Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Hallo!

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 20 Apr 2020, 18:07    Post subject: Hallo!
Hoi allemaal,

Ik hou me sinds circa anderhalf jaar bezig met vogelfotografie. Ik ben begonnen met een oude Pentax en een 'antieke' 400 mm prime lens, zonder autofocus. Aangezien ik na een jaar nog steeds veel plezier beleefde aan het fotograferen, heb ik eind vorig jaar ge´nvesteerd in een Nikon D7500 + 200-500 Nikkor lens. Tot nu toe ben ik erg blij met de resultaten die ik krijg met deze combinatie!

Naast genieten van alle mooie foto's die hier langskomen, hoop ik hier meer te leren over fotografie en het correct nabewerken van foto's. Kritiek op mijn foto's is meer dan welkom dus! Smile

Mvg,

Michael

vincentvuik
PixPas (Basic)

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Apr 2020, 18:11    Post subject:
Kijk, met zo'n mindset ben je hier aan het juiste adres. Welkom, en in ben benieuwd naar je foto's. En voel je ook vooral vrij om te reageren op het werk van anderen, ook al kom je maar net kijken. Iedereen vindt reacties leuk. Veel plezier!

Vincent

Meer foto's: https://www.instagram.com/vincentvuik/
Back to top
Reply with quote

michaelmast

PostPosted: Mon 20 Apr 2020, 21:22    Post subject:
vincentvuik wrote:
Kijk, met zo'n mindset ben je hier aan het juiste adres. Welkom, en in ben benieuwd naar je foto's. En voel je ook vooral vrij om te reageren op het werk van anderen, ook al kom je maar net kijken. Iedereen vindt reacties leuk. Veel plezier!

Vincent

Dank je wel, Vincent! Eerste foto is geŘpload, ben benieuwd Wink

Gejo Wassink

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Apr 2020, 12:25    Post subject: nieuw
Welkom. En volgens mij zag ik al een mooie plaat van jou voorbij komen. verder onderschrijf ik wat Vincent zegt: Vooral veel reageren op foto's van anderen. Het werkt vaak wel zo dat je zelf wat eerder geneigd bent ook te reageren op foto's van anderen die ook voor jouw foto de moeite nemen. Maar.....niets is verplicht natuurlijk.

groetjes,

Gejo

michaelmast

PostPosted: Wed 29 Apr 2020, 9:22    Post subject: Re: nieuw
Gejo Wassink wrote:
Welkom. En volgens mij zag ik al een mooie plaat van jou voorbij komen. verder onderschrijf ik wat Vincent zegt: Vooral veel reageren op foto's van anderen. Het werkt vaak wel zo dat je zelf wat eerder geneigd bent ook te reageren op foto's van anderen die ook voor jouw foto de moeite nemen. Maar.....niets is verplicht natuurlijk.

groetjes,

Gejo

Dank je Gejo! Ik heb je advies ter harte genomen Smile

grt

Michael

josephine
PixPas Pro

PostPosted: Wed 06 May 2020, 10:14    Post subject:
Serieus reageren maakt ook dat je intensiever kijkt naar een foto. Kritischer ook meteen - maar het intensieve kijken naar andere foto's, opmerkingen maken over wat je ziet, dat is voor jezelf ook een enorme leerschool. In feite is fotografie zonder goed te kijken nauwelijks mogelijk - als je tenminste iets van een niveau wil bereiken. Dus kijken - beschrijven, kijken - beschrijven. Zo veel mogelijk. Als je dat ook bij je eigen foto's doet kun je alleen maar vooruit gaan.
Meestal is het zo: je vindt een foto leuk, zegt dat je hem mooi of fantastisch vindt, en dat is het dan. Leuk om te horen dat je foto wordt gewaardeerd. Maar wat ziet iemand anders in jouw foto? Wat doet het met die ander? Herken jij dat, heeft die ander herkend wat je wilde laten zien? Ziet die misschien iets wat jij over het hoofd hebt gezien? Kun jij dat ook ontdekken en zien? Is dat inderdaad een beetje storend, of juist heel gaaf?
Andermans werk beoordelen is een belangrijk onderdeel van je eigen leerproces.
Dan zul je ook weten te waarderen als een ander jouw werk beoordeelt. Een paar extra ogen noem ik het altijd. Je kunt er eigenlijk nooit te veel van hebben.
Welkom bij de club!
grtz, josephine

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum