Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Hallo allemaal,

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
PixPas Plus

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 24 May 2018, 10:47    Post subject: Hallo allemaal,
De Canadese tak van de familie heeft destijds mijn eigenlijke naam 'Huig' veranderd in 'Huggy', en sindsdien gebruik ik die naam als nickname op verscheidene site's en forum's.
Ik ben in '54 geboren en vogels hebben me van jongs af aan mateloos geďnteresseerd. Met fotograferen ben ik in 1995 begonnen met een analoge Nikon F801s i.c.m. een Sigma 75-300mm.
De vogel-hobby was in de loop der tijd behoorlijk verwaterd - maar dankzij iets meer vrije tijd heb ik de vogels sinds vorig jaar weer herontdekt.

Een 2e hands Canon 6D i.c.m. een nieuwe Tamron SP 150-600 G2 werd m'n keus en m'n nieuwe start,
maar ik merkte na een aantal maanden dat die combinatie me toch niet de voldoening gaf die ik eigenlijk zocht.
Mooie en soms ook hele goede resultaten werden wel geboekt maar met een behoorlijk laag slagingspercentage.
Een prima lens maar als de afstand even wat groter wordt, dan wordt een 100% crop in 9 van de 10 gevallen best een probleem.
En net zoals zoveel anderen ben ik "my own worst critic", en als een opname de 100% of 1:1 crop in LR niet haalt, dan gaat hij via m'n andere LR - Linea Recta - de prullenbak in.
Ik ben heel voorzichtig - want de vrouw kijkt wel mee - gaan kijken naar een andere combinatie en na veel wikken en wegen is de EOS 7D mark II i.c.m. de EF 100-400mm f/4.5 5.6L IS II USM uit de bus gerold.
En met die combinatie wil ik gaan proberen om op den duur door de "ballotage commissie" heen te geraken.
In de tussentijd probeer ik zoveel mogelijk te leren, te bekijken en te genieten van de geplaatste - maar ook van de niet geplaatste opnames hier op Birdpix.

M.v.g. Huggy.
EF 24-105mm f/4L IS USM.
Back to top
Reply with quote

Leo Tukker
PixPas Plus

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 24 May 2018, 15:33    Post subject:
Je hebt een prima combinatie aangeschaft, Huig. Ik ben benieuwd naar je foto’s.

Groet,

Leo
Reply with quote

Gejo Wassink

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 24 May 2018, 17:25    Post subject: lens
Toch moet die Tamron goede resultaten kunnen halen. Uiteraard wel minder dan een veel duurdere canon. Als je de prijzen vergelijkt kan dat ook bijna niet anders. Ik gebruik nog steeds met plezier de eerste tamron 150-600. En ja.... op 100% inzoomen zijn beelden niet zo scherp als je waarschijnlijk met een dure canonlens krijgt. Maar zeker na verkleinen en verscherpen voor Birdpix merk je weinig meer van het kwaliteitsverschil. Maar in het origineel wel degelijk.

Huggy54
PixPas Plus

PostPosted: Thu 24 May 2018, 19:07    Post subject: Re: lens
Gejo Wassink wrote:
Toch moet die Tamron goede resultaten kunnen halen. Uiteraard wel minder dan een veel duurdere canon. Als je de prijzen vergelijkt kan dat ook bijna niet anders. Ik gebruik nog steeds met plezier de eerste tamron 150-600. En ja.... op 100% inzoomen zijn beelden niet zo scherp als je waarschijnlijk met een dure canonlens krijgt. Maar zeker na verkleinen en verscherpen voor Birdpix merk je weinig meer van het kwaliteitsverschil. Maar in het origineel wel degelijk.
Helemaal niets mis met de Tamron, hou me ten goede, kijk maar op Zoom naar een aantal prima resultaten.
Maar voor BIFs, waar ik me op wil richten, is de combinatie voor mij ietwat te traag.
En ja, het scheidend vermogen van de Canon 100-400 is op de grotere afstanden wel iets beter.
Wat het verkleinen en verscherpen voor Birdpix betreft, daar moet ik me iets meer in gaan bekwamen. Ik heb daarvoor Topaz tot me beschikking en dat werkt voor mij iets prettiger dan het verscherpen in LR.
En voor het subtielere onzichtbare werk hou ik me bij het "edge mask sharpening" in PS.

Gr Huggy.
EF 24-105mm f/4L IS USM.
Back to top
Reply with quote

Huggy54
PixPas Plus

PostPosted: Thu 24 May 2018, 19:15    Post subject:
Leo Tukker wrote:
Je hebt een prima combinatie aangeschaft, Huig. Ik ben benieuwd naar je foto’s.

Groet,

Leo

Hi Leo,
Snap ik Wink ...je hebt zo'n beetje dezelfde combi.
Ik heb flink kunnen oefenen in Diessen bij Topvogel tijdens een workshop met Marcel van Balkom,
en ik was heel prettig verrast met de resultaten, alleen kun/mag je die hier niet plaatsen. (en terecht)
Dus ....nu nog de echte wildlife actie's Smile
en ik zie net dat m'n eerste plaatsing, de baltsende Futen, de ballotage heeft overleeft Wink

Gr Huggy
EF 24-105mm f/4L IS USM.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum