Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Gezocht leuke plekken voor fotografie.

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arie G


Gender: Male
Age: 33
Joined: 11 Jul 2016
Posts: 2
Location: Benschop
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 11 Jul 2016, 8:43    Post subject: Gezocht leuke plekken voor fotografie.
Goedemorgen,

Ik ben sinds een maand bezig met natuurfotografie. Ik ben inmiddels o.a. bij de OVP, Biesbosch, Zouweboezem en lek (tpv. Hagestein) geweest (kom uit regio utrecht). De OVP waren het leukst, Zouweboezem was ook leuk maar het licht was niet optimaal toen ik er was (s'middags).
Bieschbosch zitten leuke soorten maar erg schuw/op afstand en hutten vielen tegen.

Kan iemand nog meer tips geven voor mooie plekken? Ik vind het niet erg om even te rijden, maar het Lauwersmeer is vooralsnog iets te ver.
Heb al even op vogelkijkhut gekeken maar de meeste hutten in Utrecht zijn niet heel populair.

Liefst zie ik plekken waar de vogels niet te schuw zijn of waar ze dicht bij een hut zitten (zoals OVP). Overigens ben ik geinteresseerd in alle wilde dieren, niet alleen vogels.

Alvast bedankt.
Back to top
Reply with quote
 
Chris van Rijswijk


Gender: Male

Joined: 18 Sep 2004
Posts: 81
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 11 Jul 2016, 17:45    Post subject:
Bezoek de Rottemeren. Daar gebeurd het. Zie http://www.birdshooting.nl/index.php/blog/279-de-rottemeren-the-place-to-be
_________________
Canon diverse

http://www.birdshooting.nl/
Back to top
Reply with quote
 
Henk de Graaf


Gender: Male
Age: 66
Joined: 21 Mar 2015
Posts: 32
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 11 Jul 2016, 19:29    Post subject: leuke plek
Probeer eens het park de hoge veluwe , is niet goedkoop , ik dacht inclusief auto rond de 15 a 16 euro voor een dag.
In de avonduren kans op edelherten , en bij otterloo zit een vogelhutje , mocht je daaruit willen fotograferen dan adviseer ik je om een camouflage tentje mee te nemen , die mag je gebruiken op het park , als het een wat langere tijd droog en warm weer is geweest heb je veel kans op de goudvinken of kruisbekken die komen drinken.
Mocht je interesse hebben om daar een keer heen te gaan dan moet je mij maar even een pb tje sturen , dan krijg je mijn telefoonnummer en dan leg ik je wel uit hoe je bij het vogelhutje kunt komen.
Lepelaarshut is ook erg in trek , wel een stukje lopen om er te komen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Henk
_________________
Sony A9 , 200 600mm lens
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 12 Jul 2016, 10:46    Post subject:
Bij mij thuis zitten de huismussen en mezen vaak op minder dan 5 meter....beetje flauw, maar ik bedoel eigenlijk...zoek een plek vlakbij huis en raak daar thuis wat het vogelleven betreft...De Arkemheen is wat dat betreft mijn '2e thuis' geworden...
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Arie G


Gender: Male
Age: 33
Joined: 11 Jul 2016
Posts: 2
Location: Benschop
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Jul 2016, 11:13    Post subject:
P.Teune wrote:
Bij mij thuis zitten de huismussen en mezen vaak op minder dan 5 meter....beetje flauw, maar ik bedoel eigenlijk...zoek een plek vlakbij huis en raak daar thuis wat het vogelleven betreft...De Arkemheen is wat dat betreft mijn '2e thuis' geworden...


Achter ons huis is een weiland, zo af en toe zitten er buizerds/torenvalkjes en aardig wat hazen. Alles is echter enorm schuw, de reigers vliegen al weg vanaf 500 meter. Toch kom ik er regelmatig, pas zag ik nog een verdwaalde ooievaar die toch nog redelijk lang bleef zitten.

Maar goed voor de zaterdag vind ik het wel leuk om een compleet nieuw gebied te bezoeken wat verder van huis, andere biotopen hebben meestal ook andere dieren. Bedankt voor alle tips tot nu toe.
_________________
https://www.flickr.com/photos/142773372@N06/
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Jul 2016, 12:08    Post subject:
Arie G wrote:
Achter ons huis is een weiland, zo af en toe zitten er buizerds/torenvalkjes en aardig wat hazen. Alles is echter enorm schuw, de reigers vliegen al weg vanaf 500 meter.

Het is sowieso aan te bevelen - zeker in open gebieden - om niet op de vogels af te lopen maar om je ergens (vooraf) verdekt op te stellen en de vogels naar jou te laten komen. Dat duurt soms lang, maar als het wél lukt is het resultaat er ook naar Wink . In polders is fotograferen vanuit de auto ofwel "rijdende schuilhut" een beproefde methode. Vergeet dan niet een camouflagenetje in het open raam te hangen. Is noodzakelijk om je bewegingen te verhullen voor met name reigers en roofvogels. En een stevige rijstzak uiteraard.

1 gebied wil ik nog even noemen nabij regio Utrecht: De Groene Jonker nabij Zevenhoven, echt top!

Succes en groet,

Joep
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 12 Jul 2016, 13:58    Post subject:
In de trektijd (en die begint al weer snel) de havenhoofden van IJmuiden en Scheveningen of de pier van Hoek van Holland.
Een keur van soorten kan daar voorbijtrekken en voor je voeten landen om uit te rusten....

In najaar en winter, zeker na een NW-storm, zijn dat ook dé plekken voor de wat minder algemene meeuwen, de jager-soorten, zee-eenden, alken en zeekoeten.
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Jacob Molenaar


Gender: Male
Age: 22
Joined: 13 Jan 2016
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 12 Jul 2016, 20:53    Post subject: Re: Gezocht leuke plekken voor fotografie.
Bij Oud-Vossemeer heb je een leuke hut waar minde algemene steltlopers vaak dichtbij te fotograferen zijn. Het gebiedje daar het Stinkgat.
_________________
Canon powershot sx60hs.
Back to top
Reply with quote
 
Fred Aerts


Gender: Male

Joined: 30 Aug 2006
Posts: 34

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 12 Jul 2017, 9:28    Post subject:
Redelijk in de buurt van Utrecht: de Groene Jonker bij Zevenhoven.
Dit is een plasdras gebied zonder kijkhutten of schermen maar door de vele ondiepe plassen en plasjes met rondom grotendeels riet en ruigtes wemelt het er van de steltlopers, eenden, meeuwen, sterns, reigers, roofvogels, ganzen, rietvogels, ralachtigen, etc. Regelmatig zijn er bijzondere soorten te vinden. Je hebt bijna overal goed zicht op de plasjes en je kunt soms opvallend dicht bij de vogels komen. Ook de vele rietvogels laten zicht goed fotograferen. Er loopt een pad volledig rond in het gebied en afhankelijk van de zonnestand van dat moment zijn er altijd wel fotogenieke plekken te vinden. Toen ik er de eerste keer kwam viel mijn mond open van verbazing zoveel er te zien was in zo'n relatief kleine gebiedje.
Back to top
Reply with quote
 
deBeer


Gender: Male
Age: 51
Joined: 29 Mar 2013
Posts: 19
Location: Maarssen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 12 Jul 2017, 10:44    Post subject:
Kijk eens op mijn site onder locaties. Daar staan allemaal leuke plekken waar ik zelf ook regelmatig kom. http://www.debeerzietzevliegen.nl/

Gr, Michel
_________________
https://debeerzietzevliegen.nl
Back to top
Reply with quote
 
niels de haan


Gender: Male
Age: 31
Joined: 08 Jun 2008
Posts: 4
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 17 Jul 2017, 17:42    Post subject:
De blauwe kamer bij Rhenen
_________________
Bodies; Canon 70D en Canon 700D.
Objectieven;
- Canon EF24-105 f/4L IS USM
- Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro OS HSM
- Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Contemporary
- Canon EF 50mm f/1.8 STM
- Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Jul 2017, 11:38    Post subject:
Beste Arie,

De beste tip die ik kan geven is om je eigen omgeving goed te leren kennen, waar je regelmatig naar toe kunt gaan. Je zult ontdekken hoeveel er in je eigen omgeving te zien en te fotograferen is. Bovendien leer je dan wanneer het licht goed is en kun je 's ochtends en 's avonds er naar toe.

Wil je toch meer plekken weten heb ik twee tips voor je:

In het Praktijkboek Vogelfotografie staat een heel hoofdstuk gewijd aan goede locaties. Bovendien zul je hier veel waardevolle informatie uit kunnen halen: alles wat komt kijken bij vogelfotografie komt hier aan bod.

In het boek Birdpix 6: 88 tips voor vogelgebieden vind je 88 gebieden beschreven. Dit boek is nu te koop voor maar 15 Euro.
Back to top
Reply with quote
 
Jurgen Maassen
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 23 May 2013
Posts: 96
Location: Vaals
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Jul 2017, 12:08    Post subject:
Hoi Arie,

Ik ben het eens met het antwoord van Daan.

In je eigen omgeving kun je vaak al veel vinden. Zo heb ik ijsvogel, waterspreeuw, steenuil etc. gevonden in mijn omgeving.

Het heeft wel weken, misschien wel maanden geduurd. Het voorbereidende werk is vaak het meeste werk.

Maar dan heb je ook iets. Probeer dan ook deze plekjes zoveel mogelijk voor jezelf te houden. Des te meer plezier heb je ervan.

En probeer ook zoveel mogelijk rekening te houden met broeden etc, ivm. evt. verstoring.

Des te vaker dat je er komt, des te meer zul je het gedrag van de vogels leren kennen. Ook zullen ze meer aan jou gaan wennen.

Groeten, Jurgen.
_________________
- Sony RX10M4

- Sony A7 IV

- Sony A9

- SONY FE 200-600MM F/5.6-6.3 G OSS

- SONY FE 100-400mm F/4.5-5.6 GM OSS

- SONY FE 24-105MM F/4.0G OSS

- SONY FE 90MM F/2.8G MACRO OSS
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum