Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Oke, ik stel me toch nog even voor

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 11 Dec 2004, 9:00    Post subject: Oke, ik stel me toch nog even voor
Dames en Heren,

Ik ben Jos Welbedacht, ik woon ongeveer 6 jaar in Sneek en daarvoor in Barneveld (Het Kippendorp). Hier in Sneek vind ik het leven prima, eigenlijk veel beter dan in Barneveld als het op vogels en natuur aankomt. Dat komt misschien door de weilanden, meren en moerassen.
In Barneveld kon je niet veel meer dan kijken in de bossen(wat ook leuk was) maar dan zag je minder vogels. Sinds kort de Fiets in combinatie met Sneekermeer en Afsluitdijk uitgevonden. Dat werkt prima, hoewel naar de afsluitdijk fietsen mij tegenviel. Dit kwam vast door de zeer harde wind en het geen eten/drinken mee nemen. In de afgelopen zomer vakantie ben ik op het idee gekomen om te fotograferen, en dan wel het fotograferen van vogels. Dit komt door een geweldige prestatie waarvan ik spijt heb dat ik de analoge camera van m'n ouders niet bij me had.
We waren in de Pyrineeen, moeizaam een rotsig bergpad aan het beklimmen. Het barst daar van de Vale gieren, maar die zitten zo hoog, minimaal 2 km boven het zeeniveau. En als mijn broers niet vooruit waren gelopen hadden ze ook die zeer prachtige Lammergier niet laten op schrikken. We hebben een discussie gehad op Birdpix over het met rust laten van vogels, maar dit ging perongeluk, we wisten van niets.
Ik ben er ook zeer blij mee want anders kwam deze vogel niet 7 meter op gelijke hoogte als mij langs me wegvliegen. Wat een staart hebben die beesten man! En zo dacht ik, ik ga fotograferen. 15 December ben ik jarig(word ik 14) en krijg ik mijn camera, niet te duur, niet te groots maar voor mij al geweldig. En waar moet je ook beginnen. Misschien krijg ik ooit nog eens een grote naam bij de Dutchbirding, en anders kennen jullie me wel van Birdpix. Overigens, ik vogel al vanaf mijn 4e.
Verder heb ik geloof ik niets meer te vertellen, als dat wel zo is vul ik dat nog wel aan.

Groeten, Jos Welbedacht.
Reply with quote

Daan Schoonhoven

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Dec 2004, 11:19    Post subject:
Leuk om te lezen Jos en alsnog welkom op birdpix. Weet je al welke camera je krijgt, of moet je nog 4 nachtjes slapen voordat je dat weet?
Back to top
Reply with quote

Jos Welbedacht

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 11 Dec 2004, 11:53    Post subject:
Ik weet het bijna zeker ja, zoals ik zei is hij niet te duur of te groots, en dan bedoel ik iets van ongeveer 250 euro. Ik heb gezien dat meerdere Birdpixers compact camera's gebruiken, want DSRL's zijn veel te duur.
Ik heb gekozen voor een Canon Powershot A85. Deze werkt wel in combinatie met een telescoop, tenminste dit heb ik te horen gekregen van Spooky, die een Canon Powershot A80 bezit. Ik begin hier maar mee, misschien later zelf een DSRL kopen. Ik ben er tevreden mee!
Het kan altijd nog een andere camera zijn maar dat denk ik niet.

groeten,
Jos Very Happy
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum