Mar 2016, 11:11    Post subject:
een mooi verhaal Josephine,
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
Erik van Ark
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 63
Joined: 29 Oct 2011
Posts: 94
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 02 Mar 2016, 12:46    Post subject:
Leuk om te lezen wie er achter "Josephine" zit.
Vanwege de foto's.
Maar ook vanwege de manier waarop je commentaar geeft op een foto.
Altijd positief, met een bijzondere kijk en een draai.
Maar ook duidelijk.
Knap vind ik dat.
_________________
Erik

Canon R6 (80D), Canon RF 70-200 f4; Canon RF 100mm, Sigma 150-600 Sports.
Back to top
Reply with quote
 
arnold merckx


Gender: Male
Age: 83
Joined: 10 Oct 2011
Posts: 62
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Mar 2016, 14:44    Post subject:
Leuk Josephine !
Ook leuk om nu een beetje te weten wie er achter die altijd enthousiaste commentaren zit.
Zonder jou heeft Birdpix een stuk minder kleur en fleur.
Gr. arnold

( hoop dat dit over komt, waar ik zit is de wifi héél slecht ).
_________________
Fujifilm camera en lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
henkdikkers
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 81
Joined: 23 May 2005
Posts: 79
Location: Nuis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Mar 2016, 20:04    Post subject:
Josephine,

Jij bent de klaterende waterval die neerdendert op het birdpixlandschap en daar wordt dat landschap bloeiender, boeiender en kleuriger van. En je foto's zijn even origineel als de maakster!

Groet Willy en Henk
_________________
Nikon camera's en Nikkor lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Rob Belterman
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 72
Joined: 06 Jan 2007
Posts: 218
Location: Nederland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 03 Mar 2016, 17:27    Post subject:
Kijk eens aan Shocked Very Happy en daar- en hierom ben ik blij dat ik jou voorgedragen heb Wink Groeten, Rob
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1766
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Mar 2016, 21:01    Post subject:
Wat een leuke reacties mensen! Ik vond het fijn om eens zo in het zonnetje gezet te worden - voor een maandje ...
Rob bedankt dat je mij hebt voorgedragen, dat vind ik echt een eer. Toen ik zelf iemand mocht voordragen was Paul de eerste die in mij opkwam, zonder echter te vergeten dat hier nog meer mensen zijn die zoveel moois laten zien uit verre landen. We zouden hun foto's wat meer aandacht mogen geven, toch? Ik denk dat ze vaak onder heel moeilijke omstandigheden bezig zijn, hitte, insecten, vocht, om maar wat op te noemen. Ik ben erg benieuwd wat Paul te vertellen heeft.

En ja, ik heb het kort gehouden he? Very Happy Ik kan het wel!

grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 06 Mar 2016, 10:23    Post subject:
Haha, je verhaal is heerlijk jouw kenmerkende zelf ....een unieke BP-ster.
Boeiend en geestig proza en nog mooie foto's ook!

Je hebt inmiddels zoveel bijgedragen aan BP en al zoveel betekend voor (vooral de beginnende) gebruikers, dat je wat mij betreft in aanmerking komt voor BP-grootkruis van verdienste.
gr
G
(en snel tot ziens!)
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
loek van de Leur


Gender: Male
Age: 72
Joined: 02 Nov 2006
Posts: 124
Location: Maasbracht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 06 Mar 2016, 12:06    Post subject:
Een leuk verhaal Josephine en weer helemaal in jouw stijl. Ik weet niet of wij veel gemeen hebben, maar in ieder geval wel onze voorliefde voor Spanje.
En nog bedankt voor de tip over de Heremietibis. Heeft mij een paar leuke middagen opgeleverd.
Vg Loek
_________________
canon 5d mark IV, Eos R, 500 mm, 150-600 mm en 1.4 extender, Wimberley op zelfgemaakt raamstatief
Back to top
Reply with quote
 
Helen Commandeur


Gender: Female
Age: 68
Joined: 17 May 2015
Posts: 2
Location: El Mojón
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 06 Mar 2016, 13:12    Post subject:
Heel erg leuk Josephine en ook ik geniet altijd van jouw berichten.

Groeten van de Dunbekmeeuwen hier in zuidoost Spanje en
Helen Commandeur
_________________
Canon 70D + 400mm
Back to top
Reply with quote
 
Renée en George


Gender: Female
Age: 72
Joined: 07 May 2006
Posts: 62
Location: Voorburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 06 Mar 2016, 19:52    Post subject: Fotograaf van de maand maart.
Hoi Josephine,

Genoten van je prachtige verhalen en foto's en ja verder gaan we helemaal mee met Boudewijn Schreiner.

Tot ziens in Scheveningen en lieve groetjes van Renée & George
_________________
Canon 550D
Canon 300mm F4L IS. USM.Canon 300mm F/2.8 IS. USM Canon Eos 7D Mk II per 1-11-'15 Canon 650D. Extender EF 1.4x II en EF 2x III, Canon 100 mm F/2.8 L IS USM.
Manfrotto éénpoot en 3-poot.
Schommelkop Manfrotto 393.
Back to top
Reply with quote
 
Annelies t Hooft


Gender: Female
Age: 59
Joined: 23 Sep 2012
Posts: 6
Location: voorschoten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 07 Mar 2016, 20:19    Post subject:
Wat een leuk verhaal zo, of ik je hoor praten. We zien elkaar.

Gr Annelies
_________________
nikon D810, 500mm f4
Back to top
Reply with quote
 
Kees Keizer


Gender: Male
Age: 72
Joined: 30 May 2013
Posts: 25
Location: Nunspeet
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Mar 2016, 19:24    Post subject:
Dag Josephine,

Met bewondering lees ik altijd jouw commentaren.
Altijd positief en vol empathie. Je geeft hier een inkijkje in (een deel van) je bestaan.
Ik heb een zwak voor medemensen die tijd voor taal nemen.
De beelden die je ons voorschotelt zijn weergaloos. Naast de gevleugelde vrienden vind je het van wezenlijk belang ons ook een blik te gunnen op jouw vroegere verblijfplaats.
Ik woon even bij je in, als je dat toestaat, en mijmer bij het retrospectieve beeld van Cyprus dat je ons hierboven toont:

Eiland op drift

Er drijft een been in de rivier
in dit aangerande land rolt
een bloedend oog door grijs gruis

ik wil er woorden voor kiezen. Tevergeefs
zoek ik in een andere taal bij
andere mensen

met te nauwe schoenen stap ik
in een verloren ruimte
waar versleten bomen met heet licht spelen

rond een hijgende dorpspomp
liggen stiltes in wild verband
een manke handkar lijdt er schipbreuk

keien liggen werkloos. Daken hebben
hun huizen verlaten
bonte kraaien krassen hun stem in het zwerk

in een bouwval speur ik naar de hand
die dit alles begon. In de schaduw leest
het silhouet van een monnik hardop.

*** *** ***
Josephine, dank voor het terloops oplichten van jouw sluier.
Een naam verwerft een gelaat; een onbekende stapt in het verdiende licht.

Met groet, gedachten en een glimlach,
Kees Keizer
'Waar licht het landschap raakt'
_________________
'Waar de streling van het woord,
de kracht van kale zinnen
en de gesel van het schrift,
samenvloeien en versmelten
tot het onleesbare'
Back to top
Reply with quote
 
Wim Werrelman


Gender: Male
Age: 61
Joined: 19 Sep 2010
Posts: 133
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Mar 2016, 21:31    Post subject:
Hoi Josephine,

Het is al eerder gezegd hier, maar ik wil me er van harte bij aansluiten.
Jouw bijdrage aan Birdpix is een van de leukere aspecten van de site.

Ik ben altijd heel verheugd als jij een commentaar bij een van mijn foto´s schrijft.
Dan weet ik namelijk dat ik er eens goed voor moet gaan zitten...
Fijn uitgebreid (meestal), lovend (regelmatig), eerlijk (altijd), kritisch (vanzelfsprekend) en enthousiast (standaard).
Net als dat je dat bij iedereen doet.

ECHT verdiend deze ere plek!

Helder zicht!
Wim
_________________
Nikon D 810. Nikkor 80-400 mm; Nikkor 500 mm 4.0; Nikkor 20 mm. www.wimpics.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum