Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Kennismaking

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 17 Jan 2017, 13:53    Post subject: Kennismaking
Inmiddels ben ik al enige tijd lid van Birdpix, maar nooit actief. geweest met dit account.
Nu ik op het punt sta dit te veranderen, leek het mij wel eens tijd mijzelf voor te stellen.

Na mijn afstuderen, kreeg ik van mijn ouders mijn eerste camera, namelijk de Canon G11. Door mijn interesse in natuur in algemene zin, ben ik met name landschap en omgeving gaan fotograferen. Tijdens deze periode is er bij mij een zaadje uit mijn jeugd ontpopt en begon de interesse in insect, vogel en zoogdier met de dag te groeien. De fotografie breidde zich dus langzaam uit.

Birdpix drong zich in die tijd al snel aan, waardoor er aandacht ontstond voor de spiegelreflex camera's met daarbij horende lenzen.
"Out of my League" was op dat moment al snel de gedachten, wanneer een korte zoekactie naar prijzen werd ingezet.

In 2012 heb ik samen met mijn partner een reis gemaakt naar Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho. Vanwege het mooie een vele natuurschoon dat daar aanwezig is, ging de gedachten al snel op om een lens te huren en de camerabody Canon 50D van mijn zus te lenen. Nadat wij vele mooie foto's hebben gemaakt met deze fijne camera samen met de 100-400 USM I, werd de drang naar een eigen camera met lens groter en groter.

Desondanks de verleiding toch nog 4 jaar kunnen weerstaan, maar per december 2016 toch maar een Canon 7D Mark ii aangeschaft samen met de Sigma 150-600mm sports. Na vele vele reviews en content te hebben gelezen, leek dit de beste keuze voor ons budget.

Tot nu toe zijn wij erg tevreden over deze combinatie! Very Happy
Zeker omdat wij met iedere sessie weer opnieuw leren welke instellingen bij welke omstandigheden gewenst zijn.

De eerste resultaten zijn inmiddels al geplaatst, maar wij hopen dat er nog vele meer zullen volgen. Very Happy [/u]
Back to top
Reply with quote

Marco Simonis

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 17 Jan 2017, 16:06    Post subject:
Mooie camera en lens keuze, hier ga je veel plezier aan beleven.
Misschien vind je het leuk om in het najaar is mee te gaan op een zeevogeltocht?
Stuur maar een pb!
Veel plezier!
Gr,
Marco

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum