Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Michiel H.

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 12 Sep 2021, 18:49    Post subject: Michiel H.
Dag allen,

Ik ben Michiel, 52 jaar, en woon in Delfgauw. Sinds voorjaar 2020 ben ik enthousiast geworden over vogelen. Al snel bleek dat mijn fotografisch geheugen onvoldoende is om in het veld geobserveerde subjecten thuis met de nodige gidsjes te kunnen determineren. Dus al snel de fotografie uitrusting van vrouwlief meegenomen (Nikon D3400 en AF-P 70-300). Dat hielp aanzienlijk maar zowel de niet al te snelle autofocus alsmede de geringe vergroting zorgde toch wel voor de nodige frustratie; binnen enkele maanden was de uitrusting geupgrade naar een D7500 en Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2. Deze combo blijkt vooralsnog een ideale combinatie, de vogeltjes komen aanzienlijk dichterbij en af en toe zitten er ook nog eens mooie plaatjes tussen.

Ik heb dus misschien een ietwat andere insteek dan de gemiddelde fotograaf hier op BP. Ik probeer vooral de vogel zelf en de determinatie kenmerken goed in beeld te krijgen en je zult mij (nog) niet urenlang op een locatie zien bivakkeren voor het perfecte plaatje. Voor mij is de ideale ochtend een wandeling door een verlaten gebied met daarbij hopelijk wat verrassende vondsten. De huidige ervaring is dat je dan vooral slagvaardig moet zijn met de camera, dus ik schiet alles uit de hand en heb twee sets standaardinstelling ingesteld op de D7500: één voor stilzittende en één voor vliegende vogels. Verder pas ik in het veld weinig aan.

Thuis een beetje knutselen in Lightroom en Topaz vind ik ook leuk en af en toe is er een toevalstreffer waar ik erg tevreden over ben. BP lijkt me een inspirerende omgeving om daar wat over te bomen dus ik heb ik me maar eens aangemeld. Ik ben benieuwd!

Groet, Michiel
Back to top
Reply with quote

Vincent Vuik
Admin
Admin

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 13 Sep 2021, 14:12    Post subject:
Welkom, Michiel!

Ik denk dat je het juiste beeld hebt van wat je van BP kan verwachten. Inhoudelijke feedback en een kritische blik, of gewoon waardering van hetzelfde kritisch meekijkende publiek. Waardering die dan extra goed voelt, omdat niet elke foto standaard met wow en schitterend wordt begroet Smile

Delfgauw, dan zal ons werkgebied ongetwijfeld deels overlappen. Ik fotografeer regelmatig tijdens mijn fietstocht tussen Rotterdam en mijn werk in Delft-Zuid. Zevenhuizer Plas, Ackerdijkse plassen, Groenzoom, etc. Wie weet lopen we elkaar nog een keer tegen het lijf.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum