Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


juiste formaat

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
janb


Gender: Male
Age: 74
Joined: 28 Feb 2023
Posts: 2
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 28 Mar 2023, 8:17    Post subject: juiste formaat
goedemorgen
ik dacht nu heb ik het verkleinen van het bestand onder de knie!
mail de foto van de Macbook air naar de ipad en zie dan dat de meeste
gemailde foto’s precies zo rond de 250kb zijn.
maar zodra ik vanuit de ipad een foto wil uploaden krijg ik te zien
bestand is te groot??
wie heeft voor mij de gouden tip?
gr Janb
_________________
nikon d7200
sigma macro 135mm
200-400 tele Nikon
35 mm nikon
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 28 Mar 2023, 15:57    Post subject:
Komt me niet bekend voor, Jan. Ik doe ook nooit een upload vanaf een tablet. Alleen maar vanaf een Windows computer.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 31 Mar 2023, 19:09    Post subject:
Beetje wonderlijk zoiets.
Je gebruikt dus email om een bewerkte en verkleinde foto naar een ander apparaat te sturen? Eerlijk gezegd is dat voor mij raadsel nummer 1: Waarom? Je kunt toch rechtstreeks vanaf de macbook uploaden?
Maar goed: je ziet dus op de Ipad, wanneer je de mail met foto's ontvangt, dat de foto's rond de 250 KB zijn - of zag je dat op de macbook, na het bewerken?
Als ze bij ontvangst op de ipad rond die 250 KB zijn, en ze veranderen dan in eens van formaat als je ze wil uploaden, dat is vreemd natuurlijk. Dat zal in elk geval niets te maken hebben met jouw manier van verkleinen. Je bestand mag 300 kb zijn, en er komt niet zo maar wat bij. Er is een verschil tussen 2,5MB en 250 KB, dat wel. Het één is meer dan het ander. Maar het scheelt niet zo veel dat je bestand zomaar meer dan 300 KB blijkt te zijn.
Dus voor mij ook een raadsel, al moet ik zeggen dat ik zowiezo geen kaas gegeten heb van Apple. Misschien maakt zo'n Ipad wel ongevraagd zo'n bestand groter qua kleurruimte (RGB, sRGB, Adobe RGB, 8 bits, 16 bits, gecomprimeerd, ongecomprimeerd ....).Zou het bestand gecomprimeerd zijn, om het te mailen, en wordt het vervolgens uitgepakt wanneer het op de Ipad wordt bekeken? Pfffff .....
Ik zou vooral eens goed op beide apparaten kijken wat het formaat van de foto is, op welk moment van het verzendings - of uploadproces. Op de macbook, voordat je het verstuurt, vervolgens het attachment dat het geworden is op het moment van versturen - dan op de IPad, op het moment van ontvangst in je mailprogramma, vervolgens in de fotoviewer.. Het zou kunnen dat het bestand in de fotoviewer inmiddels al wat groter is....
Voorlopig nog heel raar- dus misschien eens proberen vanaf je macbook te uploaden!
succes en grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum