Gender: Male Age: 62 Joined: 07 Mar 2008 Posts: 124 Location: Zoetermeer
Posted: Tue 10 May 2016, 21:04 Post subject: skellig eilanden Ierland
Hoi,
De eerste week van Juli ga ik een dagje naar skellig eiland. Boottochtje al geboekt. Mijn partner gaat voor de klooster ruïnes aldaar. Ik hoop dat ik de papagaaiduikers daar kan vastleggen. (Deze zitten er doorgaans tot eind juli/begin aug). Daar onze tijd heel beperkt is ivm retour boot tocht hoop ik dat iemand ons een tip kan geven welke kant ik het beste op kan voor de papagaaiduikers. (of er moet maar 1 kant op zijn..en dat is de vele trappen op? ) Wie is hier al eens geweest en kan er iets meer over vertellen zodat ik de spaarzame tijd zo optimaal mogelijk kan benutten. Dank jullie wel.
mvg
Hans _________________ Think Happy Thoughts...And You Will Fly (Peter Pan)
Age: 67 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 462 Location: Amsterdam
Posted: Wed 11 May 2016, 6:37 Post subject:
Papegaaiduikers kun je daar tot enkele meters benaderen, ik ben er in 2013 geweest en gebruikte vooral de 70-200mm zoom. Je loopt inderdaad vanaf de aanlegsteiger een soort trap in de rotsen op, helemaal bovenaan zijn de restanten van het klooster. Hopen op mooi weer zou ik zo zeggen! Oh ja, tijdens de tocht er naar toe kom je langs een leuke Jan van Gentenkolonie met grijze zeehonden. 'n Mooi vooruitzicht. _________________ Fotograaf en publicist
Gender: Male Age: 62 Joined: 07 Mar 2008 Posts: 124 Location: Zoetermeer
Posted: Wed 22 Jun 2016, 20:34 Post subject:
Hoi Martijn,
sorry voor de late reactie! . Dank voor je bericht! Voor die papegaaiduikers moet je daarvoor naar boven toe de trap op naar het klooster, of kun je beter daarvoor beneden blijven?
@Rick Robaard, hier kun je je tocht boeken : http://www.skelligsrock.com/ _________________ Think Happy Thoughts...And You Will Fly (Peter Pan)
Gender: Male Age: 52 Joined: 07 Aug 2007 Posts: 195 Location: Meppel
Posted: Wed 22 Jun 2016, 22:01 Post subject:
We zijn inmiddels weer terug.
Skellig bleek niet meer te boeken t/m Augustus. Alle boottochten met landing zijn volgeboekt tot die tijd. We hebben de boottocht rond de eilandjes gedaan. Daar zijn wel een paar aardige foto's te maken maar niet meer dan dat.
Wat ik zo van het eiland heb gezien zal je toch echt de trap wel op moeten om mooie foto's te maken, maar ik heb het alleen maar vanaf het water gezien.
Groet, Rick _________________ 'Always look on the bright side of life'
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum