Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Voorstellen

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 07 Aug 2019, 13:09    Post subject: Voorstellen
Allereerst een compliment aan iedereen die van die prachtige foto's wil delen op deze site!!
Ik ben Alette Berger. 28 jaar. Woonachtig in de Alblasserwaard.
In mijn vrije tijd (voor zover dat lukt met 2 jonge kinderen) ben ik graag in de natuur met verrekijker en fotocamera. Ik fotografeer eigenlijk alles wat op mijn pad komt: van bloem, insect, zoogdieren tot vogels. Maar toch een grote voorkeur voor vogels.
Op dit moment ben ik het bezit van een compactcamera van Canon met 50x optische zoom. Een heerlijke camera voor onderwerpen die stokstijf stil zitten. Helaas is dit in de natuur 9 van de 10x niet het geval.
Vandaar dat ik binnenkort overstap op een Nikon D500. Daar hoop ik net wat meer foto's mee te maken die net wel scherp zijn.

Ik hoop met deze site een hoop te leren, maar vooral te genieten van alle prachtige plaatjes!
Reply with quote

ErikNeuteboom

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 07 Aug 2019, 13:20    Post subject: Re: Voorstellen
AletteBerger wrote:
Allereerst een compliment aan iedereen die van die prachtige foto's wil delen op deze site!!
Ik ben Alette Berger. 28 jaar. Woonachtig in de Alblasserwaard.
In mijn vrije tijd (voor zover dat lukt met 2 jonge kinderen) ben ik graag in de natuur met verrekijker en fotocamera. Ik fotografeer eigenlijk alles wat op mijn pad komt: van bloem, insect, zoogdieren tot vogels. Maar toch een grote voorkeur voor vogels.
Op dit moment ben ik het bezit van een compactcamera van Canon met 50x optische zoom. Een heerlijke camera voor onderwerpen die stokstijf stil zitten. Helaas is dit in de natuur 9 van de 10x niet het geval.
Vandaar dat ik binnenkort overstap op een Nikon D500. Daar hoop ik net wat meer foto's mee te maken die net wel scherp zijn.

Ik hoop met deze site een hoop te leren, maar vooral te genieten van alle prachtige plaatjes!

Hallo Alette, welkom, veel plezier hier, ik ben hier ook sinds een paar weken, leerzaam hoor. Jouw verhaal komt me bekend voor, je wilt stapje verder, mijn vraag is of je ook een goed statief hebt? Ik heb sinds een jaar een Benro met zo'n kogel erin, hierdoor ben je veel sneller en wendbaarder dan een klassiek statief, van harte aanbevolen. Hoi, Erik.

Last edited by ErikNeuteboom on Wed 07 Aug 2019, 14:14; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

josephine
PixPas Pro

PostPosted: Wed 07 Aug 2019, 13:36    Post subject:
Welkom op deze mooie site - waar de lat behoorlijk hoog ligt maar waardoor je juist ook tot behoorlijke hoogte kunt klimmen. Zelf zie ik birdpix totaal niet als leerschool, maar terugkijkend heb ik door birdpix heel veel, zo niet alles geleerd wat bruikbaar is bij vogelfotografie.
Het delen van foto's is gewoon leuk om te doen, de reacties die je krijgt vaak leuk en soms confronterend, en ik kan je vooral de maandopdracht aanraden - leuk om gericht op pad te gaan en op een andere manier naar de vogels te kijken dan je normaal doet.
Veel plezier met fotograferen en plaatsen!
grtz, josephine

AletteBerger

PostPosted: Wed 07 Aug 2019, 13:47    Post subject:
Bedankt voor jullie reacties.

Een statief staat zeker nog op mijn verlanglijstje! Bedankt voor je tip.

Opmerkingen en tips hoor ik juist graag. En dat zal vast niet mals zijn Wink maar ja, daar leer je alleen maar van.
Reply with quote

Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)

PostPosted: Wed 07 Aug 2019, 16:08    Post subject:
Welkom Alette. Ik geniet ook met volle teugen van birdpix. Ik hoop dat dat ook jouw ervaringen worden.
Truus
Back to top
Reply with quote

vincentvuik

PostPosted: Wed 07 Aug 2019, 18:59    Post subject:
Welkom hier, en veel succes en plezier in het veld! Goeie en veilige keus, een D500. Ik ben zelf op een systeemcamera overgestapt, maar heb hevig getwijfeld tussen deze twee.

Groeten uit de Krimpenerwaard,
Vincent

sieb
PixPas Pro

PostPosted: Thu 08 Aug 2019, 14:40    Post subject:
Hoi Alette,
Welkom, benieuwd naar je foto's.
Die sx50 is inderdaad niet geschikt voor "birds in flight". Toch heb ik er vele jaren met plezier mee gewerkt en met wat geduld zijn er mooie beelden mee te maken. Wees er maar zuinig op.
Groet,
Sieb

Gejo Wassink

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Aug 2019, 10:46    Post subject: Welkom
Ook namens mij van harte welkom.

Ik begon zelf een paar jaar geleden met vogelfotografie en wist nergens van. De eerste commentaren hier op BP waren: " geef de vogel wat meer ruimte in de kijkrichting". Ik plaatste mijn vogeltje namelijk in het midden van het beeld. Alles wat ik kan heb ik geleerd van de mensen hier die altijd heel netjes commentaar gaven en nog steeds geven op mijn foto's.
Een psychisch dingetje: Als je graag commentaar wilt hebben op je eigen foto's is het handig wanneer je ook regelmatig reageert op de foto's van anderen. Tenminste..... ik durf wel eerlijk te zeggen dat ik eerder reageer op de foto van iemand die ook commentaar geeft op mijn foto's. Hoeft allemaal niet, maar wanneer je echt wilt leren heb je de commentaren nodig. Maar je kunt ook gewoon op BP actief zijn zonder te reageren of zonder dat je veel commentaren wilt. Ik ben erg benieuwd naar jouw foto's in ieder geval.

groetjes,

Gejo

Arjen Drost
Megavip

PostPosted: Tue 13 Aug 2019, 11:53    Post subject: Re: Welkom
Ook van mij uit welkom Smile

Gejo Wassink wrote:

Een psychisch dingetje: Als je graag commentaar wilt hebben op je eigen foto's is het handig wanneer je ook regelmatig reageert op de foto's van anderen. Tenminste..... ik durf wel eerlijk te zeggen dat ik eerder reageer op de foto van iemand die ook commentaar geeft op mijn foto's.

Bovendien leer je natuurlijk zelf ook van het geven van commentaren. Het dwingt je namelijk om goed naar andermans foto's te kijken en te bedenken wat je er mooi aan vindt of wat er beter aan kan.

Maar inderdaad, hoe je de site ook wil gebruiken, in ieder geval veel plezier gewenst!

Groeten, Arjen
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

fjeboshuijzen

PostPosted: Fri 11 Oct 2019, 0:36    Post subject:
Hallo Alette, welkom op het form! Zelf ben ik hier ook pas sinds kort actief. Ik ben benieuwd naar je foto's!

Groeten,
Frank
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum