Gender: Male Age: 61 Joined: 02 Jan 2006 Posts: 376 Location: De Meern
Posted: Mon 01 Jan 2007, 16:49 Post subject: rudi
Van harte met de winst en kom met een leuke nieuwjaarsopdracht dan doe ik ook eens mee _________________ Olympus E5 en E510 Digitaal met Zuiko 14-45, 50-200, ED300 f2.8 en de 35mm makro.
De Sigma 150 mm macrolens, 1.4 en 2.0 converter, Velpon Sjerpa Pro 730 met GMB kop driepoot met schommelkop en manfrotto monopoot. O ja....ook nog een schuiltentje..
Gender: Male Age: 67 Joined: 05 Jun 2005 Posts: 380 Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Posted: Mon 01 Jan 2007, 18:13 Post subject:
Vooreerst, aan allen een gelukkig nieuwjaar! en nogmaals bedankt aan de "maandopdrachters" Wat de opdracht van januari betreft; het is er eentje die al lang in mijn kop zat. Ik zag zojuist het nieuwsoverzicht en met al die treurnis ben ik nog meer overtuigd dat dit de goeie is: Het thema voor januari is HUMOR. Laat me iets verduidelijken: De inzendingen hoeven ons niet meteen aan het schaterlachen te zetten, maar een fijn glimlachje is al genoeg. Simpel; het aanschouwen van een inzending moet een beetje een (spontane) (glim)lach op onze tronies toveren en de commentaar LEUK verdienen. Dat betekend dus niet alleen dat opnames van zowat alle vogelsoorten kunnen meedoen maar ook foto’s die huishoren in het album “leuke diversen”, of “vogels in het landschap”. Humor kan men in een foto terugvinden door verschillende zaken (of een combinatie hiervan).
Een tweede mogelijkheid is een grappige situatie die ontstaat door een (schijnbare) interactie tussen het onderwerp en een ander dier/voorwerp, en dit zonder dat de vogel eigenlijk iets speciaals doet. Een voorbeeld hiervan zien jullie hier bij de Torenvalk van Peter van de Wijst. : http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=78032 of (nog beter?) bij deze Zilvermeeuw van mij zij de gek. http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=44767
Je ziet, met het archief alleen al van BP kunnen we zo een themaboek maken over dit onderwerp ! Ik denk dat ik met deze voorbeelden toch een beetje klaarheid schep en de bedoeling van de opdracht een beetje voor iedereen duidelijk wordt.
Ik wens jullie allemaal veel succes en samen met Arie hoop ik op veel inzendingen. Blader eens door de voorbeelden en lees ook eens de commentaren; heel vaak lees je “leuk”, wel dat is de enige voorwaarde voor het meedoen aan deze maandopdracht! En pas op dat jezelf tijdens het maken van je favoriete plaat niet te veel bewegingsonscherpte veroorzaakt door te schuddebuiken van het lachen…. Laat ze komen mensen!!
Groet, Rudi _________________ Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Mon 01 Jan 2007, 18:27 Post subject:
Zo, dat staat Rudi!
Klinkt erg leuk en lijkt me voor iedereen wel haalbaar. Geluk zal een grote factor gaan worden maar dat hebben we allemaal wel eens nodig. Ben heel benieuwd wat dit op gaat leveren! _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Gender: Male Age: 75 Joined: 18 Aug 2006 Posts: 3 Location: SPAARNDAM
Posted: Mon 01 Jan 2007, 20:35 Post subject:
Wat een fantastische wijze van presenteren van de maand opdracht. Een zeer positieve bijdrage aan de discussie van enige tijd terug. Dit wekt pas echt enthausiasme op bij de vogel-en-foto-liefhebber. Dank daarvoor. _________________ CANON 5D MIII
Gender: Male Age: 63 Joined: 30 Aug 2005 Posts: 133 Location: Hoek
Posted: Mon 01 Jan 2007, 21:14 Post subject:
Ja, nog gefeliciteerd Rudi.
De opdracht is super en ik ga er mijn best voor doen, wat ik al zei, heb er zin in!
Beetje leuke tekst bij een foto werkt ook, voorbeeldje,
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=66204
Groetjes Peter _________________ 2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
Last edited by Peter Grobben on Mon 01 Jan 2007, 23:45; edited 1 time in total
Posted: Mon 01 Jan 2007, 22:41 Post subject:
Rudi, allereerst nog gefeliciteerd met deze belgische zege op deze .nl site
Voor wat betreft de nieuwe maandopdracht: erg origineel en je hebt voorbeelden te over aangedragen om ons allen aan ideeën te helpen.
Laten we hopen dat dit tot een hoog aantal inzendingen zal leiden.
Groeten en succes allemaal met deze opdracht!!
Ad _________________ Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Rudi, allereerst de felicitaties met je overwinning. Voor de nieuwe opdracht ben ik al druk in de weer maar of dat gaat lukken. In ieder geval een hele uitdaging. Groet, Erwin.
Hartelijk gefeliciteerd met je zeer terechte overwinning! Ik vind de nieuwe opdracht heel grappig en ik hoop dat ik tijd zal hebben weer mee te doen. Het toeval zal altijd een flinke rol spelen bij een maandopdracht en dat zal dit keer waarschijnlijk nog meer zo zijn dan anders, maar dat maakt het ook wel spannend. Ik ben erg benieuwd naar de foto's aan het eind van de maand!
Groet,
Valentine _________________ EOS 20D, sigma 50-500, sigma converter 1.4, canon EF 24-105, canon 70-300,
Gender: Male Age: 82 Joined: 23 May 2005 Posts: 79 Location: Nuis
Posted: Tue 02 Jan 2007, 11:24 Post subject:
Geluk gewenst met je winnende plaat Rudi en.... je verstrekt ons een goed onderbouwde en uitnodigende maandopdracht!! _________________ Nikon camera's en Nikkor lenzen
Gefeliciteerd en ook van mij bewondering voor de maandopdracht-research.
Groet FransS _________________ Canon D1 markII /D1 markIIImet
Canon Zoom 100-400
Canon 500
Ext 1,4
Dit lijkt ons een leuke opdracht, we zijn zeer benieuwd met wat voor verrassende foto's men zal komen!
Hopelijk worden het er wel meer dan 8.
Hartelijke groeten en succes allemaal van:
Renee en George _________________ Canon 550D
Canon 300mm F4L IS. USM.Canon 300mm F/2.8 IS. USM Canon Eos 7D Mk II per 1-11-'15 Canon 650D. Extender EF 1.4x II en EF 2x III, Canon 100 mm F/2.8 L IS USM.
Manfrotto éénpoot en 3-poot.
Schommelkop Manfrotto 393.
Gender: Male Age: 87 Joined: 09 Jan 2005 Posts: 174 Location: OOSTENDE BELGIE
Posted: Tue 02 Jan 2007, 16:53 Post subject: Maandopdracht
Dag Rudi,
Nogmaals gefeliciteerd met je overwinning en niet in het minst voor de prettige nieuwe opdracht... dat wordt lachen geblazen eind januari! :D
Bedankt
Roland _________________ Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Gender: Male Age: 68 Joined: 05 Feb 2006 Posts: 174 Location: Best
Posted: Tue 02 Jan 2007, 19:20 Post subject:
Rudi, gefeliciteerd met je dubbele zegetocht, hier met je eerste plaats en elders met je goedkoopste Lesbostripje.
Ik ga vast nadenken over hoe ik straks de nieuwe opdracht moet gaan beoordelen: op basis van wat mijn lachspieren doen of van wat mijn fotografisch gevoel mij zegt. Ik hoop het te kunnen combineren. _________________ Canon EOS 7DII
17-85 mm IS USM en
300 mm F4 IS USM, ext. 1.4x
Ik sluit me volledig aan bij de anderen. Niet alleen een goed doordachte opdracht, maar ook voorbeeldig gepresenteerd. Een uitgekiende opdracht voor die serieuze Hollandse vogelaars. Ik wed dat je nu al zit te lachen...
Gender: Male Age: 61 Joined: 02 Jan 2006 Posts: 376 Location: De Meern
Posted: Thu 04 Jan 2007, 19:56 Post subject: meesterwerk
Je hebt ons verbaasd Rudi en terecht. Een zeer goede wijze van presenteren en en nemen van voldoende moeite om de opdracht voor iedereen toegankelijk te maken. Petje af en veel respect mijner zijde _________________ Olympus E5 en E510 Digitaal met Zuiko 14-45, 50-200, ED300 f2.8 en de 35mm makro.
De Sigma 150 mm macrolens, 1.4 en 2.0 converter, Velpon Sjerpa Pro 730 met GMB kop driepoot met schommelkop en manfrotto monopoot. O ja....ook nog een schuiltentje..
Gender: Male Age: 72 Joined: 23 Nov 2006 Posts: 10 Location: Wytgaard, Friesland
Posted: Fri 05 Jan 2007, 9:20 Post subject:
Een onderwerp naar mijn hart Rudi. Als relatief nieuw lid ga ik me proberen in de strijd te mengen deze keer. _________________ Canon EOS 700D; Canon EF 300mm lens; Kenko 1,4 converter.
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Fri 05 Jan 2007, 13:44 Post subject: Maandopdracht
Dit lijkt me logischerwijze een LEUKE opdracht.....en zal proberen om ook eens mee te doen en een leuke foto in te sturen! Mooie presentatie gemaakt....keurig! _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Dit thema had ik ook in gedachten als ik ooit een keer zou winnen. (moet je natuurlijk wel eerst meedoen )
Meteen een goed voornemen voor 2007 om vaker mee te gaan doen aan de maandopdrachten.
Ben blij dat jij nu voor dit leuke Thema hebt gekozen Rudy zodat we in februari met z'n allen kunnen gaan lachen. _________________ Body :Canon Eos 20D.
Lenzen:Canon EF 400 F/5.6L USM en
Sigma 18-50 F3.5-5.6
Gender: Male Age: 64 Joined: 18 Feb 2006 Posts: 2 Location: Blauberg (B)
Posted: Thu 11 Jan 2007, 20:37 Post subject:
Gefeliciteerd Rudi, en een leuk onderwerp voor de maandopdracht.
Lijkt me leuk om mee te doen. _________________ Canon 10D, 5D, 1D L-servies van 17 - 500 mm.
Ik zag toevallig bovenin nog wel een foto die wil in de collectie van grappige foto's past: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=32061 _________________ Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-40L USM, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Gitzo 1325 Mk.2
Gender: Male Age: 63 Joined: 30 Aug 2005 Posts: 133 Location: Hoek
Posted: Mon 22 Jan 2007, 19:31 Post subject:
Jammer, ik heb niks.
Had graag wat meer tijd gehad voor deze waanzinnige leuke opdracht.
De dagen die ik eventueel had kunnen gebruiken om aan de opdracht te werken vielen in het slechte (fototechnische) weer.
Hebben meerdere daar nou ook last van? en zou het niet leuker zijn om er meer tijd voor te krijgen?
Wat me ook een leuke oplossing lijkt is, dat alle maandopdrachten van het hele jaar al bekend waren zodat je steeds meer tijd en kans krijgt om een onderwerp te scoren voor een maand.
In december is het dan helemaal een klapstuk, je heb dan 12 maanden de tijd gehad voor dat onderwerp!
Weet zeker dat er dan in de loop van het jaar steeds meer inzendingen per maand binnen gaan komen.
Diegene die het vorige jaar de desbetreffende maand had gewonnen geeft dan nu het onderwerp voor die maand in dit jaar.
Het is maar een ideetje, in ieder geval kan ik wel naar de seminar workflow in Utrecht op 24 feb.(als ik niet te laat ben met inschrijven).
Moet super worden, kzie jullie allen daar,
Groetjes Peter. _________________ 2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
Sorry Rudi, ik heb ook geen tijd gehad. Afgelopen maand nauwelijks een vogel voor de lens gehad. Korte dagen, werk en als het dan even kon, net wat anders. Toch ben ik geen voorstander van verlenging. Het is juist een uitdaging om zo'n opdracht binnen één maand voor elkaar te krijgen. Daar leer je nou juist heel veel van. _________________ Nikon, Gitzo
Gender: Male Age: 67 Joined: 05 Jun 2005 Posts: 380 Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Posted: Mon 22 Jan 2007, 22:13 Post subject:
Jamaar dames, heren, ...
Persoonlijk heb ik ook niet écht iets denderends, ik wilde oorspronkelijk zelfs niet meedoen (als je "opdrachtgever" bent, doe je dat toch niet?) maar als het weer zo makkelijk wordt om te winnen .... dan krijg ik toch goesting om nogmaals mijn kans te wagen hoor _________________ Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum