Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


Maandopdracht augustus 2020: de omgeving maakt de foto
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Aug 2020, 23:34    Post subject: Maandopdracht augustus 2020: de omgeving maakt de foto
DEZE MAANDOPDRACHT IS AFGELOPEN. DE NIEUWE MAANDOPDRACHT (SEPTEMBER 2020) VIND JE HIER!

https://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=13410




Ruud Scherpenisse, de winnaar van de vorige maandopdracht heeft ons deze uitdagende opdracht voorgesteld.


Een foto die je aandacht vast houdt en waarbij de omgeving een belangrijke rol speelt. De compositie is ook een niet te onderschatten aandachtspunt bij dit soort foto's. Het is dus niet de bedoeling om beeldvullende foto's van vogels te plaatsen.

Enkele voorbeelden:

https://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=483437
https://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=484948
https://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=486940
https://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=487750
https://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=489174
https://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=490032
https://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=498699
https://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=498770
https://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=237710

Veel succes!

Ruud Scherpenisse


De spelregels.

Iedere geregistreerde gebruiker kan maximaal 1 foto insturen. De foto moet in de maand augustus van dit jaar gemaakt zijn. Tot en met 27 augustus kunnen er foto’s in het maandopdrachtalbum geüpload worden. Op 28 augustus komen de foto’s online en kunnen de foto’s becommentarieerd en genomineerd worden. Op 31 augustus worden de winnaars bekend gemaakt.


Last edited by Marcel van der Tol on Thu 03 Sep 2020, 10:28; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Aug 2020, 6:33    Post subject:
Leuk, en voor iedereen heel eenvoudig om iets in te dienen. Iets aansprekends indienen is een stuk minder eenvoudig... Maar we gaan er weer voor. Leuke opdracht!

Groeten, Vincent
_________________
2014-2019: Canon 700D + Tamron 150-600 mm ---- 2019-2021: Panasonic G9 + Panasonic 100-400 mm ---- 2022-nu: Sony A7IV + Sony 200-600 mm.
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Aug 2020, 10:35    Post subject:
Wat een leuke opdracht! Het laat lekker veel vrijheden, wat vermoedelijk tot zeer diverse inzendingen zal leiden. (Dat zal bij het kiezen van de nominaties wel lastig kunnen worden, maar dat is helemaal niet erg.)

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 70
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 266
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 02 Aug 2020, 11:27    Post subject:
Op zoiets hoopte ik al. Fijne opdracht.
Truus
Back to top
Reply with quote
 
hansgans


Gender: Male
Age: 45
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 60
Location: Geesteren, Gelderland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Aug 2020, 22:21    Post subject:
Brede en uitdagende opdracht. Leuk! We gaan op pad.

Groet Hans
_________________
Canon EOS 550D, Canon ef 75-300mm f/4-5.6, 300 F4 + 1.4 TC III
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 03 Aug 2020, 19:17    Post subject: omgeving
Getverrr, die word lastig.
Ik woon in de randstad, en dat is nou net niet de mooiste omgeving van Nederland.
Het is hier al karig met vogels, en dan ook nog eens een mooie omgeving.
Denk dat ik m voor deze maand maar skip.

Maar suc6 alle
Vr.groet RTL

P.S. Josephine , het was idd de viskar in Noordwijk.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 03 Aug 2020, 19:53    Post subject:
Ja, ik woon ook in de Randstad - maar daar ga ik gewoon vandaan als ik een lekker omgevinkje wil uitzoeken voor een BP plaatje.
Omgeving kan ook heel klein zijn, als het vogelbeest maar klein genoeg is!
Maar ik ga het wel proberen, want het is een leuke opdracht.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Aug 2020, 20:47    Post subject:
De omgeving maakt de foto, dat mag ook prima een skyline of een boulevard zijn. Ook dat kan met de nodige moeite een mooi decor vormen. Misschien bij zonsondergang. Ik denk dat de opdracht in elke omgeving te doen is.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Aug 2020, 21:17    Post subject: Re: omgeving
RTL wrote:
Getverrr, die word lastig.
Ik woon in de randstad, en dat is nou net niet de mooiste omgeving van Nederland.
Het is hier al karig met vogels, en dan ook nog eens een mooie omgeving.
Denk dat ik m voor deze maand maar skip.

Maar suc6 alle
Vr.groet RTL

P.S. Josephine , het was idd de viskar in Noordwijk.


Deze snap ik echt even niet, RTL. Niet meedoen is uiteraard een keuze. Maar hoezo is de randstad niet de mooiste omgeving van Nederland? "De Randstad omvat de vier grootste steden van Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht, met de verstedelijkte gebieden in hun omgeving, in een half-open ring rondom een meer open, landelijk centrumgebied, het Hollands-Utrechts weidegebied van het Groene Hart." In dat ruime gebied ligt echt heel veel mooie natuur, hoor. Zowel binnen als buiten de grote steden. Wink
Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 03 Aug 2020, 21:51    Post subject:
Helemaal eens met Erna. De omgeving moet een belangrijke rol spelen. Dat kan ook als de omgeving niet echt de mooiste van Nederland is (hoewel dat natuurlijk subjectief is). Vroeger konden we vaak genieten van heel herkenbare foto's van Frans Freijee, die veel foto's maakte waarbij de stad Amsterdam heel duidelijk een rol speelde in de foto. Dat waren foto's die zeker mee hadden kunnen doen bij deze maandopdracht.
Groeten, Leo
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 04 Aug 2020, 8:32    Post subject: Randstad
Natuurlijk Erna en Leo, zullen er in de randstad mooie omgevingen zijn, en weet er zelfs wel een paar te vinden. Ook een stadsgezicht kan zich lenen voor deze MO, maar dan blijft het aanbod van vogels weer beperkt. Een kokmeeuw bij de visafslag van Scheveningen, of een kauw op de leuning van de stadsbrug van Leiden, zou kunnen. Maar BPers waarderen dat soort omgeving foto`s stukken minder dan een steenuil op een vervallen hek bij een oude stolpboerderij of een purperreiger in een goudgeel-rietmoeras. Dan komt er nog bij, dat wij hier in de randstad voor een mooie plaat er nog (lang) voor moeten uitrekken, terwijl BP-ers in de de rustige mooie delen van ons land, vaak al een mooie omgeving (die zich bij uitstek leent voor deze MO) zich voor hun voordeur bevind. Maar OK Leo en Erna, we zullen zien, hoe jullie inzending geworden is, en of die meedingen naar een podium plaats. Misschien als ik een toevalstreffer klik, doe ik ook mee maar die kans is klein.
Toch veel suc6 alle!
Vr groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Aug 2020, 9:04    Post subject:
RTL, je schrijft "Maar OK Leo en Erna, we zullen zien, hoe jullie inzending geworden is, en of die meedingen naar een podium plaats."
Natuurlijk vind ik het leuk als ik, zoals toevallig bij de MO van afgelopen maand, een podiumplaats heb. Maar dat is voor mij zeker niet de hoofdreden om mee te doen. Ik vind het gewoon een leuke uitdaging, omdat je daardoor steeds met een andere insteek op pad gaat.

Overigens had ikzelf bij die opdracht (Spreeuw) gedacht dat het voor mij onmogelijk zou zijn, omdat ik zelden goed fotografeerbare Spreeuwen zie. Maar ik ben toch op pad gegaan, en het heeft me nog een podiumplaats opgeleverd ook. (Al vond juist jij die foto helemaal nix.)

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 04 Aug 2020, 10:33    Post subject: omgevig
Leuk voor je dat je met je spreeuw een podium plaats pakkte, en zo zie je maar weer dat veel BP-ers op een andere manier kijken naar vogelfoto`s. Ik vond jou foto idd niet aansprekend genoeg. Dit gewoonweg omdat het een mooie spreewenfoto was.(en dat was niet de opdracht) jou foto vond ik persoonlijk nix aansprekend aan.
Ik denk dat een strakke vogelfoto, ook deze maand "wint" , omdat BPers graag een strakke vogelfoto willen zien, en wordt is de omgeving toch ook gewoon weer bijzaak..

Maar nogmaals veel suc6
RTL
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Aug 2020, 11:19    Post subject:
Voor wie zich afvraagt, wanneer de nieuwe opdracht en de afbeelding van de winnende foto op de voorpagina veschijnt?

In verband met vakantie zal dit niet eerder dan (na) 10 augustus aangepast kunnen worden.
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 28 Aug 2020, 21:52    Post subject:
Publicatie foto’s maandopdracht is uitgesteld.

Bij het controleren van de foto’s van de maandopdracht ben ik op een technisch
probleem met een foto gestuit. Om dit te kunnen oplossen, moet er een nieuwe foto aangeleverd worden. Ik heb de deelnemer verzocht dit alsnog te doen.

groet
Marcel
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 28 Aug 2020, 22:58    Post subject:
Het probleem is gelukkig snel opgelost. De foto’s van de maandopdracht staan nu online. Je kunt zeker tot en met 30 augustus foto’s becommentariëren en nomineren. Op 31 augustus ‘s avonds worden de winnaars bekend gemaakt.

Succes
Marcel
Back to top
Reply with quote
 
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Aug 2020, 8:59    Post subject:
Ik heb me voorgenomen om bij de maandopdrachten geen commentaren meer te schrijven. Het is nogal een klus en uiteindelijk gaat het hier wel om het scoren en het hopen dat er een podiumplek in zit. Ik geef dus wel nominaties en wil ook op deze plek best iets zeggen over de algemene indruk die ik heb na het zien van de inzendingen. Omdat het de omgeving was die de foto moest maken betekent dat dus dat juist die omgeving je moet aanspreken op een zodanige manier dat het een "wauw...mooie foto"-reactie oproept. En dat deden bij mij slechts een paar foto's. In een wellicht wat geforceerde zoektocht naar een aparte/originele/mooie omgeving voerde het in mijn ogen in veel gevallen tot een nogal rommelig en vervreemdend geheel.
Anderzijds is het ook wel weer toe te juichen dat het daardoor juist overduidelijk is dat sommige BPers verschrikkelijk hun best hebben gedaan om uit hun comfortzone te treden, want meestal ligt het accent van onze fotojacht op de vogel zelf en is een achtergrond "leuk meegenomen" of in sommige gevallen helemaal niet belangrijk. En dat "omdenken" is om de drommel niet makkelijk. Maar nu even overstijgend: hulde voor iedereen die zich de moeite getroost heeft om op pad te gaan en bij te dragen aan toch elke keer weer een leuke maandbezigheid.

Gr. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 29 Aug 2020, 10:11    Post subject:
Dat vind ik toch wel erg jammer, Harry. Het mooie aan de maandopdracht vind ik dat alle inzendingen, sterk of zwak, op reacties mogen rekenen. Voordat je het weet volgen mensen je voorbeeld, en worden er alleen nominaties geklikt. Dat haalt van mij toch een groot deel van de charme van de maandopdracht weg. Hopelijk kom je toch nog met een flink aantal reacties!

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Aug 2020, 10:35    Post subject:
Snap ik Vincent. Maar over het algemeen vind ik het per stuk nomineren van de maandopdrachtfoto's ook een haastklus, zeker als er veel inzendingen zijn. Ik probeer(de) altijd in alle rust de foto's te bekijken en te becommentariëren. Voelde daarbij toch altijd een beetje een druk omdat het in een paar dagen moest gebeuren. Als je dan privé even minder in de beschikbare tijd zit dan ligt het "nou vooruit, effe vlug dan"-spook op de loer. En als je dan ook nog eens ziet dat bij de foto's vaak herhalingen van vorige commentaren staan...tja. Dan is het lastig om een ter zake doend commentaar erbij te zetten. Nu was ik toevallig vandaag er vlot bij, dus ik had overal als eerste een comment kunnen schrijven, maar zag zoveel foto's die mij niet aanspraken, vandaar dat ik er in ieder geval nu voor kies om even geen commentaren te schrijven. En ach....wie weet volgende maand....ik ben wel vaker op eerder gedane uitspraken teruggekomen....Wink

Gr. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Back to top
Reply with quote
 
Ruud Scherpenisse
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 63
Joined: 20 Oct 2009
Posts: 103
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 29 Aug 2020, 18:05    Post subject:
Zo, alle foto's voorzien van een commentaar en dat vind ik best lastig eerlijk gezegd. Ik heb geen uitgesproken winnaar kunnen ontdekken maar 4 grote kanshebbers een nominatie gegeven.

Groet,

Ruud Scherpenisse
_________________
Nikon D4s body, Tamron 150-600 lens, diverse kleinere Nikon lenzen, Nikon 1,4 converter, Nikon 1,7 converter, Manfrotto statief. OM-1 met diverse lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 29 Aug 2020, 21:57    Post subject:
Een leuke serie foto's. Niet voor iedereen eenvoudig, maar dat is juist leuk. Soms vond ik de interpretatie van de opdracht wat doorgeslagen, zodat er een landschap met een vogel in de bijrol getoond werd. Maar in de meeste inzendingen klopte het prima. Leuke opdracht!

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Ben Reitsma
PixPas Plus


Gender: Male

Joined: 04 Oct 2015
Posts: 53
Location: Doezum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 30 Aug 2020, 9:49    Post subject:
Vanwege tijdgebrek op deze manier mijn reactie op de maandopdracht.
Lastiger dan je van te voren zou denken!. Zelf ben ik er niet goed uitgekomen.
Als je strikt genomen de opdracht interpreteert dan betekent dat de omgeving iets essentieels toevoegt aan een afbeelding met een vogel of vogels. Nog sterker wordt een foto als het geheel meer wordt dan de som van de delen, met andere woorden als er synergie ontstaat.
Dit is voor mij in de MacKauw nog het meest het geval. Knap dat dit zo gezien en vastgelegd is. In de foto met de lepelaars is dit ook nog wel herkenbaar, hoewel er hier geen directe relatie is tussen de lepelaars en de boot. Op de foto met de hurkende man en de reigers, voegt de hurkende man niets toe behalve dat het “kunstwerk” het totaal plaatje volledig domineert. Hoewel er meer fraaie plaatjes tussen zitten voldoen ze wat mij betreft maar deels aan de opdracht. De MacKauw dus.
Groeten Ben
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Aug 2020, 10:25    Post subject:
vincentvuik wrote:
Dat vind ik toch wel erg jammer, Harry. Het mooie aan de maandopdracht vind ik dat alle inzendingen, sterk of zwak, op reacties mogen rekenen. Voordat je het weet volgen mensen je voorbeeld, en worden er alleen nominaties geklikt. Dat haalt van mij toch een groot deel van de charme van de maandopdracht weg. Hopelijk kom je toch nog met een flink aantal reacties!

Groeten, Vincent


Ik zie dat er nog een tweede reactie is over tijdgebrek en het daarom niet geven van individuele reacties. Uiteraard ALLE BEGRIP dat dat weleens kan gebeuren! Heel incidenteel lukt het mijzelf ook weleens niet om alle foto's van commentaar te voorzien. Daar is immers doorgaans maar 2-3 dagen tijd voor. En dat komt niet altijd goed uit.

Maar ik deel wel de zorg van Vincent Vuik dat dit niet te vaak moet gebeuren, omdat dat een groot deel van de charme van de MO weghaalt. Zelfs als je foto negatief beoordeeld wordt, is dat meestal (niet altijd) zinvolle en leerzame feedback.
Ik hoop dus dat we nog een tijd doorgaan met zo veel als mogelijk individuele reacties per foto.

Groet, Erna

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 30 Aug 2020, 11:05    Post subject:
Met belangstelling volg ik de berichten over het 'becommentarieren' van de foto's in de maandopdrachten. Wie graag veel voor de computer zit is het geen probleem. Ik probeer die tijd echter te beperken. Het uitlezen van de camera en het resultaat in Raw omzetten naar jpg vraagt veel tijd. Ook het verkleinen en uploaden naar birdpix doe ik niet in enkele minuten. En dit is niet mijn enige computerwerk, ook de privé-adminstratie hakt er aardig in. Gelukkig is er veel computerwerk weggevallen nadat ik met pensioen ben gegaan.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de maandelijkse commentaren wil geven Zeker niet in drukke tijden. Is deelname aan de MO dan meteen ook een verplichting tot het geven van commentaren op de andere inzendingen? Dat staat nergens geschreven maar wordt wel zo'n beetje uit sociale overwegingen verwacht. Dit kan een rem zijn op het inzenden. Is alleen een commentaar geven op de beste foto's die je wil nomineren dan een alternatief? Of alleen een commentaar geven op dit forum? Wat mij betreft wel omdat we dan iedereen die maar weinig tijd eraan willen besteden op deze andere manier aanmoedigen er iets over te schrijven. En ondanks minder commentaren bij de inzendingen zelf laten de nominaties wel zien wat een foto voor de kijker waard is.

Ik zelf worstel al een tijdje met dit onderwerp. Ik doe graag mee aan de MO maar soms zie ik op tegen het becommentarieren van alle inzendingen. Al bij de tiende foto begin ik er moeite mee te krijgen. Deze keer heb ik ze allemaal van commentaar voorzien maar denk toch eraan om voortaan alleen de meest aansprekende foto's van commentaar (en een nominatie) te voorzien. Dit doe ik al jaren bij de foto's in het verzamelalbum. En dat bevalt me prima.

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Aug 2020, 11:46    Post subject:
De een schrijft nou eenmaal makkelijker dan de ander. Ik rammel er altijd vrij snel een paar zinnen uit. Josephine schrijft hele boekwerken onder een foto. Een ander houdt het bij één zin, of gewoon: "mooi!", of: "deze spreekt me minder aan". Beter dan niks.

En er waren tijden met drie pagina's vol inzendingen. Nu past het binnen één pagina. Dan is het toch wel te doen om een kortere of langere reactie te schrijven bij in ieder geval een flink deel van de foto's? Natuurlijk alle begrip als het niet elke maand lukt. Maar als iedereen ernaar blijft streven, houden we samen die opdracht levend(ig).

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum