blank Birdpix.nl No.1 Vogel- en natuurfotoforum 
Even voorstellen

Post new topic   Reply to topic    Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kees de Pooter

PostPosted: Thu 30 Nov 2017, 21:26    Post subject: Even voorstellen Reply with quote

Hallo,

Ook ik wil mij graag even voorstellen, mijn naam is Kees, ik woon in Terneuzen en ik ben sinds een jaar of acht ook regelmatig in de weer met het fotograferen van vogels.
Op dit forum hoop ik naast het regelmatig plaatsen van foto's ook een hoop te kunnen leren van de foto's van andere leden, het geven van reacties op foto's en in het algemeen een bijdrage te kunnen leveren aan het succes van BirdPix.

Mvg,
Kees de Pooter
Back to top
View user's profile Send private message
corvanspijk
PixPas (Basic)

PostPosted: Thu 30 Nov 2017, 22:58    Post subject: Reply with quote

Hallo Kees,

Welkom op Birdpix. Interessante camera's heb je. Birdpixers zijn vooral Nikon en Canon gebruikers. Ik ben benieuwt naar je werk.
Als je al acht jaar vogels fotografeert dan heb je al wat moois gefotografeerd, denk ik. Ik ben overigens een Olympus gebruiker, dus zonder een spiegel.
Vraag gerust naar de ervaringen, er is altijd wel iemand die reageert. Maar van de commentaren op je foto's leer je het meest.

groet,
Cor
Back to top
Kees de Pooter

PostPosted: Sat 02 Dec 2017, 9:57    Post subject: Reply with quote

Hallo Cor,

Bedankt voor je verwelkoming!
Inderdaad, Nikon en Canon voeren, vooral voor deze specifieke tak van fotografie de boventoon.
Heel toevallig is voor mij ook Olympus in beeld geweest toen ik 9 jaar geleden met digitale fotografie begon!
Uiteindelijk is het Pentax geworden, nu met de K70.
Drie jaar geleden heb ik de Sony HX300 aangeschaft, een prima camera met een ongelofelijke zoomcapaciteit, alleen moet je, in verband met de kleine sensor, voldoende licht ter beschikking hebben, en dat is helaas niet altijd het geval.
De Olympus of de Panasonic met de Micro Four Thirds sensor scoren wat dat betreft een heel stuk beter, een reden dat ik mij momenteel toch weer op deze twee merken aan het oriŽnteren ben.

Mvg,
Kees
Back to top
corvanspijk
PixPas (Basic)

PostPosted: Sat 02 Dec 2017, 19:30    Post subject: Reply with quote

Hallo Kees,

Ik heb nu een ongebruikelijk combinatie; de Olympus OM-D E-M1 met de 150 mm/f2.0 Pro lens en daar tussenin de 2x teleconverter. Omdat de lens en teleconverter een FT vatting hebben zit er ook nog een adapter tussen naar MFT. Dus de combi bestaat uit vier elementen waarmee ik over 300 mm x factor 2 over 600 mm klein-beeld formaat beschik. Ik mis echter de supersnelle automatisch scherpstelling met deze combi en overweeg om in 2018 de Olympus OM-D E-M1 Mark 2 en de 300 mm f4.0 Pro aan te schaffen. Een flinke investering maar dan verwacht ik actiefoto's te kunnen maken die nu niet mogelijk zijn.

groet,
Cor
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

© Zygomatic 2017 | Disclaimer | Sponsored by CameratoolsCameratools