Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Ervaringen met birdwatching in Kenia

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 25 Aug 2006, 9:56    Post subject: Ervaringen met birdwatching in Kenia
Ben van plan om in december / januari zo'n dag of 10 naar Kenia te gaan samen met mijn vriendin. Op internet heb ik enige sites gevonden met informatie en ook een aanbieder van birdwatching safari's genaamd Lynra Tours and Travel. Heeft iemand hier ervaring mee? En verder wil ik graag weten welke plekken aan te doen. En dan mn buiten de bekende en alom aangeboden parken als de Maasai Mara National Reserve, Lake Nakuru en Amboseli.

HJDT

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Aug 2006, 23:38    Post subject:
Misschien kan je op www.eurobirding.com verslagen vinden die informatie bevatten over wat je zoekt. Ben er zelf nooit geweest en kan je dus niet helpen.

Groeten Michel
Reply with quote

Ruben Turk

PostPosted: Mon 28 Aug 2006, 6:42    Post subject:
Ik ken geen specifieke birdwatching safari organisaties, maar over het algemeen wordt er bij de standaard reisorganisaties ook de nodige aandacht gegeven aan vogels. Er zijn diverse Nederlandse organisaties die, afhankelijk van je budget, leuke reizen aanbieden door verschillende parken. In overleg met hen kun je op eigen gelegenheid andere parken / gebieden bezoeken. Op internet kun je voldoende informatie vinden (Baobab reizen is er een van). 10 dagen is net voldoende, aangezien de reistijden tussen parken aanzienlijk kan zijn. Een must voor een vogelaar / natuurliefhebber is Masai Mara en Lake Nakuru (greater & lesser flamingo's). Amboseli ligt aan andere kant van Nairobi (zuidoosten) en is niet helemaal logisch in combinatie met Masai Mara en Lake Nakuru (maar wel erg mooi park met Mt Kilimanjaro op achtergrond).
Buiten de natuurparken heeft Kenia eerlijk gezegd niet heel veel extra te bieden, tenzij je de tijd hebt om naar het 'ruige' noorden te reizen of te genieten van een aantal dagen aan de kust (Mombasa, Malindi). Vermijdt Nairobi zoveel mogelijk.
Andere interessante gebieden vindt je rond Mount Kenya of volg de Great Rift Valley (Naivasha, Nakuru, Bogoria) voor de meren met vele vogels. Heel veel plezier op jullie voorgenomen tocht! Laat maar weten indien je nog vragen hebt.

Groeten Ruben,
Nairobi

Ben van den Broek

PostPosted: Mon 28 Aug 2006, 7:52    Post subject:
Vorig jaar van 6 t/m 13 september ben ik samen met een paar vrienden naar Kenia Malindi geweest. Leuke omgeving met best wel goede mogelijkheden. Voor waarnemingen, reisverslag en foto's kijk even op mijn site http://home.hetnet.nl/~benvandenbroek/

Veel succes met de uiteindelijke keuze die je maakt.

Arjen Drost

PostPosted: Mon 28 Aug 2006, 9:29    Post subject:
Ik ben zelf nooit die kant op geweest, maar deze site ziet er in ieder geval goed uit. Misschien heb je daar iets aan.

Succes ermee

Arjen
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

mark kuiper

PostPosted: Mon 28 Aug 2006, 11:29    Post subject: kenia
Lynra tours ken ik niet.
Ik kom geregeld in Kenia en organiseer er ook safari's (ook op maat, ook met birdpix (kijk op 'reizen' op birdpix!).
Als je 10 dagen gaat, zou ik adviseren kritisch te kijken naar de afstanden tussen de plekken die je aandoet. Het gevaar is dat je veel plekken bezoekt maar veel tijd verdoet met rijden van hot naar her. Een paar honderd kilometer betekent al van 's morgens vroeg tot de avond door rijden! De reservaten zijn toch wel de plekken bij uitstek om te gaan fotograferen.

Als je niet naar de Masai Mara of Amboseli wil is een mooie route voor vogels:
1. Dag 1 via Lamuru moeras, het bos op de Kikuyu escaprment en kinangop hoogvlakte naar Naivasha;
2. meer van naivasha (varen) en crescent island.
3. Hell's gate
4. Lake Elementaita,
5. Nakuru
6 Nakuru
7 Baringo
8.Baringo
9, Bogoria
10 eventueel Nairobi National Park

Of de andere kant om:
1. Mount Kenya
2. Mount Kenya op en naar Aberdares
3. Aberdares en naar Shaba
4 Buffalo springs
5. Samburu
6. Bogoria
7. Baringo
8. Elementaita
9/10 Naivasha

Nu ja, zo kan ik er nog tig bedenken.

Het Noorden is op dit moment van wege de veiligheidssituatie niet aan te raden. De kust prachtig, maar in een kortere reis moeilijk te combineren met het binnenland.

Mark Kuiper

birdman

PostPosted: Tue 29 Aug 2006, 21:49    Post subject:
Iedereen reuze bedankt voor alle tips!! Kwam vandaag terug van een zakenreis en dan is het fantastisch om te zien dat er zoveel bruikbare tips zijn.

Ben: Erg mooie foto's! Ik krijg zo heel veel zin!!

Dank,

Birdman

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum