Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Sine saloum delta Senegal versus Gambia

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 15 Nov 2006, 15:54    Post subject: Sine saloum delta Senegal versus Gambia
sine saloum delta Senegal versus Gambia

Ik ben van plan om volgend jaar naar Afrika te gaan. Nu heb ik mijn voorkeur op Gambia en Senegal laten vallen. Voor Gambia is er voldoende informatie beschikbaar voor vogelaars. Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met de Sine Saloum delta te Senegal. Volgens mijn opzoekwerk ook zeer geschikt. Ik vind echter weinig informatie van vogelaars die ernaartoe geweest zijn. Beide locatie verschillen niet zo geweldig veel. Nu lijkt mij sine saloum iets rustiger en centraler in de mangrovebossen.

Mvg David
Back to top
Reply with quote

JMKimstra

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 15 Nov 2006, 16:24    Post subject:
Het zal zeker een mooi gebied zijn, maar het Noorden van Senegal is politiek niet erg stabiel, en daardoor niet erg veilig om te reizen. Bovendien is er zo te zien geen internationale luchthaven in de buurt, wat je reis er niet gemakkelijker of goedkoper op maakt. Als Gambia je te druk is zou je kunnen kiezen voor de Casamance in Zuid Senegal. Je kunt er komen vanuit Gambia en ik weet zelfs een camping waar je zou kunnen verblijven, gerund door een Nederlandse.

Janneke
Back to top
Reply with quote

HJDT

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 15 Nov 2006, 19:45    Post subject:
Hier staan wat reisverslagen, misschien kan je daar iets van je gading vinden. http://www.travellingbirder.com/tripreports/tripreports_res.php?country=44&id=4&from=1&to=12&author=&remember_la=on&uk=on&nl=on&page=1

Groeten Michel
Reply with quote

PeterH

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Nov 2006, 10:29    Post subject:
Hi,

helaas heb ik geen eerste hand info. Zelf ben ik er nog niet geweest. Wel was mijn gids in Gambia er zo enthousiast over, dat hij vond dat als ik de volgende keer weer kwam, dat we daar heen moesten gaan.

Grz

Peter
Reply with quote

Jelle Van de Veire

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Jan 2007, 15:31    Post subject:
janneke wrote:
Het zal zeker een mooi gebied zijn, maar het Noorden van Senegal is politiek niet erg stabiel, en daardoor niet erg veilig om te reizen. Bovendien is er zo te zien geen internationale luchthaven in de buurt, wat je reis er niet gemakkelijker of goedkoper op maakt. Als Gambia je te druk is zou je kunnen kiezen voor de Casamance in Zuid Senegal. Je kunt er komen vanuit Gambia en ik weet zelfs een camping waar je zou kunnen verblijven, gerund door een Nederlandse.

Janneke

Ben net (vorige maand) terug van Gambia en de Siné Saloum. Siné Saloum, net boven Gambia, is zéér veilig gebied. Het is de Casamance - regio ten zuiden van Gambia waar het onstabiel en minder veilig is door rebellen.
Een aanrader in de Siné Saloum om te verblijven midden in de natuur is campement Keur Bamboung !

Voor meer info David weet je mij wel te bereiken denk ik hé ?
Greetz,

Jelle

Canon EOS 40D + 7D, Canon 300mm f4 + 1.4 TC, statief Velbon Sherpa pro + Wimberly statiefkop
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum