Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Canon EF 300 F4 IS AF defect

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Brasil


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 127
Location: Itanhaém SP Brazilië
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Apr 2018, 21:45    Post subject: Canon EF 300 F4 IS AF defect
De autofocus van mijn Canon EF 300 F4 IS werkt niet meer en de lens geeft een foutmelding op de camera (kontakt met de lens verbroken). De IS werkt nog wel en met een extender er tussen kan ik op manual focus wel foto's maken, zonder de extender krijg ik de foutmelding!

Het kan zijn dat door het vochtige tropische klimaat waarin ik leef de elektronica is aangetast, mijn Canon 50D is ook geheel van slag, bij het aanzetten gaat hij naar live view! Elektronica kan in ieder geval niet goed tegen zee lucht!

Mijn vraag is wat het ongeveer (indicatie) gaat kosten om de autofocus te laten repareren?

groeten Ronald
_________________
Canon 50D met 300 F4

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Apr 2018, 8:50    Post subject:
Ik zou eens goed kijken naar de contactpunten in de bajonet van de lens en de body en die schoonmaken als ze vies of gecorrodeerd zijn. Verder denk ik niet dat de Nederlandse prijzen voor reparatie een goede indicatie zijn voor wat het in Brazilië kost. Hebben ze daar geen fotografieforums?
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
Rijswijk


Gender: Female

Joined: 01 Nov 2016
Posts: 118
Location: Rijswijk ZH
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 30 Apr 2018, 10:28    Post subject:
Ook twee maal de melding gehad "contact met lens verbroken" (eenmaal toen de lens 1 dag oud was!). Beide malen de lens eraf gehaald, contactpunten op lens en camera even voorzichtig opgewreven, lens er weer opgezet. Probleem verholpen.
Dus eerst maar even proberen voor je hem ter reparatie aanbiedt.

Groet, Minke.
Back to top
Reply with quote
 
Brasil


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 127
Location: Itanhaém SP Brazilië
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Apr 2018, 21:37    Post subject:
Michiel Janssen wrote:
Ik zou eens goed kijken naar de contactpunten in de bajonet van de lens en de body en die schoonmaken als ze vies of gecorrodeerd zijn. Verder denk ik niet dat de Nederlandse prijzen voor reparatie een goede indicatie zijn voor wat het in Brazilië kost. Hebben ze daar geen fotografieforums?


Bedankt voor de reacties, ik zal zeker eerst de kontakten nogmaals goed schoonmaken en uitproberen. Ik heb twee body's om te testen. Mocht het niet aan de kontakten liggen dan is het plan om de lens in Nederland te laten repareren omdat ik a.s. juli / augst in Nederland ben. Hier in Brazilië kan ik alleen in São Paulo terecht en de prijzen zullen niet lager liggen vermoed ik maar de reistijd en ongemak is vooral de reden waarom ik hem hier niet laat repareren.

Tot nu toe heb ik op beide canon body's (50D / 450D) hetzelfde resultaat. Geen AF en wel IS werkende en alleen kontakt met de lens als er een kenko tel plus extender tussen zit. Ga het morgen allemaal uitgebreid schoonmaken en testen.. jullie horen nog Wink

groeten Ronald
_________________
Canon 50D met 300 F4

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote
 
Brasil


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 127
Location: Itanhaém SP Brazilië
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2018, 18:40    Post subject: AF defect
Ik heb de kontakten grondig schoongemaakt met kontakt spay op een wattenstaafje! Beide body's kontakten gereinigd en uitgeprobeerd. Helaas werkt de lens AF niet op beide camera's. Hoorde een lichte beweging bij het indrukken van de AF knop maar verder niets.

In Bergen op Zoom en Neder Weert zit een canon service, welke raden jullie mij aan?

groeten Ronald
_________________
Canon 50D met 300 F4

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2018, 20:31    Post subject:
Jammer dat het met reinigen niet is opgelost. Ik heb geen ervaring met genoemde firma's maar wat ik me kan herinneren uit het verleden is dat je (destijds) bij beide firma's prima je lens kunt achterlaten.
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum