Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Overstap naar het nieuwe Birdpix
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 494
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Apr 2024, 11:42    Post subject:
josephine wrote:
Erna Koelman wrote:
josephine wrote:
Ja, sorry Vin.
Op je foto van de kwikstaart op het nieuwe birdpix meende ik toch een leuke reactie geschreven te hebben. Weg is ie, ik kan hem niet meer terug vinden. Kennelijk toch weer iets verkeerd gedaan.
Gewoon maar weer een voorbeeld.
Ik weet dat het niet teruggedraaid gaat worden, maar tot nu toe erger ik me rot, zeker nu geen gebruik meer gemaakt kan worden op het enige echte birdpix.
Nou ja, wie weet komt mijn reactie toch weer boven water - die site zit vol verrassingen.
grtz, josephine


Je reactie staat er gewoon, hoor!

Groet, Erna


Nou, ik zie hem niet. Ik zie wel twee antwoorden die ik heb gegeven op reacties. Ik begrijp er niks van.
grtz, josephine


Ik zie nu inderdaad dat het reacties op opmerkingen zijn, en geen eigen reactie. Daar had ik niet op gelet. Sorry!

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 185
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Apr 2024, 12:49    Post subject:
"Het punt over de nominaties zou ermee te maken kunnen hebben dat er vandaag veel nominaties zijn overgezet van de oude naar de nieuwe site. Mogelijk hebben die het tijdstempel van vandaag meegekregen. Als dit morgen / overmorgen nog steeds aan de orde is, geef ik dat punt door."
- lijkt inderdaad de oorzaak geweest, ik kon vandaag weer een nominatie geven. Groet,
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Apr 2024, 13:08    Post subject:
Ik heb ook het idee dat er reacties verdwijnen. Misschien als ik meerdere commentaren achter elkaar onder dezelfde foto plaats, bijvoorbeeld in reactie op andere commentaren.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Apr 2024, 18:40    Post subject:
Als je meerdere reacties geeft op commentaren bij een foto, gaat de site opnieuw laden bij klikken op 'reactie plaatsen'. De geschreven reactie is dan verdwenen. De eerste reactie wordt netjes geplaatst, de tweede reactie verdwijnt.

Is gemeld!
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Apr 2024, 9:54    Post subject:
Kijk! En daar open ik het nieuwe birdpix en floep! een pop-up met die onderwerpen die we bij het oude birdpix rechts zien staan en mega veel gebruiken. Dus dat is een vooruitgang. Het gaat nog langzaam maar het begin is er.
Gaaf
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Apr 2024, 21:41    Post subject:
Dingen die jullie/wij met z'n allen belangrijk vinden krijgen prioriteit bij het doorontwikkelen van de site, echt waar Wink

Wel jammer dat je nu een keuze moet maken naar welk onderdeel met nieuwe reacties je nu moet gaan kijken. Als je terug gaat naar de homepage, zijn de tellers weer gereset. Maar goed, via het dashboard is het allemaal te bekijken, en wie weet kunnen de tellers nog wat langer vastgehouden worden.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
kevinhollmann
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 38
Joined: 29 Mar 2020
Posts: 37
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Apr 2024, 4:43    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Wat betreft de PixPas:

Opties op het oude BP:

PixPas Basic (€ 24,95 per jaar)
Maximaal 2 foto's per dag en 7 foto's per week uploaden
Tot 100 foto's in het Verzamel- en upload album
Max. bestandsgrootte van 400 kB uploaden i.p.v. 300 kB
Max. hoogte 800 pixels i.p.v. 700

PixPas Plus (€ 34,95 per jaar)
Maximaal 3 foto's per dag en 10 per week uploaden
Tot 250 foto's in het Verzamel- en upload album
Max. bestandsgrootte van 400 kB uploaden i.p.v. 300 kB
Max. hoogte 800 pixels i.p.v. 700

PixPas Pro (€ 49,95 per jaar)
Maximaal 4 foto's per dag en 14 per week
Tot 500 foto's in het Verzamel- en upload album
Max. bestandsgrootte van 400 kB uploaden i.p.v. 300 kB
Max. hoogte 800 pixels i.p.v. 700

We krijgen nu één PixPas voor (ongeveer) de prijs van een PixPas Plus (36 euro) waarvoor je:
Maximaal 3 foto's per dag en 12 per week uploaden
Geen limiet op het aantal foto's op de site
Maximale bestandsgrootte 800 kB
Maximale dimensies 1600x1080

In principe krijg je dus meer waar voor je geld, voor de prijs van een PixPas Plus.

Voor zover ik begrepen heb, wordt er bij het omzetten van je oude naar je nieuwe PixPas het aantal resterende maanden overgezet, rekening houdend met het type PixPas wat je hebt.

Mocht je toch nog vragen hierover hebben, dan kun je die mailen naar:
klantenservice@vogelskijken.nl


Hoi Vincent is er al meer bekend of dat de pinpas onderdeel blijft van het abonnement op natuurfotografie?

Tot die tijd dat er onduidelijkheden blijven zet ik nog niets om omdat ik dan akkoord ga met een automatisch incasso Wink
_________________
Nikon Z9
Nikon 400 2.8 TC VR S
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Apr 2024, 11:02    Post subject:
De pixpas (niet de pinpas Very Happy) is (of wordt straks) onderdeel van Vogelskijken Magazine. Niet meer van Natuurfotografie Magazine.

Je gaat inderdaad akkoord met een automatische incasso, maar je kan die altijd opzeggen per mail voordat die incasso plaatsvindt. Dat mailtje kan je desnoods direct sturen nadat je pixpas is overgezet van birdpix.nl naar het Birdpix op vogelskijken.nl. Dan vervalt de automatische incasso, maar is je huidige pixpas wel overgezet.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 494
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Apr 2024, 14:00    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
De pixpas (niet de pinpas Very Happy) is (of wordt straks) onderdeel van Vogelskijken Magazine. Niet meer van Natuurfotografie Magazine.

Je gaat inderdaad akkoord met een automatische incasso, maar je kan die altijd opzeggen per mail voordat die incasso plaatsvindt. Dat mailtje kan je desnoods direct sturen nadat je pixpas is overgezet van birdpix.nl naar het Birdpix op vogelskijken.nl. Dan vervalt de automatische incasso, maar is je huidige pixpas wel overgezet.

Groeten, Vincent


Die verplichting tot automatische incasso vind ook ik niet fijn. Ook niet als je dat per mail ongedaan kunt maken. Ik hou gewoon niet van automatische incasso's.

Ik begrijp niet helemaal hoe het zit. Sorry!
Wat bedoel je met dat de PixPas gekoppeld is aan VogelsKijken Magazine i.p.v. aan Natuurfotografie?
-- Wordt Natuurfotografie dan goedkoper?
-- En zit VogelsKijken Magazine bij de prijs van de PixPas in? Ik heb nog helemaal niet besloten of ik daar wel een abonnement op wil nemen.
-- Kan je geen PixPas hebben zonder abonnement op VogelKijken Magazine?

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 18 Apr 2024, 19:42    Post subject:
Ik heb zelf geen enkel probleem met automatisch incasso, wetende dat je dit altijd weer kunt terugdraaien. Stel, dat je het niet hebt opgezegd voordat er een nieuwe afschrijving zit aan te komen. Je krijgt van de bank, als ze tenminste je email adres hebben, bericht dat die auto incasso er aan zit te komen. die kun je dan via je internet bankieren alsnog storneren, zoals dat heet, oftewel ongedaan maken. Daarmee wordt het bedrag toch niet afgeschreven. Ik zou dat gelijk ook even bij birdpix doorgeven, om misverstanden te voorkomen.
Zou het nou zo zijn dat ze vinden dat je echt met een opzegtermijn te maken hebt, dan vind ik dat eerlijk gezegd zeer klantonvriendelijk. Dat gaat veel te commercieel worden.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
kevinhollmann
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 38
Joined: 29 Mar 2020
Posts: 37
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Apr 2024, 21:26    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
De pixpas (niet de pinpas Very Happy) is (of wordt straks) onderdeel van Vogelskijken Magazine. Niet meer van Natuurfotografie Magazine.

Je gaat inderdaad akkoord met een automatische incasso, maar je kan die altijd opzeggen per mail voordat die incasso plaatsvindt. Dat mailtje kan je desnoods direct sturen nadat je pixpas is overgezet van birdpix.nl naar het Birdpix op vogelskijken.nl. Dan vervalt de automatische incasso, maar is je huidige pixpas wel overgezet.

Groeten, Vincent


Haha je hebt helemaal gelijk, maar het was nog vroeg Wink Anyway, ik heb geen idee waar ik dat kan controleren.

Daarnaast is de huidige snelheid zoals bij vele een probleem, daardoor word ik echt minder actief en dat is jammer. Ik hoop dat het allemaal vlot wordt gefixt,
_________________
Nikon Z9
Nikon 400 2.8 TC VR S
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Apr 2024, 21:57    Post subject:
Erna, je kan altijd gewoon een losse pixpas kopen. Tot nu toe kreeg je een gratis pixpas als je abonnee was van natuurfotografie magazine. Dat is vanaf nu niet meer zo. Nu krijg je een gratis pixpas als je een abonnement hebt op vogelskijken magazine.
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 494
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Apr 2024, 7:59    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Erna, je kan altijd gewoon een losse pixpas kopen. Tot nu toe kreeg je een gratis pixpas als je abonnee was van natuurfotografie magazine. Dat is vanaf nu niet meer zo. Nu krijg je een gratis pixpas als je een abonnement hebt op vogelskijken magazine.


OK. Helder. Dat had ik nog nergens gelezen. Over het hoofd gezien dus.
Dank je wel, Vincent.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 71
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 274
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 19 Apr 2024, 9:13    Post subject:
Een verbeter puntje voor de nieuwe site: Je kan de datum niet zelf intypen. Als de foto recent is gemaakt is dat niet hinderlijk, maar als je de foto 5 jaar geleden hebt gemaakt, moet je de maanden heel ver terug klikken. Dit kan beter. Gewoon de optie van zelf de datum intypen mogelijk maken.

Truus
_________________
Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Apr 2024, 9:35    Post subject:
Truus Aletta Maan wrote:
Een verbeter puntje voor de nieuwe site: Je kan de datum niet zelf intypen. Als de foto recent is gemaakt is dat niet hinderlijk, maar als je de foto 5 jaar geleden hebt gemaakt, moet je de maanden heel ver terug klikken. Dit kan beter. Gewoon de optie van zelf de datum intypen mogelijk maken.

Truus

Dank, op de lijst gezet.
Back to top
Reply with quote
 
Pieter Cox


Gender: Male
Age: 33
Joined: 16 Feb 2008
Posts: 127
Location: Lommel, Limburg, België
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Apr 2024, 9:48    Post subject:
Dag allen,

Mogelijks ben ik voor velen een onbekende gebruiker, maar bezoek de website dagelijks en post(te) sporadisch al eens een foto.
Maar via deze post wil ik alvast het volgende melden:

Op de oude website klikte ik altijd op de knop 'nieuwe foto's sinds laatste bezoek'. Ik klikte dan op de laatste foto in de rij (dus diegene die als eerste gepost is na mijn laatste bezoek) en bekeek elke foto vervolgens door op de knop linksboven ('vorige foto') te klikken. Aangezien deze knop toen boven de foto stond, verschoof deze niet , ongeacht de grootte van de getoonde foto, waardoor je steeds prima kan verder klikken.

Op de nieuwe website staat deze knop linksonder de foto. Als de vorige foto een andere hoogte heeft, verspringt dus ook deze knop. Misschien dat deze ook naar boven gezet kan worden?
Op de nieuwe website is het nu wel mogelijk om de foto te vergroten en zo naar de vorige of volgende foto door te klikken (wat heel handig en mooi is!).
Echter ontbreekt op deze manier extra informatie (en exif). Wat mij betreft zou het een toegevoegde waarde zijn om een kolom (met info) te laten verschijnen als je bijvoorbeeld op een 'i' of dergelijke gaat staan met de muisaanwijzer (of bijvoorbeeld met de muis aan de rechtse zijde van het scherm gaat staan).

Het zijn maar ideeën, maar ik wilde het graag even melden/voorstellen.

Met vriendelijke groet,
Pieter Cox
_________________
Canon 7DII + Sigma 120-300mm f/2.8 Dg OS 'S' HSM + Sigma 1.4x converter (voordien Canon 450D, Canon 7D en sigma 150-500mm)
_____________________________
www.PieterCox.be
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Apr 2024, 13:29    Post subject:
Bedankt Pieter! Altijd welkom om meer te plaatsen en te schrijven Smile

De knop op een vaste plek vind ik wel een goed idee.

Wat betreft de extra info: ik vind het zelf vrij eenvoudig om via de escape knop richting de scherm met detailinformatie over de foto te gaan. Daarna weer klikken op de foto om terug te gaan naar de galerij (lightbox).

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 19 Apr 2024, 16:51    Post subject:
Bij de exif gegevens wordt de camera niet vermeld, jammer. En bij de fotograaf geen enkele info zoals geboorte datum en woonplaats. Uiteraard moet dat allemaal niet verplicht zijn maar het wordt toch persoonlijker zo.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 494
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Apr 2024, 15:20    Post subject:
josephine wrote:
Bij de exif gegevens wordt de camera niet vermeld, jammer. En bij de fotograaf geen enkele info zoals geboorte datum en woonplaats. Uiteraard moet dat allemaal niet verplicht zijn maar het wordt toch persoonlijker zo.
grtz, josephine


Het was me nog niet opgevallen, maar ik heb er eerlijk gezegd totaal geen probleem mee dat de camera-info er niet meer bij staat. Zelf let ik er nooit op en ik weet ook niet wie welke camera heeft. Maar ik heb de (al of niet terechte?) INDRUK dat die informatie soms wel wordt gebruikt om bij de MO's te achterhalen wie welke foto gemaakt heeft, wat ten koste kan gaan van het anoniem beoordelen. En dat vind ik juist jammer.

Elk nadeel heeft zijn voordeel. Wink

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 653
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 20 Apr 2024, 17:24    Post subject:
Is het zo dat er met de nieuwe site kritischer naar de opnames wordt gekeken?
Zijn de normen veranderd?
Als ik naar het Verbeteralbum kijk zie ik daar foto's staan die m.i. gewoon kunnen.
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 20 Apr 2024, 17:40    Post subject:
Wat mij vandaag opviel: Je klikt rechts op de commentaren sinds je laatste bezoek, en dan wil ik via de "open discussie" knop de foto en commentaren bekijken. Maar dat werkt alleen maar bij de foto's die niet in het Verbeteralbum terecht zijn gekomen. Die afgekeurde foto's moet je dan eerst opzoeken en aanklikken om de reacties te lezen. Jammer, want dat zijn weer een paar extra stappen en dat weerhoudt mensen er misschien van om juist op die afgekeurde foto's te reageren.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan Cromwijk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 53
Joined: 02 Jul 2007
Posts: 528
Location: Nunspeet
Online

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Apr 2024, 17:50    Post subject:
nelappelmelk wrote:
Is het zo dat er met de nieuwe site kritischer naar de opnames wordt gekeken?
Zijn de normen veranderd?
Als ik naar het Verbeteralbum kijk zie ik daar foto's staan die m.i. gewoon kunnen.


Voor zover ik weet niet Nel (of het moet zijn dat ik nog wat in moet komen, maar we doen het eigenlijk altijd met wel 4 of 5 moderators, zeker bij foto's die mogelijk naar het Verbeteralbum gaan). Wel is het zo dat de foto's nu meestal op een groot formaat worden ingediend en bekeken kunnen worden, zodat technische minpuntjes wat meer opvallen.
GJ
_________________
www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop


Last edited by Gert-Jan Cromwijk on Mon 22 Apr 2024, 10:34; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Apr 2024, 19:06    Post subject:
josephine wrote:
Wat mij vandaag opviel: Je klikt rechts op de commentaren sinds je laatste bezoek, en dan wil ik via de "open discussie" knop de foto en commentaren bekijken. Maar dat werkt alleen maar bij de foto's die niet in het Verbeteralbum terecht zijn gekomen. Die afgekeurde foto's moet je dan eerst opzoeken en aanklikken om de reacties te lezen. Jammer, want dat zijn weer een paar extra stappen en dat weerhoudt mensen er misschien van om juist op die afgekeurde foto's te reageren.
grtz, josephine

Terecht punt! Staan de reacties op foto's in het verbeteralbum überhaupt niet in het overzicht, of werkt de "open discussie" knop niet?
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 71
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 274
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 20 Apr 2024, 21:38    Post subject:
Ik las bij de maandopdracht, dat de foto's tot maximaal 3 mb mogen. Dat is groter dan we normaal in de nieuwe site mogen posten. Is er ook een andere maximale hoogte en breedte?
Truus
_________________
Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Apr 2024, 22:52    Post subject:
Truus, zie het topic over de maandopdracht. Ik heb daarover gemaild en verwacht begin volgende werkweek antwoord.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 8 of 10


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum