Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Welkom op een vernieuwd Birdpix.nl
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 23 Jun 2018, 21:47    Post subject:
Klopt het dat de persoonlijke albums niet meer bestaan? Of zie ik iets over het hoofd?
Erna Koelman
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
jan Luit
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 29 May 2005
Posts: 1096
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Jun 2018, 1:28    Post subject:
@ Erna

Rechts boven op je naam klikken en dan persoonlijk album kiezen in je profiel Wink
_________________
Nikon spulletjes


Think outside the box.
Back to top
Reply with quote
 
hansgans


Gender: Male
Age: 45
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 60
Location: Geesteren, Gelderland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Jun 2018, 12:49    Post subject:
jan Luit wrote:


@Hansgans

Misschien heb je het al gezien.
Maar als je met de muis over de thumbnail gaat komt er links onder in de thumbnail de informatie die je zoekt.


Ik heb het geprobeerd maar zie niets tevoorschijn komen.

Gr Hans
_________________
Canon EOS 550D, Canon ef 75-300mm f/4-5.6, 300 F4 + 1.4 TC III
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 25 Jun 2018, 9:01    Post subject:
Als ik nu het maandopdracht album open, dan sta ik versteld van hoeveel overzichtelijker dat is geworden. Door de grotere thumbnails kun je nu de foto's veel beter vergelijken dan voorheen. Niet meer elke foto openen als je uiteindelijk wilt kiezen welke je wil nomineren.
(Als nou ook die spam beter bestreden wordt zou het perfect zijn)
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 25 Jun 2018, 14:26    Post subject:
jan Luit wrote:
@ Erna

Rechts boven op je naam klikken en dan persoonlijk album kiezen in je profiel Wink


Sorry, maar ik zie nergens mijn naam staan, ook niet rechtsboven. IK heb dus geen idee waar ik moet klikken. In welk scherm moet ik zijn om dat wel te zien?

(Jammer overigens dat het niet meer gewoon bij de albums staat. Dat vond ik wel zo handig.)
Erna Koelman
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Rijswijk


Gender: Female

Joined: 01 Nov 2016
Posts: 118
Location: Rijswijk ZH
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 25 Jun 2018, 14:49    Post subject:
Erna, als je ingelogd bent staat er op de Homepage rechts bovenin WELKOM ERNA KOELMAN. Als je daar op je naam klikt kom je in je profiel. Bij Totaal foto's staat op nummer twee je Persoonlijk Album om aan te klikken.

Groet, Minke.
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 221
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 25 Jun 2018, 17:13    Post subject:
Ik zou eens beginnen met een spamfilter. Zodadelijk vind je nog ongewenste scripts op je server.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
Ger M


Gender: Male

Joined: 07 Feb 2006
Posts: 298
Location: Haarlem
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 25 Jun 2018, 18:03    Post subject:
...

Last edited by Ger M on Sun 10 Mar 2019, 17:50; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Jun 2018, 6:37    Post subject:
Er wordt voortdurend gewerkt aan het weren van ongewenste registraties. Momenteel lijkt er een nieuwe uitbraak te zijn, die niets te maken lijkt te hebben met de vernieuwde site. De nieuwe fopgebruikers worden nu handmatig verwijderd.en buitengesloten.
Back to top
Reply with quote
 
pietwil
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 70
Joined: 15 Mar 2008
Posts: 13
Location: Haarlem
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 28 Jun 2018, 23:09    Post subject: Nieuwe site
Nou ik ben eens wezen rondkijken op de nieuwe uitstraling van Birdpix.
Mijn mening is dat veranderingen niet altijd een vooruitgang is.
Het wit stoort mij behoorlijk en ik ben denk ik niet de enigste.
Ik mis nog steeds de beste foto ooit of de meest genomineerde,de top tien dus.
Misschien is het wennen maar op het ogenblik zie ik geen meerwaarde in de nieuwe vormgeving.

Gr:Pieter (pietwil)
_________________
Ik ben in het bezit van een Nikon D800.
Heb daarbij ook een teleconverter TC-14E III sinds 21-11-16
Nikkor 300mm 2.8 VR
Nikon Nikkor 70-200 2.8 vr
Nikon nikkor micro 105mm 2.8 vr
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 04 Jul 2018, 14:54    Post subject:
Hoewel ik bij voorkeur 1:1 berichten over de functionaliteit van de vernieuwde site verstuur haak ik toch maar aan op dit lopende onderwerp. Los van de mening of de lay-out en andere veranderingen een verbetering is of niet wil ik wel graag een goed werkende site zien. Over de datuminvulling heb ik al de nodige signalen afgegeven. Maar tot mijn verbazing valt een foto van mij weg op het grensvlak van de eerste 20 foto's en de tweede 20 foto's. Dus toch een behoorlijk lange periode waarin de foto niet zichtbaar is en dus ook niet bekeken kan worden. Nu is die spechtfoto geplaatst op 3 juli 18:36 uur geen hoogstandje maar toch wel het vertonen waard.

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
sieb
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 68
Joined: 05 Apr 2011
Posts: 98
Location: zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 04 Jul 2018, 16:51    Post subject:
Herken het puntje dat Cor te berde brengt, laatst was bij mij ook een foto tijdelijk zoek, ook een "grensgeval".
Waar wellicht ook even naar gekeken kan worden, is naar het item "fotograaf van de maand". In veel gevallen laden de foto's niet meer op bij het desbetreffende verhaal (was overigens al bij de oude site het geval), dat is jammer, het gaat juist om de combinatie verhaal/foto. Zat zelf nog wel eens te grasduinen in de verhalen en achtergronden van de verschillende fotografen.
Groet,
Sieb
_________________
canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Back to top
Reply with quote
 
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 04 Jul 2018, 17:45    Post subject:
Ik doe echt mijn best......maar ik kan er nog steeds niet aan wennen. Dat wit, die oranje balken, die thumbnails zonder info..... Ik betrap mezelf er op dat ik veel minder Birdpix bezoek dan voorheen. Het kijkt niet lekker, het voelt niet lekker.... Ik heb ook de indruk dat er minder foto's geplaatst worden dan "toen alles nog zwart was".
Ach..I know....ligt aan mij. Ik ben niet zo van die "niet omdat het moet, maar omdat het kan"-veranderingen. Zal dat lichtelijk autistische trekje van mij zijn.
Maar laat mij gewoon maar de eerste zijn dan die ronduit en recht uit zijn hart zegt: "Mag alsjeblieft die oude Birdpix weer terug????!!!!!"

Grtz. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Wed 04 Jul 2018, 19:00    Post subject:
Het "Verfrissend, even wennen" uit mijn eerste reactie, maakt zachtjesaan plaats voor een gevoel van weerzin/weemoed of zoiets.
Treffend ook hierboven door Harry beschreven.
Spijt dat ik daags vóór de wijziging mijn Pixpas had verlengd....

De foto's zijn als vanouds....mooi om te zien.
Het genoegen om door site te struinen, is zo goed als verdwenen.
Jammer

Groet
Rinus
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 04 Jul 2018, 19:22    Post subject:
Ik deel de mening Van Harry ook.
BP was met zijn format onderscheidend nu is het een gewoon foto forum en als dat de bedoeling was dan is het in mijn beleving prima gelukt.
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 04 Jul 2018, 23:07    Post subject:
Zo dramatisch is het toch allemaal niet? Het hele concept is hetzelfde gebleven. Alleen de lay-out is gewijzigd, met minder grijs-zwart, en meer wit. Als je op een foto klikt, kun je hem nog prima bekijken met een donker kader. Zelfs nog rustiger dan wat je voorheen had. Bij gebruik van smartphone / tablet werkt deze vernieuwde site wat beter dan de vorige. Er valt nog wel het een en ander te finetunen. Ik moet bijvoorbeeld te veel scrollen naar mijn zin voor allerlei onderdelen. Het kan echt compacter. Maar verder, gewoon wennen denk ik.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
christina
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 74
Joined: 22 Feb 2016
Posts: 35
Location: Ouderkerk aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Jul 2018, 12:18    Post subject: vernieuwd Birdpix
Dat wennen zal moeilijk gaan.
Bij mij wordt de achtergrond echt niet zwart als ik erop klik.
Heel jammer van de vernieuwde layout.
Zwart vond ik veel chiquer, meer onderscheidend.
gr. Christina
_________________
Nikon Z6, Nikon D500
Nikon 500mm f.5.6
Nikon 300 f.4

Nikon 24-70 f.4
Back to top
Reply with quote
 
Luc Grollie


Gender: Male
Age: 65
Joined: 20 Nov 2007
Posts: 22
Location: Bredene
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Jul 2018, 17:40    Post subject:
als je nu rechtsklikt op de foto komt de melding ivm Copyright... als je de foto nu vergroot bekijkt en rechtsklikt kan je hem zo opslaan. Dit kan toch niet de bedoeling zijn ?
_________________
Nikon D50, D80, D7000
lid natuurfotografen Hoge Dijken
Back to top
Reply with quote
 
frankc


Gender: Male
Age: 64
Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10
Location: Spanje
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Jul 2018, 21:08    Post subject: website upgrade mislukt
Helaas, zoals zo vaak tegenwoordig, een verandering van de website om de verandering. Compleet mislukt. Het wit van de achtergrond is zeer storend (het lijkt picasa wel..). Site was prachtig en functioneel. Site ziet er nu goedkoop uit en alle functionaliteit is weg. Ik wil vaak even snel de 5 beste fotos van de dag of van de week zien : hoe doe ik dat nu? Ik ga niet met mijn muis boven iedere foto hangen om deze info te kunnen zien. Kortom: geen overzicht meer, functionaliteit afgenomen en lelijk uiterlijk. Mijn advies: ga zo snel mogelijk terug naar de oude layout nu het nog kan.
_________________
Canon 5Dmark4, EF500/F4 L IS USM, 1.4x Extender II, Gitzo statief
Back to top
Reply with quote
 
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 06 Jul 2018, 9:20    Post subject:
Ik ben blij dat ik dus niet alleen sta. Ik heb het gevoel dat ik een deurtje heb opengezet door expliciet te vragen of de oude lay-out terug mag. Zeker ook frankc's commentaar gelezen hebbend. Zou het een idee zijn om een soort gebruikers-enquête te houden met de vraag of deze nieuwe lay-out gehandhaafd moet worden of niet??
Begrijp me goed: als een nieuwe lay-out verbetering en vooruitgang t.o.v. de oude betekent ben ik onmiddellijk vóór. Maar er zijn nu door al zoveel gebruikers de nodige op- en aanmerkingen en kritieken/klachten geplaatst dat je je toch het één en ander kunt afvragen.

Gr. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)


Last edited by kruisje2000 on Fri 06 Jul 2018, 19:47; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 06 Jul 2018, 18:10    Post subject:
Zonder mij te veel in de discussie te willen mengen herken ik mij in de genoemde punten van Frankc. Het overzicht op de homepage is er niet op vooruit gegaan. Hoewel de foto's beter (groter) in beeld komen (waardoor je wel weer meer moet scrollen) mis ik het functionele overzicht met wat info bij de foto's voordat je er op klikt (zonder de muis over de foto te hoeven te bewegen wat op de telefoon overigens niet gaat en in sommige browsers ook niet). Ook de beste / populairste foto's waar je een mooi overzichtje had en door kon klikken op volgorde van nominaties / aantal keer bekeken is praktisch weg. Het leuke bij BP vond ik juist toch net dat kleine beetje 'competitie-gehalte'. Natuurlijk gaat het op zo'n site hoofdzakelijk om de reacties (opbouwende kritiek etc) maar als je foto het goed deed was dat voor anderen te zien of makkelijk op te zoeken en dat is natuurlijk een leuk stukje blijk van waardering voor je foto. Dat is bij deze versie zo goed als weg en dat is wel iets wat ik mis. Dan raak je ook weer de discussie met betrekking tot nominaties en het doel/belang daarvan, maar toch... dat deel van BP is er nauwelijks meer en ik merk dat de drang om foto's te plaatsen ook minder is geworden, net zoals de algehele activiteit op BP is mijn beeld (een foto met 10+ nominaties/reacties is een zeldzaamheid geworden). De donkere achtergrond zie ik ook graag terug maar is vooral een smaakdingetje.

Ik had mij ooit op vraag van BP (die vast meer gebruikers hebben gekregen) per mail aangemeld om voordat de site de lucht in zou gaan een soort proefversie te testen. Daar heb ik destijds nooit meer wat van vernomen wat ik toch wel jammer vind omdat de tijd van opnieuw aanpassen / verwerken van verbeterpunten wellicht nu voorbij is. En of wennen dit gevoel weg gaat nemen/ de drang om regelmatig foto's te plaatsen weer terug gaat brengen, ik ben bang van niet.

Groeten, Thijs (zojuist toch maar ff een fotootje geupload, een heuse zwarte kraai Wink )
_________________
Canonspul
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 06 Jul 2018, 19:16    Post subject:
Je hebt het goed verwoord Thijs - die paar punten van overzichtelijkheid en de info over de foto die je pas krijgt wanneer je met de muis over de thumb gaat - zelfs ik raak er niet erg snel aan gewend, eerder nog: ik krijg best een stukje ergernis, gevolgd door onverschilligheid (wat de hek, dan kijk ik toch niet, zo iets). Of je de nieuwe look nou echt als niet geslaagd moet betitelen, dat gaat me wel te ver want juist die look vind ik wel strak, en ook echt wel van deze tijd. Maar juist die puntjes die Thijs hier noemt maakte birdpix tot wat birdpix was - en ze kunnen eigenlijk nauwelijks gemist worden zonder dat de drempel hoger wordt om lekker gebruik van deze website te maken. Het blijft persoonlijk uiteraard, nieuwelingen die niet beter weten zullen er ongetwijfeld minder moeite mee hebben. (ik beschrijf het overigens zwaar overdreven, het gaat om minimale ergernis wat mijzelf betreft en dat hoeft natuurlijk niet veel gewicht in de schaal te leggen).
Inmiddels ben ik natuurlijk wel zo verknocht aan birdpix dat, ook al stuur ik nauwelijks meer foto's in, er geen dag voorbij gaat dat ik er even langs ga en het blijft onveranderd leuk. De foto's, de gebruikers, de maandopdrachten en de discussies en meningen - daar gaat het vooral om en ik hoop niet dat de nieuwe website zoveel mensen afschrikt dat dat af gaat nemen.
Dat zou toch zonde zijn?
(waar zijn die emoticons?) (grijns)
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
dick renes


Gender: Male
Age: 57
Joined: 25 May 2008
Posts: 31
Location: lopik
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 07 Jul 2018, 11:24    Post subject:
wat er nu uit het ´´ ei gekropen is´´...ben er ook niet zo tevreden over.
vind de witte achtergrond niet geslaagd....trouwens wat was er mis met de vorige versie.
ik denk bij deze maar terug naar de tekentafel.

groet dick.
_________________
canon camera.
Back to top
Reply with quote
 
david ruijs
Vip


Gender: Male
Age: 55
Joined: 31 Jul 2006
Posts: 81
Location: Oss
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 08 Jul 2018, 18:51    Post subject:
Zie het probleem eerlijk gezegd niet
Het blijven voor mij gewoon prachtige fotos van vogels
de rest vind ik bijzaak

Groetjes David
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 08 Jul 2018, 19:52    Post subject:
Ik herken me wel in het commentaar van Thijs. Simpele suggesties:
1. Breng de info met nominaties, aantal reacties en aantal views per foto permanent in beeld, in plaats van alleen bij eroverheen gaan met de aanwijzer (wat bij mobiele devices niet eens werkt).
2. Vervang de soortnaam in die regel door de naam van de fotograaf. Aan de thumb zelf zie je 9 van de 10 keer al wel om wat voor soort het gaat. Naam van de fotograaf dus ook permanent in beeld.
3. Reduceer waar mogelijk de hoeveelheid witruimte, zodat je minder hoeft te scrollen. Verwijder in ieder geval de veel te prominent aanwezige tekst over copyright. Voldoende als dat verschijnt als je probeert rechts te klikken op een foto lijkt me.
4. Zorg dat het grijze popup screen op alle browsers goed gaat werken. Bij mij werkt het, maar blijkbaar niet bij iedereen. Liefst niet zoals nu met een nieuwe page (waarbij je terug moet navigeren), maar met een pop-up scherm dat je weer met een kruisje of escapetoets kan verlaten. Laatste heeft geen prio, maar werkt wel fijner.
5. De onderdelen beste en populairste foto van de dag/week/maand/enz. worden duidelijk gemist. Populairste foto van de dag is er wel, maar dat is er maar één, en je kan niet doorscrollen naar nummer 2 en verder. Ik zou zeggen: breng dit zsm terug, en zelfs op zo'n manier dat het wat extra biedt tov de vorige site.

Verder vind ik de site (nog steeds) prima, en is elke verandering lastig te accepteren voor gebruikers die volledig vergroeid zijn met een verouderd concept. Gun het wat tijd mensen. En kom vooral met concrete en realistische suggesties, want terug naar oude BP gaat natuurlijk never gebeuren.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 3 of 8


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum