Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Overstap naar het nieuwe Birdpix
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
jan Luit
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 29 May 2005
Posts: 1112
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 Apr 2024, 14:40    Post subject:
Ik geloof dt dit a eens gemeld was maar niet zeker
Ik kan geen vertikale foto insturen van 600 breed en 900 hoog.
Dan krijg ik dit bericht: De hoogte en breedte moet minimaal 500 pixels zijn.
_________________
Nikon spulletjes


Think outside the box.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Online

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 Apr 2024, 18:46    Post subject:
Ja die staat op de lijst, maar andere dingen hebben voorrang gekregen
Back to top
Reply with quote
 
jan Luit
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 29 May 2005
Posts: 1112
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 23 Apr 2024, 1:16    Post subject:
Ik was niet zeker maar als het op de lijst staat is het goed Smile
_________________
Nikon spulletjes


Think outside the box.
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 71
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 274
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 23 Apr 2024, 18:08    Post subject:
Ik vind het zo fijn dat bij het uploaden in de nieuwe site, je eerst je foto in het groot te zien krijgt, voor dat je hem verstuurt. Dat gebeurt niet bij het uploaden voor de mo. Dat is jammer. Een verbeterpuntje?
Truus
_________________
Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Back to top
Reply with quote
 
Krijn Dijkema
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 67
Joined: 17 Dec 2003
Posts: 79
Location: Loppersum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 23 Apr 2024, 19:15    Post subject:
Nadeel ,vind ik , is dat je na het uploaden om je eigen foto te beoordelen op BP kwaliteit ( in bewerking) je op één dag maar twee kansen hebt voor verbetering. Daarna kan je niet meer uploaden. Ook geen andere foto. Het zou een stuk fijner zijn als de beperking om in te zenden alleen zou gelden voor de moderatie-fase.

grt
krijn
_________________
Voornamelijk Sony en Olympus spullen
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Online

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 23 Apr 2024, 20:24    Post subject:
Krijn Dijkema wrote:
Nadeel ,vind ik , is dat je na het uploaden om je eigen foto te beoordelen op BP kwaliteit ( in bewerking) je op één dag maar twee kansen hebt voor verbetering. Daarna kan je niet meer uploaden. Ook geen andere foto. Het zou een stuk fijner zijn als de beperking om in te zenden alleen zou gelden voor de moderatie-fase.

grt
krijn

Als je een "pre-moderatie" foto verwijdert, heb je weer een nieuwe upload tot je beschikking.
Back to top
Reply with quote
 
Krijn Dijkema
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 67
Joined: 17 Dec 2003
Posts: 79
Location: Loppersum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 23 Apr 2024, 20:54    Post subject:
Ah, dat had ik dus nog niet ontdekt , Dank !
_________________
Voornamelijk Sony en Olympus spullen
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Apr 2024, 10:57    Post subject:
josephine wrote:
Kijk! En daar open ik het nieuwe birdpix en floep! een pop-up met die onderwerpen die we bij het oude birdpix rechts zien staan en mega veel gebruiken. Dus dat is een vooruitgang. Het gaat nog langzaam maar het begin is er.
Gaaf
grtz, josephine


Ik schreef dit een week geleden. Enthousiast, min of meer. Prima dat de lijst in een apart tabblad geopend wordt, bij mij is dat in elk geval zo. Zodra je dat door hebt kun je er makkelijk weer naar terug keren.
Maar nu ik het dus een week gebruik, vermindert de ergernis niet.
Als ik dan de lijst voor me heb en een foto beter wil bekijken dan gebeurt er niets wanneer ik op de foto klik. Er gebeurt alleen iets wanneer ik op "open discussie" aanklik. Dan wordt het scherm geopend en meteen wordt doorgescrolld naar de commentaren. Mijn volgorde is eigenlijk dat ik eerst de betreffende foto wil bekijken, met de exif gegevens, en de fotograaf wil weten. Vervolgens het verhaaltje lezen, de techniek. Vooral nieuwe gebruikers die ik nog niet van het oude birdpix ken zijn een raadsel voor me. Zijn het jonge knullen, ouwe knakkers, waar komen ze vandaan, wat hebben ze voor spullen? Toch wel zaken om rekening mee te houden wanneer je inhoudelijk commentaar levert op een foto.
Het vervelendst is het wanneer je een foto treft die in het verbeteralbum terecht is gekomen. Je kunt uit het commentaar niet altijd aflezen dat dat een afgekeurde foto betreft, de afwijzingsreden wordt namelijk niet bij de commentaren gezet maar heeft een aparte plek bij de foto-info. Dus bij die foto's klik ik ook maar al te vaak op "open discussie". Maar nee, dan gebeurt er niks. Ik heb zelf moeten uitvissen dat het dan verbeteralbumfoto's zijn. Het lijkt er sterk op dat commentaar binnen dat verbeteralbum niet welkom is. Op die manier gaat het nieuwe birdpix eigenlijk wel heel erg op DeelDeNatuur lijken. Uiterlijk is dat ook al zo.
De verliezen tot nog toe op het nieuwe birdpix ten opzichte van het oude birdpix:

Geen forum
Geen Persoonlijke berichten
Ontmoedigingsbeleid om te discussieren binnen het verbeteralbum

Zo lijkt het beleid erop gericht om de gebruikers te beperken in het onderling communiceren, elkaar buiten birdpix om te helpen met bewerken, geen afspraken te kunnen maken om eens samen iets te gaan doen - you name it!
Ook bemoeienis van de gebruikers (zelfs als die betalen voor hun pixpas) wordt zo ongeveer onmogelijk. Dat moet via dit oude birdpix, maar in de toekomst zal dat dus helemaal verdwijnen.

Dat is toch top-bottom beleid?

Ik probeer werkelijk open te staan voor de veranderde website, maar het begint al met de traagheid, die al begint met het openen en in de loop van de tijd zelfs toegenomen lijkt te zijn. Dan de minder toegankelijke manier om ook in het verbeteralbum serieus mee te denken en je mening te geven of je tips.
Het lijkt ook nog langer te duren voordat een foto wordt goedgekeurd en dus geplaatst, én het toelatingsbewijs lijkt nog strenger dan het al was. En het lijkt dus ook niet de bedoeling te zijn dat daar over onder foto's wordt gediscussieerd.
Wat de baas zegt gebeurt?

De laatste keer dat ik iets las over de MO gaf me dus nog geen duidelijkheid over het wel of niet alleen kunnen meedoen als je een pixpas hebt. Ik heb besloten om, zolang dat niet aangepast is zodat iedere gebruiker kan meedoen, de MO zal negeren. Van mij geen inzending of commentaar, geen nominaties ook.
Het is natuurlijk goed mogelijk dat ik er overheen heb gekeken, in dat geval moeten jullie me er maat op wijzen. Graag.
Maar aan "alleen voor pixpashouders" doe ik niet mee.
grtz, josephine

NB: Vanuit de "recente reacties" kun je een foto ook niet vergroten om hem beter te bekijken. Dat valt mij tenminste bij sommige op.


Last edited by josephine on Wed 24 Apr 2024, 13:45; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Apr 2024, 13:04    Post subject:
@Josephine

Ik kan het in zeer grote mate alleen maar eens zijn met wat jij hierboven aangeeft.
Hoewel ik zelf geen twijfel heb aan de intenties van het nieuwe Birdpix en toch wel de nodige verbeteringen en aanpassingen verwacht heb ik zelf het idee dat het nieuwe Birdpix veel te snel in gebruik is genomen zonder dat het goed getest is. Ik krijg met zoals het nu draait meer het idee dat gedacht is: "We zetten het nieuwe Birdpix online en laat de gebruikers maar met hun bevindingen komen. Dan gaan we daarna wel kijken welke aanpassingen we gaan doen en wat er allemaal niet goed werkt.
Ik wil wel duidelijk zeggen dat ik heel goed begrijp hoeveel werk aan het opzetten van zo'n website zit. Volgens mij is het echter beter om een goed draaiende website online te zetten dan eentje waaraan zoveel niet goed werkt als nu het geval is.
Ik kom er allemaal wel uit en weet alles uiteindelijk wel te vinden maar gebruiksvriendelijk is echt anders.
Nu is er nog het forum hier waarmee gecommuniceerd kan worden. Ik hou mijn hart vast als dat afgesloten gaat worden. Ik ga er vanuit dat het goed gaat komen en hoop dat zeker heel erg. Dat heeft dit platform met zo'n verleden dik verdiend.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Apr 2024, 13:10    Post subject:
Ik zag gisteren en vandaag dat er een verschil zat en zit in de gegevens en foto's die op de startpagina van de community te zien zijn en die onder de tab nieuwste foto's te zien zijn.
Gisterenavond verschenen de nieuwste foto's niet onder de meest recente foto's op de startpagina van de community die al wel onder de tab Nieuwste Foto's stonden.
Verder zie ik vandaag dat het aantal "Views", "Nominaties" en "Reacties" niet hetzelfde zijn bij de foto's op de startpagina en die onder de tab Nieuwste Foto's.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Apr 2024, 14:01    Post subject:
Uiteraard zijn bugs en onvolkomenheden logisch, het blijft een kwestie van zo'n website programmeren en dat is mensenwerk.
Maar dingen zoals het forum en de persoonlijke berichten niet terug laten komen, evenals het idee om de MO alleen mogelijk te maken voor pixpashouders, hebben niets met bugs van doen, maar dat is pure opzet. Daar is over nagedacht.
Het zal wel te veel ruis geven of niet winstgevend genoeg zijn.
Ieder zijn meug.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Online

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 24 Apr 2024, 14:05    Post subject:
@Josephine, ik kan je in een deel van je commentaarpunten best volgen. Ik vind de site ook nog te traag, en soms loop je vast. Toch vind ik dat je er wel erg met gestrekt been in gaat. Je hebt niet alleen commentaar op het functioneren van de site, maar ook op de intenties van de makers. En dat kan ik toch niet zo goed hebben. Ik zit natuurlijk wat dichter bij het vuur, en zie dat ze serieus hun best doen om een website neer te zetten waarmee je een fijne community rond vogelfoto's houdt. Je hebt te maken met de beperkte capaciteit van de ontwikkelaars van Pixfactory. Vandaag is er bijvoorbeeld iemand bezig om ervoor te zorgen dat inzendingen voor de maandopdracht zaterdag anoniem verschijnen, dat commentaren en reacties onzichtbaar kunnen worden, enzovoorts. Dat is allemaal niet in een uurtje voor elkaar. Werk om de site sneller en soepeler te krijgen, neemt bijvoorbeeld dagen in beslag.

Een deel van je commentaren is een kwestie van "het werkt niet zoals ik gewend was". Je klikte op de thumbnail, en je ging naar de foto. Nu moet je op "open discussie" klikken. Ik klik ook (nog) op de thumb. Is dat intuïtiever, of alleen een kwestie van wennen? Een verzoek voor aanpassing waard?

Wat betreft het doorscrollen naar de commentaren als je erop klikt: willen jullie dat aangepast zien? Of is het juist prettig dat je direct naar het betreffende commentaar gaat? Dit soort dingen zijn betrekkelijk makkelijk aan te passen.

Commentaar in verbeteralbum niet welkom? Juist wel! Een openbaar verbeteralbum is juist een eigenschap van Birdpix, waar dit bij Deel de Natuur achter de schermen gebeurt. Dus ik snap je vergelijking niet. Natuurlijk zijn dit twee vergelijkbare sites. Dat zijn ze altijd al geweest. Er wordt niet gekopieerd of afgekeken, er wordt gewoon gewerkt aan een vervanger in de stijl van het oude Birdpix. Dat het er uiterlijk op lijkt, komt doordat beide Websites op WordPress zijn gebaseerd (net zoals de andere sites van Pixfactory). Ik begrijp nog niet precies wat precies je punt is over het verbeteralbum.

Forum wordt later nog eens over gediscussieerd. Er wordt in ieder geval over nagedacht hoe mensen met elkaar kunnen communiceren rond allerlei onderwerpen. Na de meivakantie gaan we nog eens met elkaar in gesprek (moderators met mensen van Pixfactory).

Privéberichten gaan nog worden toegevoegd, maar komt later.

De maandopdracht valt nu onder de Pixpas. Ik vind dat ook wel jammer. Tegelijkertijd is Pixfactory geen liefdadigheidsinstituut wat geld krijgt van de Postcodeloterij of Giro 555. Al die manmaanden werk aan de site moeten ergens van betaald worden. Een deel van de financiering komt uit de Pixpassen. Maar wie gaat een Pixpas kopen als je daar niks extra's voor krijgt, behalve dat je wat vaker een foto mag plaatsen? Als jij vindt dat de maandopdracht niet onder de Pixpas zou moeten vallen, heb je dan een suggestie voor andere functionaliteit die een prikkel moet vormen om een Pixpas aan te schaffen?

Ik zie in ieder geval dat er meer foto's worden geplaatst dan op de oude site, terwijl er nog helemaal geen aandacht is besteed aan de site via allerlei kanalen. Er wordt ook flink gereageerd op foto's, dus zo beroerd is het blijkbaar ook niet. Het direct reageren op commentaren vind ik ook een pluspunt. Het nodigt uit om op elk inhoudelijk commentaartje te reageren, zonder @die en @die te moeten gebruiken.

Groeten, Vincent


Last edited by Vincent Vuik on Wed 24 Apr 2024, 17:23; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Online

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 24 Apr 2024, 14:06    Post subject:
@Alwin, het moment waarop je omgaat van de testfase naar de echte gebruiksfase is zeker lastig. De testfase heeft ook al behoorlijk lang geduurd, en ze wilden daar niet eindeloos lang in blijven hangen. Ze hebben er bewust voor gekozen om toch maar in het diepe te springen. Het idee was dat er een product staat waarmee je prima kan starten, terwijl er parallel nog aan wordt verbeterd. Ik zie dat ook gebeuren, maar het gaat misschien niet voor iedereen snel genoeg.

Het klopt dat de recente foto's niet goed worden ververst. Staat op de lijst, maar is nog niet bovenaan de prioriteitenlijst gekomen.
Back to top
Reply with quote
 
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Apr 2024, 14:41    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
@Alwin, het moment waarop je omgaat van de testfase naar de echte gebruiksfase is zeker lastig. De testfase heeft ook al behoorlijk lang geduurd, en ze wilden daar niet eindeloos lang in blijven hangen. Ze hebben er bewust voor gekozen om toch maar in het diepe te springen. Het idee was dat er een product staat waarmee je prima kan starten, terwijl er parallel nog aan wordt verbeterd. Ik zie dat ook gebeuren, maar het gaat misschien niet voor iedereen snel genoeg.

Het klopt dat de recente foto's niet goed worden ververst. Staat op de lijst, maar is nog niet bovenaan de prioriteitenlijst gekomen.


Bedankt weer voor de snelle reactie Vincent.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
Michiel H.


Gender: Male

Joined: 06 Sep 2021
Posts: 13

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Apr 2024, 21:19    Post subject:
Ondanks alle kinderziektes doet de "killer feature" van het hogere aantal pixels de balans voor mij nu al doorslaan naar de nieuwe site. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dat zo'n verschil zou maken.

Vincent Vuik wrote:

heb je dan een suggestie voor andere functionaliteit die een prikkel moet vormen om een Pixpas aan te schaffen?


Ik heb wel een ideetje. Eigenlijk vind ik dat er momenteel teveel foto's geplaatst worden. Een foto komt met een beetje pech al nauwelijks meer op de eerste pagina terecht en de herkansing van de verschillende albums is er niet meer.

Wat mij betreft mag het aantal op te laden foto's drastisch omlaag. Bijvoorbeeld 1 per week voor niet-leden en 1 per dag voor leden. Ik denk dat dat het lidmaatschap aantrekkelijker maakt. En 1 per week gratis helemaal voor niks is voor mij nog steeds een goede deal (zeg ik als niet-lid). Wel moet er dan een andere oplossing voor het verbeteralbum komen (bijvoorbeeld afgekeurde foto's tellen niet mee).

Ik ben benieuwd wat anderen van dit idee vinden.

Groet, Michiel
_________________
Sony A7IV + FE 200-600mm
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 71
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 274
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 25 Apr 2024, 5:43    Post subject:
Michiel H. wrote:
Ondanks alle kinderziektes doet de "killer feature" van het hogere aantal pixels de balans voor mij nu al doorslaan naar de nieuwe site. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dat zo'n verschil zou maken.

Vincent Vuik wrote:

heb je dan een suggestie voor andere functionaliteit die een prikkel moet vormen om een Pixpas aan te schaffen?


Ik heb wel een ideetje. Eigenlijk vind ik dat er momenteel teveel foto's geplaatst worden. Een foto komt met een beetje pech al nauwelijks meer op de eerste pagina terecht en de herkansing van de verschillende albums is er niet meer.

Wat mij betreft mag het aantal op te laden foto's drastisch omlaag. Bijvoorbeeld 1 per week voor niet-leden en 1 per dag voor leden. Ik denk dat dat het lidmaatschap aantrekkelijker maakt. En 1 per week gratis helemaal voor niks is voor mij nog steeds een goede deal (zeg ik als niet-lid). Wel moet er dan een andere oplossing voor het verbeteralbum komen (bijvoorbeeld afgekeurde foto's tellen niet mee).

Ik ben benieuwd wat anderen van dit idee vinden.



Groet, Michiel


Je hebt hier een goed punt, Michiel. Ik stem ermee in.
Truus
_________________
Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Online

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 25 Apr 2024, 6:14    Post subject:
Soms willen mensen een serie plaatsen van foto's die samen een verhaal vertellen. Dat kan niet meer met max 1 foto per dag. Maar dan zou je voorstel bijvoorbeeld kunnen worden: max 1 foto per week voor gratis gebruikers, max 7 per week voor betalende gebruikers.

Andere overweging voor mij is dat je niet wil dat gebruikers zonder pixpas de site niet meer interessant vinden, omdat ze er hun foto's nauwelijks kwijt kunnen.

Nu is het: max 1 per dag en 3 per week zonder pixpas, max 3 per dag en 12 per week met pixpas. Ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Wat is een goede prikkel om een pixpas te nemen, zonder dat mensen zonder pixpas worden "weggejaagd"?

Overigens voor alle duidelijkheid: ik ga hier niet over Smile Kan hooguit een ideetje doorgeven voor alternatieven voor de maandopdracht als onderdeel van de pixpas.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 25 Apr 2024, 7:54    Post subject:
Voor mij is de prikkel om die pixpas te nemen vooral omdat ik dat altijd gedaan heb. Ik voel me bij birdpix horen en zie dat als een contributie die wat mij betreft dan verlaagd is, maar wel nog volkomen logisch. Inderdaad: die jongens mogen toch op zijn minst wel quitte spelen en we kunnen er veel lol aan hebben. Voetballen, turnen, muziekles, het kost allemaal geld en niemand vindt het gek om daarvoor te betalen. Ik heb een socialistisch hart, ik heb het geld en ik vind het prima om ergens voor te betalen. Mijn vakantie kost een hele bende meer voor die paar weken.

Maar meedoen aan de MO zou denk ik ook zonder die pixpas moeten kunnen: je mag zonder pas toch maar 1 foto per week uploaden, die week zou je je inzending voor de MO kunnen reserveren. Als dat mogelijk zou worden gemaakt, dan is iedereen geholpen denk ik. Gewoon van je upload tegoed.

Anyway: geen enkel probleem met die pixpas wat mijzelf betreft, buiten het wat ingewikkelde proces dat je daarvoor moest doorlopen.

Zo, je ziet: ik mopper dit keer niet.
hihi
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 25 Apr 2024, 8:36    Post subject:
Het moge duidelijk zijn dat ik geen idee heb hoe je meer mensen er toe zou kunnen zetten om een pixpas te nemen. We leven in een wereld waarin we voor alles moeten betalen, en ook zo veel mogelijk willen. Wie geld heeft kan het allemaal doen, en dat druist in tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid. Dus hoe moet je meer mensen verleiden een pixpas te nemen? Niet!
Eerlijk gezegd: mijn eigen reden, die ik hierboven heb opgeschreven, is er één waarvan ik hoop dat massa's mensen die overnemen. Niet berekenend zijn. Leven en laten leven, en wat mij betreft betalen mensen die het kunnen missen gewoon vrijwillig wat meer, omdat ze het leuk vinden dat iedereen hier mee kan doen.
Dat is toch de basis van een community?
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Online

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 25 Apr 2024, 15:17    Post subject:
Ik vind dat een mooie gedachte, Josephine, maar dan wordt het meer een systeem van donaties dan van betalende en niet-betalende gebruikers. Ik vraag me af hoeveel mensen een donatie zouden willen doen. Gaan ze met alleen donaties ook quitte spelen? Los van de Pixpas zou een donatieknop natuurlijk nog wel een optie zijn, voor de mensen die net zo in elkaar steken als jij.

Ik vind het in je te prijzen dat je meedenkt met de mensen die niet veel te besteden hebben. Tegelijkertijd loopt de gemiddelde BP'er met duizenden euro's aan apparatuur rond en gaat er voor honderden euro's per jaar doorheen aan reisjes, huur van hutten en benzine voor allerlei tripjes door het land. Die paar tientjes voor BP moeten dan voor de meeste mensen ook wel kunnen toch, als je de site waardevol vindt?

Tegelijkertijd blijf ik het persoonlijk ook jammer vinden dat de maandopdracht altijd gratis was, en dat de inhoud van de pixpas nu is verschoven van grotere en meer foto's op de site naar deelname aan de maandopdracht. Als nog iemand anders een geniaal idee heeft over alternatieve redenen om een pixpas te nemen, laat het weten Very Happy

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 497
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Apr 2024, 8:41    Post subject:
Nu gaat er echt iets mis op de nieuwe site. Ik heb gisteren beoordeeld en nominaties uitgedeeld. Zojuist wilde ik nog even op de site naar de foto's voor de MO kijken, en ik zag dat er een nieuwe foto bij gezet is. En nog een foto die prima binnen de MO past ook.

Maar...
Je kan nog maar drie nominaties geven, dus nomineren kan ik hem niet meer! Pech voor de maker van deze foto, want die zal geen nominaties meer kunnen krijgen van mensen die al drie nominaties uitgedeeld hebben. En de kans is groot dat het iemand is die wel geprobeerd heeft om op tijd een foto te plaatsen, maar bij wie het (net als bij mijzelf) simpelweg niet lukte.

En helaas zie ik ook niet meer hoe ik bij de algemene opmerkingen over de fotoserie kan komen. Dus ik kan zelfs deze opmerking op die pagina niet meer kwijt. Misschien ligt dat aan mij????

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 497
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Apr 2024, 8:57    Post subject:
Erna Koelman wrote:

(......) En helaas zie ik ook niet meer hoe ik bij de algemene opmerkingen over de fotoserie kan komen. Dus ik kan zelfs deze opmerking op die pagina niet meer kwijt. Misschien ligt dat aan mij????

Groet, Erna


Ik heb het inmiddels weer gevonden. Maar ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend. Zie mijn opmerking en suggestie van zojuist op de nieuwe site.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 28 Apr 2024, 9:33    Post subject:
Ik geef het zelf allemaal maar op met dat nieuwe birdpix. Misschien dat alles over een jaar of zo soepel loopt, dat ik er weer echt plezier in krijg maar tot nog toe kom ik alleen maar van alles tegen.
Ik zal best blijven kijken hoor, maar zolang het niet soepel gaat blijven mijn plaatjes lekker in de ijskast.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 497
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Apr 2024, 10:00    Post subject:
josephine wrote:
Ik geef het zelf allemaal maar op met dat nieuwe birdpix. Misschien dat alles over een jaar of zo soepel loopt, dat ik er weer echt plezier in krijg maar tot nog toe kom ik alleen maar van alles tegen.
Ik zal best blijven kijken hoor, maar zolang het niet soepel gaat blijven mijn plaatjes lekker in de ijskast.
grtz, josephine


Ik snap het helemaal, maar vind het toch heel jammer, Josephine.
Er wordt goed geluisterd naar onze opmerkingen. Ik blijf daarom hopen dat het met een paar MO's proefdraaien beter moet gaan.
Misschien toch nog even proberen?

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 28 Apr 2024, 16:38    Post subject:
@ Erna:
Omdat ik zelf heb besloten niet meer mee te doen aan de MO kan ik natuurlijk ook niet beoordelen hoe ik het ga ervaren wanneer ik een foto daar zou plaatsen. Daar kan ik dus niets over zeggen. Maar gewoon maar, mijn dagelijkse "rondje" birdpix, nieuwe commentaren, hier en daar wat reacties plaatsen, de boel goed volgen dus, is bij het nieuwe birdpix één grote ergernis, te beginnen met de enorme traagheid, en dan elke keer weer wat anders waar je tegenaanloopt als je die foto's met de reacties wil bekijken. Dan weer kun je de foto niet vergroten, dan weer springt alles van boven naar beneden, dan weer kom je helemaal niet bij die foto terecht omdat die kennelijk in het verbeteralbum staat - ik zit niet op birdpix om me telkens te ergeren. Wanneer al dat soort zaken opgelost zijn, en ik ga er vanuit dat dat echt wel gebeurt, kan ik me goed voorstellen dat ik weer actief ga worden op birdpix.
Ach, en zolang ik de enige ben die er even de brui aan geeft zal niemand er wakker van liggen lijkt me.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 9 of 10


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum