Posted: Sat 05 Nov 2016, 17:47 Post subject: HELP: externe harde schijf kapot
Beste medepixers,
Een vriendin van mij heeft een probleem, haar externe harde schijf start niet meer op en natuurlijk staan al haar foto's erop en heeft ze geen backup.
Weet iemand een bedrijf waar je dit zou kunnen laten maken en dat de foto's eraf gehaald kunnen worden?
Alvast bedankt voor de reacties.
groetjes
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Het komt bij mij ook nogal eens voor - je kunt een opstart DVD met Linux maken, door het juiste bestand te downloaden van internet, en daarmee op te starten. Het gaat traag, maar je kunt de onbeschadigde bestanden dan allemaal inzien en kopiëren naar een andere (externe) harde schijf.
Linux ziet soms de bestanden nog wel waar Windows ze niet meer vindt, vreemd genoeg.
Je krijgt er wel een paar dagen werk aan ....
grtz, josephine
Het kan zijn dat de schijf nog wel goed is, maar de usb controller niet, dan is er niets aan de hand, je kunt dan de usb controller laten vervangen. Had mijn buurman ook toen hij zich vergistte in de voedingsadapter (24V ipv 12V). Bij Levix in Rosmalen misschien even informeren. _________________ Groeten Corné,
www.ijsvogels.nl
Gender: Male Age: 51 Joined: 01 Jun 2005 Posts: 227 Location: Vorden
Posted: Sun 06 Nov 2016, 8:53 Post subject:
Wat Corné zegt. Even de hd in een (andere) externe behuizing plaatsen. Voor een paar tientjes heb je trouwens een nieuwe behuizing. _________________ Canon & Apple
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum