Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Mooie vogelplekken en overnachtingen in Andalusië?

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Peter Heslenfeld


Gender: Male

Joined: 21 Sep 2011
Posts: 6
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 08 Mar 2016, 21:46    Post subject: Mooie vogelplekken en overnachtingen in Andalusië?
Eind maart ga ik naar Andalusië in Zuid-Spanje. Eerst gaan we naar Cota Donana en daarna zakken we af naar Tariva voor de trekvogels.

Ik heb 2 vragen:
1) Overnachtingen:
Heeft iemand goede tips voor overnachtingen? Ik zoek een leuke, redelijke goedkope plek buiten de bebouwing waar je kan wandelen en vogel kijken. Het mooiste is als het ergens bij Tariva ligtt zodat we vanaf daar dagtripjes kunnen maken.

2) Mooie plekken om te fotograferen:
Ik heb het boekje "Where to watch birds in Southern & Western Spain" (2008). Daar staan mooie vogelplekken in. Maar ik zoek vooral plaatsen waar vogels dichtbij zitten, zodat je ze goed kan fotograferen. Heeft iemand tips?

Ik hoor het graag. Alvast hartelijk bedankt.
Groet,
Peter Heslenfeld
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 10 Mar 2016, 17:17    Post subject:
Ik denk dat het lastig is om even wat goede overnachtingsplaatsen aan te geven, dat is zo afhankelijk van je situatie en smaak! Wij kamperen altijd en dat is overal prima. In de Doñana is het bezoekerscentrum Valverde een aanrader maar het ligt wel in the middle of nowhere en is alleen bereikbaar via tientallen kilometers dirttrack. Waarlangs overigens een schatkamer aan vogeljuweeltjes te zien is en die zitten zo dichtbij als vogels normaal genomen zitten: kom je zelf te dichtbij dan zijn ze foetsie. Maar vanuit het bezoekerscentrum heb je zicht over de broedkolonies kwakken en zwarte ibissen, die je ook in de omgeving best veel ziet.
Andalusië is mega-groot, en vanuit Tarifa is het wel een beetje al te ver om een dagje naar de Cabo de Gata te gaan bijvoorbeeld, zelfs de omgeving van Almeria zal te veel van het goede zijn.
Zitten vogels, anders dan vanuit een speciale hut of in gevangenschap ooit zo dichtbij dat je ze goed kunt fotograferen? Je zult ook voor de vogeltjes in Spanje goed moeten weten hoe jij je kunt verstoppen en veel geduld moeten hebben. Ik denk dat het zeker de moeite waard is in die tijd, alleen al bij de Doñana kun je vanuit El Rocio een grote hoeveelheid hutten langs gaan waar de waterminnende vogelbeesten je zullen laten genieten. Wel genoeg paracetamolletjes mee want de kijkgaten zitten of veel te laag, of veel te hoog en ze leveren je gegarandeerd rugpijn op.
Houd rekening met Semana Santa, die valt eind maart, en het zal loeidruk zijn overal.
Veel plezier - ik ben stinkend jaloers dat wij nog een tijdje moeten wachten.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Van de Velde Frank


Gender: Male
Age: 62
Joined: 02 Oct 2012
Posts: 26
Location: Wevelgem - Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 10 Mar 2016, 20:10    Post subject:
beste,
er zijn 2 crossbill guides ter beschikking : Andalusian Sierras (from Malaga to Gibraltar isbn 978 90 5011 251 2) en Coto Donana (and surrounding coastal lowlands isbn 90 5011 210 2). Inderdaad best rekening met de 'madonna' vereringen om u verblijf te boeken. Booking.com is best handig om u verblijf te boeken.
EL ROCIO PILGRIMAGE

El Rocio

Pentercost Monday
24 May 2015
15 May 2016
The El Rocío pilgrimage is the most famous in the region, attracting nearly a MILLION people from across Andalucia and the entire country, and beyond. Every Andalucian city, town and village has its own pilgrimages, for its patron saint, virgin or other much-loved local figure. But the El Rocio has cult status, and is the most important and most colourful. It follows on from Semana Santa (March/April), and the various spring ferias, of which Seville's Feria de Abril (April) is the biggest.
mvg Frank
_________________
canon eos 77d / tamron 150 600 g2
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 10 Mar 2016, 20:20    Post subject:
Dat zijn twee verschillende feestjes. Wat met pasen valt is de semana santa en iedere spanjaard is dan zo'n beetje vrij, en heel veel is volgeboekt. In El Rocio heb je tijdens pinksteren een gekkenhuis, maar als je bijvoorbeeld in Huelva verblijft valt de drukte al weer mee. Maar ook zeker iets om rekening mee te houden mocht je rond pinksteren daar zijn.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum