Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sun 01 May 2016, 13:12 Post subject: Maandopdracht Mei 2016; Grutto
Van Thijs kreeg ik de volgende opdracht:
“Fotografeer een Grutto”
Dit jaar is de Grutto verkozen tot de nationale vogel van Nederland. Deze soort staat dus al in de schijnwerpers en nu leek het mij leuk om deze soort tijdens deze maandopdracht ook in de schijnwerpers te zetten.
Het zijn vaak fotogenieke vogels en de opdracht spreekt voor zich lijkt mij. Maak de meest aansprekende Gruttofoto van de maand mei.
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 2 t/m 25 mei 2016 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 mei 2016 komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 58 Joined: 28 Mar 2015 Posts: 1 Location: Waregem
Posted: Tue 24 May 2016, 18:10 Post subject:
ik vind het nogal omslachtig om hier een foto te plaatsen ( maandopdracht) bij de maandopdracht mag hij 1024 pixels zijn maar dan mag hij opeens , voor hem te kunnen uploaden , maar 800 pixels zijn . ik vind dit nogal verwarrend . anders prachtige foto's te bekijken bij birdpix .
De maten voor foto's zijn max. 1024 pixels breed en 800 pixels hoog. Als je zou toestaan dat ook de hoogte van 1024 pixels zou kunnen, zou je voor sommige schermen moeten gaan scrollen om de hele foto te kunnen bekijken. Dat kijkt niet fijn.
(volgens mij staat dat ook zo in de FAQ) _________________ Nikon, Gitzo
Posted: Tue 24 May 2016, 20:15 Post subject:
HERINNERING: Vergeten jullie niet om foto's voor de maandopdracht in te sturen. Dit kan nog tot en met morgen (25 mei). _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Thu 26 May 2016, 7:26 Post subject:
Zo, de foto's van de Grutto's zijn te zien in het maandopdrachtalbum. Commentaren schrijven en nominaties uitdelen kan tot en met 30 mei. Op 31 mei wordt de uitslag bekend gemaakt. Veel plezier met de foto's!
Wat een mooie verzameling grutto's . Leuk om de verschillende invalshoeken te zien. Heb 2 nominaties uitgedeeld. _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Posted: Sun 29 May 2016, 14:05 Post subject:
HERINNERING: Vergeten jullie niet te nomineren en te becommentariëren bij de maandopdracht van mei. Dit kan alleen vandaag en morgen, 29 & 30 mei, nog!!!
Aan Harry dus de eer een nieuwe maandopdracht te bedenken. Mijn felicitaties aan het podium en iedereen bedankt voor zijn/haar inbreng! _________________ Zie voor veel meer foto's:
winnaars, gefeliciteerd! Mooie foto's zijn het.
Ik ben benieuwd naar de volgende opdracht, en hoop weer van de partij te zijn.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Harry, en ook Ruud natuurlijk, van harte, mooie foto's inderdaad.
En leuk dat ik ook nog een beetje mag aanhaken. Iedereen bedankt voor commentaar en/of nominaties.
Op naar de volgende opdracht.
Sieb _________________ canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Fijn dat jullie mijn foto zo mooi vonden maar ook de andere deelnemers hebben prachtige platen ingestuurd. Mij gaat het niet om het winnen maar om het plezier dat je gezamenlijk beleeft aan dezelfde hobby. Hoop dat ik nog lang mag genieten van al die mooie foto's hier op BP
Van harte allen. Het was leuk om met de opdracht bezig te zijn. Vind het elke keer weer een uitdaging.
Iedereen ook bedankt voor de commentaren. Of ik nominaties heb kan ik nog niet zien. _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gender: Male Age: 64 Joined: 20 Oct 2009 Posts: 103 Location: Amersfoort
Posted: Tue 31 May 2016, 19:34 Post subject:
Iedereen bedankt voor de commentaren en de nominaties. Ik ben blij met de 2e plek. Harry, gefeliciteerd met de overwinning en Sieb proficiat met de 3e plek!
Groet,
Ruud Scherpenisse _________________ Nikon D4s body, Tamron 150-600 lens, diverse kleinere Nikon lenzen, Nikon 1,4 converter, Nikon 1,7 converter, Manfrotto statief. OM-1 met diverse lenzen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum