blank Birdpix.nl No.1 Vogel- en natuurfotoforum 
Even voorstellen

Post new topic   Reply to topic    Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Teijo

PostPosted: Thu 10 Aug 2017, 15:56    Post subject: Even voorstellen Reply with quote

Mijn naam is Teijo Doornkamp. Sinds kort ben ik ook begonnen met het fotograferen van vogels. Mijn vrouw doet dit al langer en om samen een hobby te hebben is ontzettend leuk. In het begin had ik er niet zoveel mee en dacht even een foto nemen en klaar. Toen ik de foto's van mijn vrouw zag dacht ik: Nee er komt toch meer bij kijken om mooie duidelijke en goede foto's te maken. Dus wat meer verdiepen in de materie. Nu gaan we als het kan samen op pad en bezoeken diverse natuurgebieden en vogelhutten. Ik hoop via birdpix mijn kennis nog wat te vergroten en hoop via de opmerkingen die ik krijg tot een nog mooier resultaat te komen. Waar ik een voorstander van ben is de foto's zo weinig mogelijk te bewerken. Verder wil ik nog even melden dat ik een beetje kleurenblind ben en daardoor het wat moeilijk vind om de foto's te gaan bewerken.

Last edited by Teijo on Fri 11 Aug 2017, 7:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
corvanspijk
PixPas (Basic)

PostPosted: Thu 10 Aug 2017, 17:02    Post subject: Reply with quote

Welkom Teijo op Birdpix. Een goede keuze om hier wat meer kennis op te doen. Dat heeft mij tot nu toe ook geholpen kritisch te kijken naar het resultaat. Als je weinig foto's wilt bewerken dan is het juist instellen van je camera heel belangrijk en zorgen dat er geen/weinig storende elementen in beeld komen. Waarschijnlijk kan je de opgebouwde ervaring van je vrouw benutten. Als je nog niet voldoende je camera beheerst is fotgraferen in RAW een goede optie. Je kan dan foto's redden die anders onder-of overbelicht zijn of een andere instellingsfout hebben.
Het zou mooi zijn als jullie beiden foto's op BP plaatsen. Doe mee aan de MO (Maand-Opdracht) om je focus te verleggen naar andere onderwerpen. Hierdoor ga je breder kijken naar de mogelijkheden binnen de vogelfotografie. Lees het praktijkboek vogelfotografie (birdpix 8) voor de basisbeginselen. Reageer op andere foto's als je daar iets van vindt, liefst met inhoudelijk commentaar waar de maker wat aan heeft. Neem kritieken sportief op en zie alle reacties als opbouwend, ook de minder elegante reacties. Deze aanbevelingen zijn vrijblijvend en bedoeld om je te helpen bij je ontwikkeling van beginner naar (semi-)prof. Mijn belangrijkste aanbeveling; hou plezier in je hobby, ook als het niet gaat zoals je had gedacht.

groet,
Cor
Back to top
View user's profile Send private message
vincentvuik

PostPosted: Thu 10 Aug 2017, 19:02    Post subject: Reply with quote

Welkom hier op Birdpix. Een ideale site om je niveau omhoog te krijgen door commentaren te krijgen op je foto's, zelfs misschien af en toe tegen een afkeuring aan te lopen, maar ook door naar de uploads van anderen en de reacties daarop te kijken, en door zelf commentaren te schrijven. Vragen stellen kan ook natuurlijk, als je je afvraagt hoe iemand in vredesnaam een bepaalde fantastische foto heeft weten te maken. Veel succes en plezier!
nelappelmelk
Megavip

PostPosted: Fri 11 Aug 2017, 7:59    Post subject: Reply with quote

Welkom op BP. Laat de foto's maar komen.
Zelf zie ik dat je meer uit je opnames kunt halen als je een beetje thuis bent in bewerken.
Ik probeer het in het veld meteen zo goed mogelijk te doen. Mar niet altijd lukt dat. En een vogel is gauw gevlogen Laughing
View user's profile Send private message Send e-mail
Gert-Jan

PostPosted: Fri 11 Aug 2017, 14:12    Post subject: Reply with quote

Dag teijo

Ik ben hier sinds 3 weken ook nieuw hier. Mijn foto,s belanden zonder uitzondering in het TA Mad .jammer maar het is niet anders. Vogel fotografie is leuk, heel leuk, maar net wat Nel zegt de vogel is zo gevlogen.dat is ook mijn ervaring

Groetjes
Gert-Jan
Post new topic   Reply to topic    Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

© Zygomatic 2017 | Disclaimer | Sponsored by CameratoolsCameratools