Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Welkom op een vernieuwd Birdpix.nl
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 16:27    Post subject: Welkom op een vernieuwd Birdpix.nl
Het heeft lang geduurd, maar nu is het zover: de vernieuwde website van Birdpix. De vernieuwing heeft voornamelijk betrekking op het uiterlijk.

We zijn heel benieuwd wat je er van vindt!

Een aantal onderdelen zijn nog niet goed overgezet, zoals de foto van de dag/week/maand/jaar. Dit zal in de loop van deze week gebeuren, net als een aantal andere punten.

Ongetwijfeld zijn er nog kleine puntjes die verbetering behoeven of die niet goed zijn overgezet. Laat het ons weten in een reactie op dit topic. We zullen dit zo snel mogelijk aanpassen.

N.B. Het was de bedoeling Nederpix.nl vandaag ook om te zetten, maar dat is vooruitgeschoven naar vrijdag 22 juni.
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 17:27    Post subject:
Verfrissend, wordt even wennen.
De thumbnails 'recente vogelfoto's' op de voorpagina komen ontzettend slecht/korrelig in beeld.
Pas na aanklikken toonbaar.

Groet
Rinus


Last edited by Rinus van der Reest on Tue 19 Jun 2018, 18:45; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 17:29    Post subject: Welkom op een vernieuwd Birdpix.nl
even wennen ja, maar als je de foto's aanklikt zijn ze veel mooier om te zien!
groet, Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 17:52    Post subject:
Poeh, dat is heel erg wennen inderdaad. Het eerste dat me gelijk opvalt is de grote hoeveelheid witte ruimte links en rechts van de foto's. Dit, terwijl de banner van links (Home) tot rechts (een Engelse vlag) wel paginabreed is uitgevuld. Ik heb een monitor met bescheiden 22 inch breedte. Er zouden dus veel meer foto's op de voorpagina geplaatst kunnen worden die in één overzicht zichtbaar zijn. Je moet zo weinig mogelijk scrollen op een website is mij altijd verteld over websitedesign. De bovenste regel met foto's bevat slechts twee foto's, die van een alk en een roodborsttapuit. Ik zou dat echt laten aanpassen en als ik me niet vergis was het ook zo dat één van de gewenste verbeteringen van de inmiddels oude BP website: meer foto's op de voorpagina.
Grappig, tijdens het tikken van dit bericht zie ik onderin mijn scherm het bericht van Guido in de oude stijl van BP.
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
Fred
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 67
Joined: 02 Feb 2005
Posts: 94
Location: Schildwolde
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 17:52    Post subject:
Jammer dat de donkere achtergrond is verdwenen. Dit onderscheidde birdpix van andere sites en de foto s kwamen hierop veel beter tot hun recht naar mijn mening
_________________
Olympus
Back to top
Reply with quote
 
Fons Hoiting
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 58
Joined: 06 Sep 2015
Posts: 32
Location: Deinum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 19:06    Post subject:
Fraaie frisse vormgeving!
Nog wat te verwachten kinderziektes;als je de map opent van bv." alle nominaties die ...gegeven heeft", zie je eerst ale foto,s en dan en daaronder een heel veld van gegevens van die foto,s ...
Groet,fons
_________________
canon
Back to top
Reply with quote
 
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 20:13    Post subject:
Hmmmm....dit is wel heel rigoureus anders. Tja...vernieuwing, verfrissing....niet te lang het zelfde blijven doen ook al is het een beproefd en succesvol concept. Het schijnt er bij te horen in deze tijden. Het moet allemaal dynamischer, sneller, hipper....
Okee....het zal wel wennen zijn, en dat gaat vast wel lukken, maar afgezien van mijn persoonlijke voorkeur voor toch de oude lay-out: eens met Rinus: de kwaliteit van de "thumbnails" (kun je dar nu nog van spreken met deze afmetingen?) zou beter moeten. Daarentegen lijken mij de foto´s eenmaal geopend een stuk scherper dan voorheen, joepie! Maar die witte achtergrondkleur vind ik ronduit irritant. Het kijkt dan misschien wel frisser, maar zeker niet rustig. Kan al dat wit niet gewoon weer zwart?

Gr. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Back to top
Reply with quote
 
Willem Verhagen
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 54
Joined: 29 Jan 2008
Posts: 40
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 20:23    Post subject:
Vernieuwing, ok. Maar dit is wel erg rigoreus. Over de witte achtergrond is niet goed nagedacht. Veel te onrustig. En Nederpix ondergaat ook zo'n verandering? Jammer.
_________________
Nikon.
Back to top
Reply with quote
 
Rijswijk


Gender: Female

Joined: 01 Nov 2016
Posts: 118
Location: Rijswijk ZH
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 20:27    Post subject: Nieuw......
Oh, ik dacht dat ik de enige zou zijn, Fred en Harry!. Ik weet dat ik (over)gevoelig ben voor wit........ Vond die zwarte achtergrond zo heerlijk rustig aan mijn ogen, zeker bij kunstlicht. En vind eerlijk gezegd foto's er mooier tegen uitkomen.
De systeemveranderingen vallen me eerlijk gezegd erg mee. Als je mij wil pesten moet je me een nieuwe camera (de knop waar ik voorheen een foto op mijn display oproep is op de nieuwe camera de knop om je foto te verwijderen.....), telefoon of computer geven: duurt uren, dagen voor ik het in mijn hoofd heb.
Mis twee triviale dingetjes: de klok (tijd) en opgave van wie er online zijn.........

Groet, Minke.
Edit: en ook Willem joint the club!
Back to top
Reply with quote
 
sieb
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 68
Joined: 05 Apr 2011
Posts: 98
Location: zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 20:35    Post subject:
Het werken binnen deze site went snel, het meeste wijst zich zelf. Flink wat foto's bekeken in deze nieuwe setting, daar gaat het uiteindelijk om.
Meest wennen moet ik aan het wit rondom de foto als achtergrond. En met name bij high key-achtige foto's, of foto's met veel sneeuw. Het referentie-rondom-wit is van invloed op de wit-ervaring binnen de foto en/of het kader is minder duidelijk.

Sieb
_________________
canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Back to top
Reply with quote
 
Kees de Jager
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 47
Joined: 14 Jun 2005
Posts: 209

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 21:06    Post subject:
Eerste indruk; nog geen tijd gehad om verder goed te kijken:
- erg wit, ook mijn voorkeur gaat uit naar rustiger grijs
- veel niet gebruikte ruimte aan de zijkanten
* Vooral links mag van mij de oude structuur met recente forum berichten terug. Dat moet je nu ergens onderaan zoeken ....
* Rechts wordt iets beter benut, maar op een resolutie van 1920x1200 is ook daar nog voldoende ruimte over.
- En alle aanbiedingen voor workshops mogen wat mij betreft een stuk prominenter / minder. Zo wordt de site meer een reclameboodschap.

Groet,
Kees
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 21:15    Post subject:
Doet pijn aan de ogen , en ook dat Je de plaatser van de foto niet daelijk ziet is geen verbetering
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
Jan Uilhoorn
Guest







PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 21:25    Post subject:
Grootste fout sinds de oprichting
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 21:34    Post subject:
Nou, ik vind het wel wat hebben. Ben niet zo'n zwart liefhebber, dus mij komt het wel goed uit. Nog liever zou ik het oude kleurtje terug willen zien, dat wat gelige, crèmige. De layout is anders, of dat een verbetering is kan ik eigenlijk pas zeggen wanneer ik hem door en door ken.
Kortom: Ik vind het mooier en fijner.
Het oranje vervangen door groen zou ik misschien mooier vinden.
Zoiets. Wennen gaat snel hoor!
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 21:34    Post subject:
Vernieuwen kan verfrissend zijn. De achtergrond keuze is ook verfrissend maar vind dit geen goede keuze voor mij.
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 21:38    Post subject:
O ja: de naam van de fotograaf al bij de thumbnail - zou ik toch wel prettig vinden
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 19 Jun 2018, 22:14    Post subject:
Gefeliciteerd met deze fraaie site!...ziet er veel beter uit vinnik...en even op een foto klikken en je ziet m in prachtig zwart Smile
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 20 Jun 2018, 7:20    Post subject:
Hee, waar ben ik?

van harte Daan
heeft een paar jaar geduurd, maar dan heb je ook wat Wink.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
gras4711


Gender: Male

Joined: 08 Oct 2012
Posts: 41

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 20 Jun 2018, 7:48    Post subject:
Hmm, anders, verfrissend toch wel, lekkere moderne uitstraling... ja, ik ben om! Een verbetering!

Grtz.,
P.
_________________
'Rewrite your destiny, FIGHT!'
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Jun 2018, 8:13    Post subject:
Het ziet er verfrissend uit, zonder meer. De oude lay-out was inmiddels gedateerd.

Een reactie:
- De homepage ziet er strak uit. Veel speelsere opzet, met foto's op verschillende formaten. Ook de mobiele versie komt goed door, met de foto's netjes onder elkaar (ik bekijk birdpix de helft van de keren via mijn telefoon).
- Het scherm bij een afzonderlijke foto vind ik veel minder goed afgewerkt dan de homepage. Kan de grijze kleur rond de info niet ook rond de foto?
- Voorheen zag je de tekst "Let op: op deze foto berust een copyright van de desbetreffende fotograaf. Neem voor gebruik van deze foto eerst contact op." alleen bij (rechts)klikken op een foto. Nu staat dat bij elke foto prominent in beeld. Dat hoeft niet van mij. Zeker op de mobiele versie is dat hinderlijk.
- De twee knoppen met vorige en volgende foto vind ik lelijk. Op de mobiele versie passen ze niet in het vakje, en komt hij op twee regels terecht.
- Onder de foto moet je veel scrollen door grote lappen met info. Dat zou allemaal compacter mogen. Zeker op de mobiele versie.
- Vervolgens het lelijkste onderdeel wat mij betreft: de commentaren. Grote hokken per commentaar, met een hele regel voor de gebruiker, een hele regel voor de datum en tijd, en dan een veel te groot vak met het tekstje. Daaronder volgt dan eveneens een heel groot vak met een oranje knop voor het plaatsen van een reactie. Zeker op de mobiele site is dit allemaal veel te veel scrollen, maar ook op de webversie vind ik dat het geval. Op de mobiele site hangen vak plus knop voor een nieuwe reactie ook nog tegen de linker zijkant van mijn scherm aan. Hier is nog veel werk aan de winkel! Graag allemaal veel compacter, en beter afgestemd op de mobiele device.

Maar over het algemeen: even wennen, maar veelbelovend!
_________________
2014-2019: Canon 700D + Tamron 150-600 mm ---- 2019-2021: Panasonic G9 + Panasonic 100-400 mm ---- 2022-nu: Sony A7IV + Sony 200-600 mm.
Back to top
Reply with quote
 
Wilfred Marissen


Gender: Male

Joined: 12 Aug 2007
Posts: 82
Location: Woerden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Jun 2018, 8:41    Post subject:
Het zijn altijd keuzes maar dat wit is behoorlijk onrustig en veel te fel. Dat is m.i. geen verbetering. Maar goed, kwestie van smaak.

Gr. Wilfred
_________________
Canons met diverse lenzen, statief, eenpoot, flitsers
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 221
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Jun 2018, 8:47    Post subject:
Over die lay-out; misschien een zogenaamde nachtmode toevoegen zodat je kunt switchen tussen en lichte en donkere mode.

Edit: Verfrissend Daan!
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 20 Jun 2018, 9:01    Post subject:
Ik ben bang dat er iets met de beveiliging nog niet klopt. Ik had in mijn Birdpix-privé mailbox een Russisch spambericht met allemaal links naar seks sites..... heb er wijselijk maar geen gebruik van gemaakt en het bericht verwijderd
Kunnen jullie het gat in die beveiliging/anti-spam of hoe dat ook mag heten even goed dichttimmeren?

Gr. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Jun 2018, 9:31    Post subject:
kruisje2000 wrote:
Ik ben bang dat er iets met de beveiliging nog niet klopt. Ik had in mijn Birdpix-privé mailbox een Russisch spambericht met allemaal links naar seks sites..... heb er wijselijk maar geen gebruik van gemaakt en het bericht verwijderd
Kunnen jullie het gat in die beveiliging/anti-spam of hoe dat ook mag heten even goed dichttimmeren?

Gr. Harry


Ik had ook zo'n vaag bericht. Geen idee of het met de wijziging van de site te maken heeft. Hier op het forum staat ook al een vreemde buitenlandse post.
Back to top
Reply with quote
 
Rijswijk


Gender: Female

Joined: 01 Nov 2016
Posts: 118
Location: Rijswijk ZH
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 20 Jun 2018, 10:01    Post subject:
@Adri: ja, een knop om de achtergrond op wit of zwart(grijs) te zetten, dat zou fijn zijn. Kiest iedereen gewoon wat ie het prettigst vindt! En ik helemaal blij!
Ik herinnerde me dat er in mijn profiel de optie op "zwart" stond. Gekeken, maar hij staat nu "uit(?)" en is niet te wijzigen.

Groet, Minke.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 8


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum