Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Criteria voor database zijn aangepast
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 30 Mar 2020, 18:59    Post subject:
Misschien kom ik wat te sceptisch over - en juist omdat het mij onverschillig laat, is er geen noodzaak om me in deze discussie te mengen. Ik stond wat te snel met mijn babbel klaar, zoals wel vaker Sad
Dus ik zal me er verder niet mee inlaten, want ik begrijp dat het voor velen toch wel belangrijk is.
No hard feelings, hoop ik!
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 03 Apr 2020, 15:33    Post subject:
Overigens had ik ook begrepen dat de regels voor opname in de database versoepeld zouden worden. Technisch goede foto's zouden er gewoon in komen, of er al meerdere foto's van dezelfde soort in stonden of niet.
Althans, zo begreep ik het.
Inmiddels lees ik dat meer mensen die opvatting toegedaan zijn.

Nu dit overduidelijk niet het geval is, zou het zeker de moeite waard zijn dat de moderatie die nieuwe criteria nog eens toelicht.

En misschien nog eens uitlegt waarom men er zich zo weinig van aantrekt dat velen hier hun frustratie over uiten - en (dreigen met) vertrekken.
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan Cromwijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 53
Joined: 02 Jul 2007
Posts: 513
Location: Nunspeet
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 03 Apr 2020, 15:56    Post subject:
Ik dacht al dat ik gek was... maar blijkbaar dachten meer mensen het zo te lezen dat het 'bereiken' (sorry Josephine, mannen zijn soms wat competitiever ingesteld denk ik) van de database wat dichterbij zou komen. In individuele gevallen en foto's kun je er soms prima uitkomen met een bericht aan de moderators, maar algemeen denk ik dat het veel lastiger is geworden om je foto in de database te krijgen.
GJ
_________________
www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Back to top
Reply with quote
 
Jan Uilhoorn
Guest







PostPosted: Fri 14 May 2021, 17:21    Post subject:
Het is inmiddels 2021 en er is nog niets veranderd op dit vlak
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 15 May 2021, 0:31    Post subject:
Uit welke objectieve waarnemingen blijkt dan, dat er niets is veranderd?

Er zijn immers wel degelijk veranderingen doorgevoerd. Dat die veranderingen voor sommigen niet het beoogde effect hebben gehad toont aan dat óf de veranderingen de verkeerde oplossing voor het gesignaleerde probleem waren, of dat de veranderingen een oplossing waren voor een gesignaleerd probleem dat er eigenlijk niet was. M.a.w. we deden het best al wel goed.

Als het eerste waar is, kom dan maar met een verbetervoorstel. Als het tweede waar is dan kunnen we dat dus niet oplossen.

De veranderingen die zijn doorgevoerd zijn o.a.

foto's vanaf 15 nominaties worden standaard voorgedragen voor de database.
Het criterium dat er soms van jaren geleden al goede foto's in de database staan is losgelaten.
Back to top
Reply with quote
 
Jan Uilhoorn
Guest







PostPosted: Sat 15 May 2021, 8:39    Post subject:
Leg mij alvast maar uit waarom mijn vluchtfoto van de Roodpootvalk niet naar de database gaat en waarom het vorige vliegbeeld van die vogel het wel heeft gehaald.
Het zelfde geldt voor de reeds weer door mij verwijderde:
- Beflijster
- Bosruiter
- en vele voorgaande foto's.
Of...........
Laat ook maar, dat is helemaal niet uit te leggen.
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 15 May 2021, 12:05    Post subject:
Ik heb geen idee over welke roodpootvalk foto jij het precies hebt. Het wordt lastig om zo een eerlijk antwoord te geven

k zie er alleen één die op 14 mei is geplaatst en foto's van die datum zijn nog niet aan de beurt geweest voor databaseselectie. Als je het mij vraagt, hoeft die foto niet per se in de database. Ik vind de lichtval op de kop wat ongelukkig. Verder een prima foto, maar als ik hem zelf had gemaakt, had ik hem toch graag over willen doen.

Als je het aan de andere gebruikers vraagt blijkbaar ook niet (2 nominaties tot nu toe). Maar ik houd mij zelden bezig met de selectie voor de database, dus wie weet.

Je had ook gewoon een PB-tje kunnen sturen. Dat Is doorgaans veel effectiever. Ik bemoei mij meestal niet met de database selectie, maar mijn beeld is wel dat een verzoek achteraf vaak wel gehonoreerd wordt.
Mocht dat niet zo zijn, dan krijg je ook antwoord, waarom de foto niet in de database is opgenomen.
Ik kan niet garanderen, dat dit altijd goed gaat, maar besef dat wij ook maar mensen zijn, dit vrijwillig doen, fouten maken en verder gewoon ons best doen.
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 16 May 2021, 9:40    Post subject:
Een prima uitleg, Marcel. Waarom een bepaalde foto wel of niet db-waardig is en blijft ondanks de regels altijd discutabel. Maar niet zo erg meer dankzij de aangepaste regels. En ja, het geeft een gevoel van erkennning en waardering. En ja, het is prettig dat ze niet meetellen in het maximaal aantal te plaatsen foto's. Maar ik accepteer de keuzes die worden gemaakt. Overall ben ik met 95% van die keuzes eens. Het is en blijft mensenwerk en er hangt geen imagoschade aan vast. Het forum dient voor afstemming, uitleg en inbreng tot verbetering van het betreffende onderwerp. Is een hierbij een voorbeeld nodig dan beperk ik me liever tot een paar foto's van een ander. Bij vragen over mijn eigen foto's stuur ik liever een PB om elke schijn van eigenbelang te voorkomen.

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum