Gender: Male Age: 35 Joined: 18 Oct 2007 Posts: 76 Location: Dendermonde (België)
Posted: Thu 21 Jun 2018, 13:40 Post subject: Boot huren Donaudelta (Roemenië)
Onze gezinsvakantie gaat dit jaar richting de Donaudelta.
We verblijven in een hotel in Murighiol, net op de grens van de delta.
De websites om gegidste boottochten te maken door de Donaudelta zijn makkelijk te vinden, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het huren van een (klein) motorbootje dat je zelf bestuurd?
Gender: Male Age: 35 Joined: 18 Oct 2007 Posts: 76 Location: Dendermonde (België)
Posted: Sun 15 Jul 2018, 20:02 Post subject:
Ondertussen al een weekje in Roemenië. Voor moest iemand ooit naar dit onderwerp zoeken op het forum antwoord ik maar even op mijn eigen vraag.
Er zijn hier in Murighiol (en ook in de nabij gelegen dorpjes) bootjes in overvloed te huren voor privé excursies met bijhorende kapitein voor zeer mooie prijzen. Eenmaal op de meertjes in de delta is het inderdaad een behoorlijk doolhof en is iemand aan boort hebben die de weg kent zeker handig.
Op voorhand aangeven dat de focus op vogelfotografie ligt was in ons geval zeker geen probleem en we werden op een zeer rustige manier richting pelikanen en zowat alle Europese reigers gebracht.
Zelf in een roeibootje rondvaren was dan weer mogelijk op "Lacul Murighiol" en leverde leuke beelden van witwangstern en nog eens roze pelikaan op.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum