Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


Maandopdracht november 2019: tegenlicht
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
sieb
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 68
Joined: 05 Apr 2011
Posts: 98
Location: zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 30 Nov 2019, 21:16    Post subject:
Thijs, Fons, Erna, gefeliciteerd, had 4 nominaties uitgedeeld, waarvan 3 aan dit hele erepodium, kortom, een uitslag waar ik volledig mee kan instemmen. Leuke opdracht, lekker veel en gevarieerde inzendingen.
Sieb
_________________
canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 30 Nov 2019, 21:19    Post subject:
Ik ben het volledig eens met de reacties van Truus en Thijs bij de foto van het "drieteentje".

@RTL: ook na alle kritiek van gebruikers ga je na afloop van de opdracht nog een tweede steek richting Fred uitdelen, totaal onnodig. En het laat maar weer zien dat het je totaal niet interesseert wat anderen van je denken of zeggen. Misschien kick je op negatieve aandacht? Als ik hier mod zou zijn, zou ik jou als recidivist al lang hebben uitgesloten van verdere deelname aan de MO. Telkens weer die zure reacties over van alles en nog wat, terwijl het verder zo'n gemoedelijk sfeertje is rond de MO. Dus als Marcel dit leest en actie onderneemt, mijn zegen heeft hij. En excuus richting de anderen voor mijn bijdrage aan de negativiteit. Ik moest dit even kwijt.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 30 Nov 2019, 21:33    Post subject:
Mijn felicitaties allereerst aan Thijs die weer een nieuwe opdracht mag verzinnen. Ook Fons en Erna gefeliciteerd met jullie mooie inzendingen.

@Vincent, ook nu zal RTL kicken op je reactie. Negeren is bij zo'n hopeloos geval beter dan reageren.

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
christina
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 74
Joined: 22 Feb 2016
Posts: 35
Location: Ouderkerk aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 30 Nov 2019, 22:02    Post subject:
Thijs, Fons en Erna gefeliciteerd. Vond het beoordelen lastig.
gr.Christina
_________________
Nikon Z6, Nikon D500
Nikon 500mm f.5.6
Nikon 300 f.4

Nikon 24-70 f.4
Back to top
Reply with quote
 
Martijn Schot
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 45
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 27
Location: Houten
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 30 Nov 2019, 23:07    Post subject:
Leuke opdracht! Met plezier meegedaan, al had ik me natuurlijk flink vergist bij het uploaden van de eerste uilenfoto. Volledig eens met alle commentaren over korreligheid enz.

Alle podiumplaatsen zijn dik verdiend. Thijs, Fons en Erna, van harte gefeliciteerd!

Groet! Martijn
_________________
Body: Canon 5D/MarkIII + Canon 7D
Lens: Canon f/4 300mm + Canon f/5.6 100-400mm
Extender: Canon 1.4x en 2x
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Dec 2019, 2:40    Post subject:
Ik heb de commentaren over het "drieteentje" gezien. Een naam die ik zelf ook altijd gebruik voor deze soort.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat de (vermoedelijke) fotograaf van een foto bekend gemaakt wordt. Hiermee worden de mensen die nomineren, niet beïnvloed door bekendheid met de fotograaf.

Iemand die ten koste van alles wil winnen kan zijn of haar vriendjes natuurlijk uitnodigen om de eigen te foto te nomineren, maar de laatste tijd komen zulke praktijken naar mijn weten niet meer voor.

Het charmante van deze competitie is juist dat je zonder vooroordeel naar een foto kunt kijken. De meeste deelnemers zullen dat ook gewoon zo doen en zich niet bezig houden met wie de fotograaf dan wel zal zijn. Die prettige sfeer wil ik graag zo houden.

Aan RTL het verzoek de grenzen niet meer op te zoeken. Je hebt gezien de reacties van anderen, het genoegen wat anderen aan de competitie beleven verziekt.

Aan de mensen die reageren op zo'n provocatie. Doe dat gewoon maar niet. Dat maakt de provocatie alleen maar effectiever. Geef ons liever een seintje met een PB-tje, dan wordt zulk commentaar zo snel mogelijk weggehaald.

Tenslotte voor wie mocht denken dat je hier alles moet kunnen zeggen: voor wie vaak aan de rand van een klif loopt, is de kans groter dat je een keer van de klif afwaait.

Marcel
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Online

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Dec 2019, 9:56    Post subject:
Goed gezegd Marcel. Hoewel ik weinig waarde hecht aan de anonimiteit bij de MO (ben bepaald niet competatief) vind ik wel dat wie eraan meedoet zich aan de regeltjes moet houden. En dat betekent ook niet verklappen.
Zou je behoefte hebben de fotograaf erop te wijzen, dan kan dat ook via een pb aan de fotograaf zelf, denk ik. Zo hoeft een ander daar niet in betrokken te raken.

Het is jammer dat voor anderen de lol wordt verpest. Ik denk dat dat niet alleen door het verraden van de fotograaf is, maar ook een zekere ergernis om de belerende toon die aangeslagen wordt. Maar ook daar kun je maar het beste doorheen prikken, we zijn immers allemaal verschillend - en die toon zal op een rugbyveld wellicht juist wel worden gewaardeerd.

grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 70
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 266
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Dec 2019, 18:04    Post subject:
Is het wel normaal dat de winnende foto van Thijs al 6639 hits heeft gekregen, of gaat er iets fout?
Truus
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Dec 2019, 18:46    Post subject:
Ja er gaat iets mis. Wordt opgelost.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum