Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

wie ben ik?

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 03 Jan 2005, 12:45    Post subject: wie ben ik?
Mijn naam is Alex Bos, ik ben 22 jaar en woon in Veenendaal. Voor mij is de natuur iets wat van jongs af aan al bij me hoort. Ik ben namelijk de eerste 21 jaar van mijn leven midden in het bos opgegroeid en heb zodoende veel te doen gehad met de flora en fauna om me heen. Het is voor veel mensen iets speciaals, een keer het bos in gaan en dan een ree zien lopen, je hoort de wildste verhalen erover. Mensen zullen nu denken dat zoiets voor mij dus heel gewoon is, maar zo is het niet. Doordat ik met de natuur ben opgegroeid, heb ik er een speciale kijk op. Ik kan nog steeds genieten van een simpele koolmees of een wroetende merel, terwijl veel mensen daar niet naar kijken. Het is natuurlijk wel mooi om speciale vogels te zien, en daar hou ik ook zeker van, zoals u kunt zien. Mijn eigen favoriet is zeker de IJsvogel, bekend bij bijna alle mensen, maar door velen nog nooit gezien.
Ik ben op mijn 14e begonnen met fotograferen en was toen ongelooflijk fanatiek. Iedere vrije middag ging ik het bos met mijn fototoestel om mooie dingen op de foto te zetten, variŽrend van paddestoelen tot vogels en van reeŽn tot hazelwormen. Alles is interessant als je het nog niet kent, en ik heb in die periode ongelooflijk veel leren kennen. Omdat ik zo geÔnteresseerd was in het bos en al het leven daarin en omheen, was het natuurlijk een logische keuze om de opleiding Bos- en Natuurbeheer te kiezen. Daarvoor ben ik in 1999 naar Texel gegaan om 3 maanden als vogelwachter door te brengen: dat houdt in dat ik nesten van vogels op ging zoeken en die in kaart bracht voor de plaatselijke boswachter. In deze tijd heb ik het belangrijkste geleerd wat een natuurfotograaf moet kunnen: om je heen kijken. Vogels kunnen echt naast je zitten zonder dat je er iets van merkt, en daarom moet je goed opletten als je ze wilt fotograferen. Toen kwam er in 2002 weer een belangrijk punt voor mij: ik kreeg te horen dat er een nest van een IJsvogel gevonden was! Ik heb toen dagen bij dat nest doorgebracht, in een tentje, om de vogels goed te kunnen fotograferen, wat uiteindelijk redelijk gelukt is. Zo krijg je door de jaren heen meer ervaring en leer je nieuwe manieren van fotograferen kennen. Mijn nieuwste uitdaging nu is het fotograferen met mijn nieuwe digitale camera, waarmee ik nog vele mooie natuurfotoís hoop te maken!
170-500 mm 1:5-6.3
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum