Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Tamron of sigma 150-600mm?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Jeroen_Haze


Gender: Male
Age: 34
Joined: 23 Aug 2020
Posts: 2
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 22 May 2021, 10:49    Post subject: Tamron of sigma 150-600mm?
Hoi allemaal,

Ik heb een Nikon D500 aangeschaft en ben op zoek naar een goede lens.
Ik heb veel goeds gehoord over de Tamron 150-600mm lenzen, maar hoorde net bij de Kamera Express dat deze voor onbekende tijd niet leverbaar is.
De Sigma 150-600mm daarentegen wel. Gevraagd naar de verschillen in kwaliteit en die waren er eigenlijk niet naast het feit dat de Tamron wat meer bestendig is tegen spatwater. Zijn er mensen die hun ervaringen met een van deze 2 lenzen met mij willen delen?
Ik ben nu een beetje aan het kijken of de Sigma 150-600mm f5/6.3 iets is om aan te schaffen, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt voor het meedenken Smile

Groetjes,

Jeroen
Back to top
Reply with quote
 
Hillebrand Keun
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 70
Joined: 09 Nov 2006
Posts: 20
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 23 May 2021, 9:39    Post subject: Lens
Hallo Jeroen,

In de zomer van 2020 heb ik mijn oude Tamron lens 200-500 vervangen door de Sigma 150-600 Cont. Dat was voor mij een behoorlijke verbetering.
Mijn voorkeur ging uit naar weer een zoomlens omdat ik in wintermaanden ook wel in een hutje zit waar de afstanden vaak niet zo groot zijn. Deze Sigma lens bevalt me prima op de Nikon D7100. Het is natuurlijk moeilijk aan te geven wat de lens aan kwaliteit brengt maar bekijk mijn foto’s maar op BP waarbij ik moet zeggen dat ik ze wel altijd bewerk via PS. Als er vragen zijn laat het maar weten.
Er zijn nog wel een aantal fotografen op BP die de Sigma lens gebruiken.
Groet, Hillebrand
_________________
Nikon D7100 i.c.m. Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS Contemporary.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 23 May 2021, 10:03    Post subject:
Wel van belang om te beseffen dat er twee versies van beide lenzen zijn. Tamron heeft de originele 150-600 en de 150-600 G2. De tweede heeft een betere bouwkwaliteit en snellere autofocus. Sigma heeft tegelijkertijd twee versies van de 150-600 uitgebracht, de contemporary en de sports. De eerst is lichter. De tweede is zwaarder, degelijker en duurder. Ik denk dat je van geen van deze lenzen echt spijt zal krijgen qua prijs-kwaliteitverhouding.
Back to top
Reply with quote
 
Jeroen_Haze


Gender: Male
Age: 34
Joined: 23 Aug 2020
Posts: 2
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 23 May 2021, 20:31    Post subject:
Bedankt Hillebrand en Vincent!
Het is de sigma 150-600 contemp. geworden. Ben heel benieuwd naar de resultaten. Ik ben normaal heel erg van het uit de hand fotograferen, maar een statief gaat waarschijnlijk belangrijk worden. Nu in spanning afwachten tot de camera en lens geleverd worden.

@Hillebrand: bedankt voor de vriendelijkheid dat ik je vragen kan stellen.

@Vincent: ik zag het inderdaad, ben voor de comtemp. gegaan enerzijds omwille van het gewicht en anderzijds omdat ik denk dat ik de sportversie niet nodig ga hebben. Verwacht mooie resultaten met deze lens Smile
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum