Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Uit de anonimiteit!

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Jan 2005, 0:41    Post subject: Uit de anonimiteit!
Even een kennismakingsberichtje, 't gaat er wel tijd voor worden. Ik sta hier inmiddels al een jaartje aangemeld, maar heb nooit veel van me laten horen.

Een fantastische site met geweldige foto's. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt en wil die dankbaarheid (bij deze) ook uitspreken. In de eerste plaats voor de makers en webmasters van de site, daarnaast ook voor de vele fotografen die hun plaatjes hier posten.

Zelf heb ik tussen al dit 'geweld' niet zo heel veel in te brengen. Ik fotografeer graag en veel, voornamelijk op de reizen die ik maak. Bijna altijd in algemeen groepsverband, dus veel breder dan alleen natuur. Dat ik daarbij regelmatig ook vogels voor de lens krijg, is onvermijdelijk. Maar met een 300mm-lens begin je niet echt veel.
Een andere grote hobby, vanaf m'n negende, dus meer dan 26 jaar inmiddels, is vogels kijken. Tijdens zo'n reis ben ik daar ook druk mee bezig, aanvankelijk tot vermaak, later tot verbazing of irritatie van m'n medereizigers. Regelmatig verruimt het ook hun blik en een enkele keer loopt aan het eind de hele groep vogels te kijken. Toch leuk als je jaren later mensen tegenkomt die je vertellen dat ze sindsdien nooit meer zonder verenkijker op vakantie gaan.

Nu is reizen, vogels kijken en fotograferen mooi, maar het moet wel bekostigd worden. Gewoonlijk sta ik in Katwijk voor de klas, groep 8 in het basisonderwijs.

Reden om nu ineens wat meer te gaan posten en mezelf voor te stellen, is de recente aanschaf van een D70, waardoor mijn oude 300mm-lens ineens 450mm is geworden - dus wellicht meer kans om een vogel te platen. Of ik echt wat meer vogelfoto's zal gaan posten, zullen we verder maar moeten afwachten. In eigen land fotografeer ik tot nu toe weinig, ik geef de voorkeur aan het meezeulen van een telescoop.
En daarnaast is ook een reden, dat er lichte wrevel is bij sommigen, omdat er volgens hen teveel anonieme mensen op Birdpix rondlopen, die wel kunnen raten en commentaar kunnen leveren. Ik denk niet dat ik mij aangesproken hoef te voelen, want beide deed ik nauwelijks. Hopelijk ben ik nu minder anoniem.

Groeten,
Wim Remmelzwaal
Back to top
Reply with quote

Daan Schoonhoven
PixPas (Basic)

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Jan 2005, 11:54    Post subject:
Leuk dat je je voor hebt gesteld Wim en ook leuk dat je wat meer wilt gaan doen met vogelfotografie. Veel succes ermee en we zijn benieuwd naar je resultaten.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum