Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Eigen fotoboek...
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Michael Van Bosch


Gender: Male
Age: 42
Joined: 03 Feb 2005
Posts: 48
Location: Houtem, Belgïe
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 14 Jan 2007, 0:48    Post subject: Eigen fotoboek...
Bij heel wat online fotolabs (kodak,...)kun je tegenwoordig zelf 'fotoboeken' ineenknutselen! Dit bracht me op een idee!
Ik maak per gemaakte reis een persoonlijk fotoboek van goede drukkwaliteit, voorzien van foto's en nodige tekst ipv een alledaags album...
Oogt fraai en spaart me ook van het knip en plakwerk v/e echt album!

Ik vind echter op het net geen degelijke aanbiedingen!
Niks dan amateuristische "ineen-knutselboekjes in 3 stappen"
Zo kun je in 'Mypublisher' de foto's niet slepen waar je ze wil en zit je beperkt binnen voorgemaakte lay-outs met kadertjes.
Zo kom je ook in de problemen met foto's die geen 2/3 verhouding hebben...kortom, geen beginnen aan!

Bestaat er misschien een ietsjes proffesioneler lab met downloadbaar programmaatje of drukkerij waar je bvb. met een pdf'je kunt binnenwandelen en zich hiermee bezighoudt voor een betaalbare prijs?

Let wel: bedoeling is niet een boek te maken die met bepaalde oplage te te koop word aangeboden!
_________________
Canon 1D MK3// Canon 5DMK3// Canon 17-40 F4 L USM// Canon 24-105mm F4 L USM // Canon EF100mm F2.8 USM Macro // Canon EF70-300mm F4 L IS USM // Canon EF500mm F4 IS USM & TC1.4III & 2II. // Canon Speedlite EX580 & MT-24.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap La Brijn


Gender: Male
Age: 73
Joined: 25 Oct 2005
Posts: 18
Location: Alkmaar
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 14 Jan 2007, 7:14    Post subject:
Ik heb in de afgelopen periode een fotoboek gemaakt via "fotobuch.de". Die hebben een uitstekend werkend softwareprogramma, waarbij je vrijwel volledige vrijheid heb met indeling, grootte van de foto's (ook over twee pagina's), achtergrondkleur, tekst (plaats, lettergrootte, kleur), omslag. Gisteren kreeg ik het resultaat en ik ben zeer tevreden. Zie ook voor vergelijkingen: http://www.onlinefotoservices.nl/albums.php. Succes,
Jaap
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Hans Gerhardt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 15 Jul 2006
Posts: 233
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Jan 2007, 16:31    Post subject:
Ik heb het (nog) niet zelf gedaan, maar ik heb hele mooie resultaten gezien van het programma dat te downloaden is op:
www.phototools.nl
_________________
Nikon F100; Nikon D70s: NikonAF-S 70-300 mm/4.5-5.6 G IF VR; Sigma 17-70 mm 2.8-4.5 DC Macro, Nikon AF-S 28-70 mm 2.8 D; Nikon AF 85 mm 1.8 D, Gitzo1348mk2, Wimberley-head; Manfrotta 560B monopod
Back to top
Reply with quote
 
Han Bouwmeester


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2003
Posts: 886
Location: Hof van Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Jan 2007, 17:27    Post subject:
Wat mij betreft een simpel, verrassend, maar zeer overtuigd antwoord; KRUIDVAT!

Ik heb daar mijn fotoboek laten afdrukken en heb me verbaasd over de prachtige kwaliteit en een harde kaft. Net echt zullen we maar zeggen :)
In elk geval geeft de eenvoudige software je alle vrijheid om er iets fraais van te maken. Ik liep zelf wel tegen een probleempje op dat niet al mijn teksten werden afgedruk maar dat zal geen chronisch probleem zijn./
Menig birdpixer heeft mijn boek inmiddels gezien en was positief dus ik wist het wel. Succes!
_________________
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Back to top
Reply with quote
 
Kees de Jager
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 47
Joined: 14 Jun 2005
Posts: 209

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Jan 2007, 18:46    Post subject:
Ik doe al enkele reizen hetzelfde als jij van plan bent. Ik gebruik (tot op heden) hiervoor de fotoservice van Albert Heijn. Denk er wel sterk over om over te stappen naar Kruidvat. Software daarvan is iets uitgebreider en je kan ook een album maken met eigen foto als (harde) omslag.
Bij een collega de kwaliteit daarvan gezien en ziet er goed uit.

Nadeel is wel dat kruidvat wat langere besteltijd heeft dan AH (maar 3 dagen).

Makkelijkste is om van beide sites programma te downloaden en gewoon zelf kijken wat je het lekkerste vindt werken.

Groet,
Kees
Back to top
Reply with quote
 
Ducatifool


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Aug 2005
Posts: 57
Location: Veendam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 16 Jan 2007, 19:22    Post subject:
Heb bij een kennis het resultaat van een fotoboek via de HEMA gezien. Zag er gelikt uit.
Verder heb ik hele goede ervarigen met pixdiscount.nl mbt afdrukken van foto's. Ook zij hebben een fotoboek service.
_________________
Canon 50D / Sigma 500mm f/4.5 EX APO DG HSM
en een HBN-Gimbal Head.
Back to top
Reply with quote
 
Hans Stel


Gender: Male
Age: 59
Joined: 01 May 2004
Posts: 86
Location: Zeevang
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 9:27    Post subject:
Heb de test van de consumentenbond hier voor me en daarin blijkt dat Hema het beste fotoboek afleverd als je voor een ingebonden variant kiest. Mocht je een ringband preferen dan is Pixbook A4 de beste en leverd ook de beste fotokwaliteit en wint de totale test. Ik zie het nut alleen er niet van in om voor een ringband te gaan, want dan kan je net zo goed een multomap aanschaffen en daar in je foto's "plakken"...
Ik heb net een fotoboek bij de Hema besteld en ben benieuwd en laat jullie wel mijn bevindingen weten.
Gr
Hans
_________________
CANON
Back to top
Reply with quote
 
Patrick Lemmens


Gender: Male
Age: 46
Joined: 04 Oct 2004
Posts: 124
Location: Herkenbosch
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 10:32    Post subject: Albumprinter
www.albumprinter.com

Werkt ook prima en is zeer uitgebreide software, foto's knippen,plakken,snijden zoals je wil.
_________________
Canon 40D, Sigma 50-500 EX DG, Sigma APO 400 mm f5.6, Sigma 18-125 DG, SLIK-master-statief
Back to top
Reply with quote
 
Doodles



Age: 46
Joined: 18 Aug 2005
Posts: 651
Location: Valkenswaard
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 10:51    Post subject:
Hier nog een stem voor Hema. Prima kwaliteit en snel. Alleen de software is vernieuwd en rampzalig, volledig gericht op 4:3 opnamen. Voor 3:2 opnamen moet je flink zelf knutselen. De helpdesk is dan wel snel, maar geeft antwoorden waar je niets aan hebt.

Albumprinter heeft dezelfde software en centrale, maar biedt de mogelijkheid (beperkt) extra pagina's toe te voegen. Alleen moet je dat vooraf bedenken en kun je als je bezig bent geen pagina's toevoegen.
Back to top
Reply with quote
 
Hans Stel


Gender: Male
Age: 59
Joined: 01 May 2004
Posts: 86
Location: Zeevang
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 11:35    Post subject:
Doodles wrote:
Hier nog een stem voor Hema. Prima kwaliteit en snel. Alleen de software is vernieuwd en rampzalig, volledig gericht op 4:3 opnamen. Voor 3:2 opnamen moet je flink zelf knutselen.


Ik heb in mijn Hema album foto's over 2 pagina's "uitgesmeerd" door wat simpele photoshophandelingen. Ben wel benieuwd of de 2 helften van de foto een beetje naadloos aan elkaar passen....
_________________
CANON
Back to top
Reply with quote
 
Doodles



Age: 46
Joined: 18 Aug 2005
Posts: 651
Location: Valkenswaard
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 12:01    Post subject:
Hans, laat even weten als je het resultaat hebt. Dat uitsmeren is iets wat ik ook heb overwogen maar niet heb aangedurfd vanwege de rampzalige software en ondersteuning.

Nog een aanvulling: ik heb bestanden in Adobe 1998 RGB aangeleverd en vind de kleuren ietwat flets en donker. Volgende keer wil ik sRGB proberen, hoewel dat voor dit soort drukwerk eigenlijk niet gangbaar is.
Back to top
Reply with quote
 
Michael Van Bosch


Gender: Male
Age: 42
Joined: 03 Feb 2005
Posts: 48
Location: Houtem, Belgïe
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 14:50    Post subject:
Blij met de bevindingen...
Heb ondertussen eentje ingestuurd naar 'hetfotoalbum' en wacht het resultaat af...

Zal vermoedelijk het kruidvat en de hema ook proberen met zelfde foto's
om een vergelijking te kunnen maken...tenzij ik over het resultaat van
'hetfotoalbum' geen enkele opmerking heb...

Enig idee of kruidvat & hema nederland en belgie zelfde labo hebben?
Mss. is er een verschil en is opsturen naar buurland beter...
_________________
Canon 1D MK3// Canon 5DMK3// Canon 17-40 F4 L USM// Canon 24-105mm F4 L USM // Canon EF100mm F2.8 USM Macro // Canon EF70-300mm F4 L IS USM // Canon EF500mm F4 IS USM & TC1.4III & 2II. // Canon Speedlite EX580 & MT-24.
Back to top
Reply with quote
 
Han Bouwmeester


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2003
Posts: 886
Location: Hof van Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 15:12    Post subject:
Ben benieuwd. Kruidvat laat het maken bij Cewe
_________________
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Back to top
Reply with quote
 
jedi


Gender: Male
Age: 56
Joined: 08 Dec 2006
Posts: 2
Location: Tholen, (Zeeland)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 15:28    Post subject:
Dat uitsmeren werkt, althans bij het AH boek. Ik heb diverse boeken laten maken bij verschillende aanbieders en toen (laatste is 1 jaar geleden) was AH de beste. Kruidvat lijkt er enorm op hoor. kwaliteit van de ingebonden boeken is erg goed bij beide. Met andere heb ik iets mindere ervaringen. Nu heb ik een tip gekregen over de TNT site waar ook zo´n progje staat. Schijn je weer iets meer mee te kunnen. wellicht de moeite waard om die te bekijken voor je wat in gaat sturen.

Spijt krijg je er in geen geval van want ze zijn wezenloos mooi als je ze eenmaal hebt !!!

Succes

P.S. waar het gemaakt wordt maakt mi niet echt uit. als het er maar goed uitziet ! Idea
_________________
Grtn,

Jeroen


Last edited by jedi on Thu 18 Jan 2007, 12:36; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
mtenbos


Gender: Male
Age: 53
Joined: 28 May 2006
Posts: 53
Location: enschede
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 16:18    Post subject:
ik heb pas een fotoboek laten maken van de HEMA en is van goede kwaliteit en snel
_________________
Nikon d200 lens nikkor 18-200 f3.5-5,6G if ed vr,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO Nikon, Sigma 500mm/f4,5, Nikon 1,4 tc

Imac 24" 2,4 Ghz 320 GB 4GB intern geheugen
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Jan 2007, 23:20    Post subject:
volgens mij komen de losse foto's van de hema bij fuji vandaan en van het kruidvat bij kodak (?), waar de boeken worden gedrukt weet ik niet.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
valentine


Gender: Female

Joined: 08 Jul 2006
Posts: 32
Location: leunen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 18 Jan 2007, 16:32    Post subject:
Zeer goede ervaring met het fotoboek (harde kaft) van het Kruidvat, maar NIET met het foto-album van het Kruidvat.
_________________
EOS 20D, sigma 50-500, sigma converter 1.4, canon EF 24-105, canon 70-300,
Back to top
Reply with quote
 
Detlef


Gender: Male
Age: 73
Joined: 20 Aug 2005
Posts: 5
Location: Kerkwerve
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 18 Jan 2007, 19:29    Post subject:
Al enkele jaren bestel ik mijn fotoalbums bij fotobuch.de. De gratis software werkt uitstekend en is zeer flexibel. Ik maak het album offline. Als de indeling naar wens is brand ik het geheel op CD, doe het geld erbij en stuur alles naar Duitsland. Ik kan via internet volgen hoever mijn opdracht vordert. Enkele dagen later wordt het boekwerk thuis bezorgd. Aan de foto’s en de tekst wordt niets veranderd. Precies zoals ik het opstuur wordt het afgedrukt.
Ik heb diverse pogingen gedaan bij Nederlandse leveranciers. Of het programma was te omslachtig, foto’s werden bijgesneden of ik kon allen online werken.
Groetjes, Detlef
_________________
Nikon D200, Sigma 100-300 F4, TC 1,4, Nikon 200-400F4
Back to top
Reply with quote
 
Michael Van Bosch


Gender: Male
Age: 42
Joined: 03 Feb 2005
Posts: 48
Location: Houtem, Belgïe
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 31 Jan 2007, 10:22    Post subject: hetfotoalbum.nl
Heb m'n eerste exemplaar van 'hetfotoalbum.nl" goed ontvangen.
Ik ben tevreden over de kwaliteit ervan en heb ondertussen al een 2e en 3e klaar om in te sturen...

Ik koos voor het deluxe landscape formaat en resizede bij bewerking de foto's niet...de verkiesbare zwarte achtergrond en witte tekst zijn fraai.

Enige nadeel is de zwarte kaft die niet bedrukt kan worden en de 50 pagina's die niet uitbreidbaar zijn tot méér.

Ik begon een album bij het kruidvat maar stopte dit omwille van de kleinere afmeting...

Wat me opviel bij albumprinter is dat bij hun FAQ staat dat foto's amper tussen 200kb en 2Mb mogen bedragen...geen optie dus!
_________________
Canon 1D MK3// Canon 5DMK3// Canon 17-40 F4 L USM// Canon 24-105mm F4 L USM // Canon EF100mm F2.8 USM Macro // Canon EF70-300mm F4 L IS USM // Canon EF500mm F4 IS USM & TC1.4III & 2II. // Canon Speedlite EX580 & MT-24.
Back to top
Reply with quote
 
martin


Gender: Male
Age: 50
Joined: 11 Oct 2004
Posts: 82

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 31 Jan 2007, 17:35    Post subject:
Hans Gerhardt wrote:
Ik heb het (nog) niet zelf gedaan, maar ik heb hele mooie resultaten gezien van het programma dat te downloaden is op:
www.phototools.nl


Ik heb mijn album op deze site besteld en hem deze week ontvangen,het is echt de moeite waard.
Back to top
Reply with quote
 
Jeroenski
Guest







PostPosted: Wed 31 Jan 2007, 19:16    Post subject: Fotoboek maken op Apple Macintosh
Ik wil ook al enige tijd een fotoboek maken, maar het probleem is dat ik op een Apple Macintosh werk, en praktish alle software voor PC's gemaakt is, en ik er dus niks mee kan doen.
Heeft iemand van jullie toevallig een (internet)-adres waar ik software kan downloaden, of op een andere manier mijn fotoboek kan laten maken dat wel voor de mac geschikt is?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Mvg,

Jeroen Stel
Back to top
Reply with quote
 
mtenbos


Gender: Male
Age: 53
Joined: 28 May 2006
Posts: 53
Location: enschede
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 31 Jan 2007, 20:47    Post subject: Re: Fotoboek maken op Apple Macintosh
Jeroenski wrote:
Ik wil ook al enige tijd een fotoboek maken, maar het probleem is dat ik op een Apple Macintosh werk, en praktish alle software voor PC's gemaakt is, en ik er dus niks mee kan doen.
Heeft iemand van jullie toevallig een (internet)-adres waar ik software kan downloaden, of op een andere manier mijn fotoboek kan laten maken dat wel voor de mac geschikt is?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Mvg,

Jeroen Stel





kijk hier eens staat ook mac software bij http://www.onlinefotoservices.nl/features.php


marcel
_________________
Nikon d200 lens nikkor 18-200 f3.5-5,6G if ed vr,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO Nikon, Sigma 500mm/f4,5, Nikon 1,4 tc

Imac 24" 2,4 Ghz 320 GB 4GB intern geheugen
Back to top
Reply with quote
 
Hans Stel


Gender: Male
Age: 59
Joined: 01 May 2004
Posts: 86
Location: Zeevang
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Feb 2007, 11:39    Post subject:
Doodles wrote:
Hans, laat even weten als je het resultaat hebt. Dat uitsmeren is iets wat ik ook heb overwogen maar niet heb aangedurfd vanwege de rampzalige software en ondersteuning.


Heb het boek inmiddels thuis (HEMA) en het ziet er erg gelikt uit! Het uitsmeren van foto's over twee pagina's is zelfs mooier dan ik in eerste instantie gehoopt had. Het enige jammere aan het ingebonden liggend A4 album van de HEMA vind ik dat je maar max 50 pagina's ter beschikking hebt maar het super grote voordeel vind ik dat je gewoon TIFF-formaat kunt insturen en niet hoeft te werken met het inferieure JPG-formaat zoals bij de meeste andere aanbieders! De kleuren en helderheid zijn conform mijn thuisconfiguratie en kan dus niet beter.
Ga binnenkort het 152 pag tellende staande A4 boek van fotobuch bestellen en eens kijken hoe die de jpg's naar druk vertaald.
_________________
CANON
Back to top
Reply with quote
 
Doodles



Age: 46
Joined: 18 Aug 2005
Posts: 651
Location: Valkenswaard
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Feb 2007, 12:08    Post subject:
Bedankt voor de terugkoppeling Hans.

Wat het uitsmeren betreft neem ik aan dat je in PS je foto in twee delen hebt geknipt en in de software op twee pagina's hebt geplaats? Geeft dat geen witte onderbreking in het midden in de naad (maw: sluit het naadloos aan)?

De kleuren en helderheid heb ik niet goed gekregen, ik vind de afdruk ietwat donker en fletser dan op mijn (gecalibreerde) scherm. Ik heb de beelden in JPG in Adobe 1998 aangeleverd, dat lijkt me toch correct.

Heb jij je TIFF beelden ook in Adobe 1998 aangeleverd of geconverteerd naar hun printprofiel (voorzover dat verkrijgbaar is)?

Dank!
Back to top
Reply with quote
 
Hans Stel


Gender: Male
Age: 59
Joined: 01 May 2004
Posts: 86
Location: Zeevang
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Feb 2007, 12:35    Post subject:
Doodles wrote:
Bedankt voor de terugkoppeling Hans.

Wat het uitsmeren betreft neem ik aan dat je in PS je foto in twee delen hebt geknipt en in de software op twee pagina's hebt geplaats? Geeft dat geen witte onderbreking in het midden in de naad (maw: sluit het naadloos aan)?

De kleuren en helderheid heb ik niet goed gekregen, ik vind de afdruk ietwat donker en fletser dan op mijn (gecalibreerde) scherm. Ik heb de beelden in JPG in Adobe 1998 aangeleverd, dat lijkt me toch correct.

Heb jij je TIFF beelden ook in Adobe 1998 aangeleverd of geconverteerd naar hun printprofiel (voorzover dat verkrijgbaar is)?

Dank!


Ik heb inderdaad de foto's in PS in 2 delen geknipt (2x A4) en dat sluit naadloos aan. Ik heb de beelden als TIFF Adobe 1998 aangeleverd en het resultaat is na genoeg gelijk aan mijn scherm. Het kan natuurlijk nooit helemaal gelijk zijn omdat je een driekleurenbeeld (licht) omzet naar een vierkleuren beeld (druk) (RGB naar YMCK).
Gr
Hans
_________________
CANON
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum