Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Tamron 150-600MM

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Jan Lohman


Gender: Male
Age: 46
Joined: 05 Sep 2020
Posts: 50
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 27 Mar 2021, 17:26    Post subject: Tamron 150-600MM
Hoi allemaal,

ik heb een vraagje, ik werk nu met de Canon 60D met een EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens.
ik merk dat ik toch soms te kort zoom heb, nu ben ik aan het rondkijken en zag ik een Tamron 150-600 mm lens Inc lenscoat Canon.
hoe is jullie ervaring met een Tamron en is dit een goede lens?

Groet,
Jan
_________________
Canon 60D en 50D camera<br>

Sigma 150-600 contemporary<br>

Canon EF 50mm f/1.8 STM<br>
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1460
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 27 Mar 2021, 19:31    Post subject:
Ik heb deze lens als mijn eerste telelens gehad (de eerste editie van deze lens). Als je mijn foto's sorteert op datum, zijn alle foto's tot en met eind maart 2019 genomen met een Canon 700D plus 150-600 mm Tamron. Gejo Wassink gebruikt deze lens al sinds jaar en dag. Prima ding. Later is de Tamron 150-600 mm G2 verschenen, de opvolger van de eerste editie. Die heeft een degelijkere bouwkwaliteit en vermoedelijk ook verbeteringen qua autofocussnelheid, stabilisatie en scherpte. Die lens ken ik dan weer niet goed. Volgens mij is de G2 goed vergelijkbaar met de Sigma 150-600 contemporary. Wel oppassen met die Tamron of je de G1 of G2 hebt, qua vraagprijs. Een statief of monopod is vaak wel welkom met al die mm's.

Groeten, Vincent
_________________
2014-2019: Canon 700D + Tamron 150-600 mm ---- 2019-2021: Panasonic G9 + Panasonic 100-400 mm ---- 2022-nu: Sony A7IV + Sony 200-600 mm.
Back to top
Reply with quote
 
Jan Lohman


Gender: Male
Age: 46
Joined: 05 Sep 2020
Posts: 50
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 28 Mar 2021, 13:47    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Ik heb deze lens als mijn eerste telelens gehad (de eerste editie van deze lens). Als je mijn foto's sorteert op datum, zijn alle foto's tot en met eind maart 2019 genomen met een Canon 700D plus 150-600 mm Tamron. Gejo Wassink gebruikt deze lens al sinds jaar en dag. Prima ding. Later is de Tamron 150-600 mm G2 verschenen, de opvolger van de eerste editie. Die heeft een degelijkere bouwkwaliteit en vermoedelijk ook verbeteringen qua autofocussnelheid, stabilisatie en scherpte. Die lens ken ik dan weer niet goed. Volgens mij is de G2 goed vergelijkbaar met de Sigma 150-600 contemporary. Wel oppassen met die Tamron of je de G1 of G2 hebt, qua vraagprijs. Een statief of monopod is vaak wel welkom met al die mm's.

Groeten, Vincent


ik heb een aantal van je foto's bekeken, ik moet zeggen WOW .
ik weet denk ik nu wel waar ik voor moet gaan. Een statief heb ik liggen, die heb ik te leen van schoonmoeders..

Groet,
Jan
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Apr 2021, 13:23    Post subject: Tamron,
Ik heb sinds kort een Tamron 600mm, en hij bevalt mij super goed.
Fotografie is een totaal andere tact van sport geworden en kan nu een soort van lekker meedoen met de ""grootte" jongens.
Ik heb m eigenlijk voor sportfotografie aangeschaft (maar door corona is er geen sport) dus nu voor de vogels.
Maar let op, 1 ding. hij weegt nogal wat.
Dus kort samen gevat, een super lens die zijn geld meer dan waard is. Het gewicht is veel, zeker voor lange wandelingen. En nog 1 klein kanttekeningetje , MM kom je altijd te kort.
Suc6 & Vr groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
Gejo Wassink


Gender: Male
Age: 58
Joined: 31 Dec 2011
Posts: 167
Location: Lievelde
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Apr 2021, 14:24    Post subject: tamron
RTL schrijft dat hij nogal wat weegt. Maar volgens mij is de tamron 150-600 juist de alle lichtste lens in zijn klasse! Verder voldoet hij prima. Maar de kwaliteit van originelen is natuurlijk wel minder ( scherp) dan die van de dure prime-lenzen van Canon of Nikon e.d.

groet,

Gejo
_________________
canon eos 5D mark IV sigma 150-600 sports, tamron 150-600mm. Tamron 70-300 mm. www.bureauwassink.nl
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Apr 2021, 14:51    Post subject: Tamron
GEJO, Jan heeft nu een 300, en als je dan overstapt naar een 600, is het gewicht tussen deze enorm. Daar waarschuwde ik Jan alleen maar voor.
Back to top
Reply with quote
 
Van de Velde Frank


Gender: Male
Age: 62
Joined: 02 Oct 2012
Posts: 26
Location: Wevelgem - Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 03 Apr 2021, 9:05    Post subject: Tamron 150 600 g2
Dag Gejo, g2 is prima lens. Enige wat mij tegenvalt is dat zeer moeilijk is om scherpe foto's te maken v vogels in de vlucht. Kan ook aan de Canon 77 d body liggen (of aan mijzelf). Weet wel dat ik met de Canon 100 - 400 MM oude versie daar geen problemen mee heb. Ik merk ook dat de g2 beter werkt op de 77d dan op mijn oudere body Canon 7d. Zie dat collega fotograaf hem zou willen gebruiken op een 60 d body. Een camera uitgebracht aug. 2010. Vraag mij af of de g2 daarop goed zal presteren. Zou het toch eerst eens uitproberen. Van gewicht is het inderdaad een lichtgewicht in vergelijking met ander 600 mm lenzen. Ook betaalbaar in vergelijking met de Canon 600 mm lenzen. Enige zwakte vind ik dus 'vluchtfoto's'. Vraag mij af of de g2 goed zou presteren op canon 5d mark IV, full frame die nu 2de hands ook betaalbaar is geworden. Groeten Frank
_________________
canon eos 77d / tamron 150 600 g2
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1460
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 03 Apr 2021, 9:53    Post subject:
Ik had de Tamron versie 1 op een 700D. Ik denk dat de 60D daarmee redelijk vergelijkbaar is. Vliegbeelden waren daarmee nagenoeg onmogelijk, op de grotere vogels na. Maar dan valt er nog steeds zat te fotograferen wat wel prima gaat. Voor vliegbeelden zul je vooral een betere body moeten hebben qua snelheid en autofocus. Kevin Hollmann fotografeert bijvoorbeeld met Nikon D500 met Tamron 150-600 G2, en ik zie mooie vliegbeelden van zijn hand.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Peter Stam
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 40
Joined: 08 Apr 2013
Posts: 116
Location: Ouderkerk aan den ijssel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 07 Apr 2021, 19:48    Post subject:
Goedendag,

Zelf fotografeer ik met een Nikon D4 en Tamron G2 lens. Best te doen.
Ik zou wel voor de G2 gaan omdat die een stuk scherper is dan de 1. De G2 is ook een stuk sneller qua autofocus dan de 1.

Kijk maar in mijn album van de laatste 3 jaar en je kunt wat voorbeeldfoto's bekijken.

Gr,

Peter
_________________
Canon D4/ Tamron G2 150-600mm
Back to top
Reply with quote
 
Jan Lohman


Gender: Male
Age: 46
Joined: 05 Sep 2020
Posts: 50
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 09 Apr 2021, 10:04    Post subject:
Dank voor de reacties en de foto's die ik heb gezien.
Ik ga zeker voor de G2 doorsparen dus de keuze is gemaakt Smile

Groet, Jan
_________________
Canon 60D en 50D camera<br>

Sigma 150-600 contemporary<br>

Canon EF 50mm f/1.8 STM<br>
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum