Gender: Male Age: 56 Joined: 16 Jan 2007 Posts: 112 Location: almelo
Posted: Fri 16 Feb 2007, 17:35 Post subject: bewegingsonscherpte door trillingen met statief
ik heb een afs 300mmf4 lens deze plaats ik op een 055DB statief met een 804RC2 kop.maar als ik bezig ben met fotograferen en ik raak de ontspanner iets aan dan zie ik in de zoeker dat er al trillingen onstaan waardoor ik bewegingsonscherpte krijg.kunnen julllie mij advies geven hoe ik dit kan verhelpen? _________________ canon 40d en canon 100-400 en
Feisol CT-3371 met HBN-Gimbal Head
Wat is dan de stand van je middenzuil?
Als die laag staat heb je minder kans op trillingen.
Ik heb dezelfde statief+kop, maar heb geen telelens dus heb daar geen ervaring mee.
Gender: Male Age: 69 Joined: 12 Oct 2006 Posts: 327 Location: Gelderland
Posted: Fri 16 Feb 2007, 19:19 Post subject:
Er zijn een paar mogelijkheden: de zelfontspanner gebruiken (na 2 sec. af laten gaan bijvoorbeeld), of een afstandsbediening/draadontspanner gebruiken.
Groet, Joop _________________ Canon
You can't shake hands with a clenched fist (Indira Ghandi)
Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Fri 16 Feb 2007, 19:28 Post subject:
Leg je linkerpols boven op de lens. Je moet er misschien even mee oefenen, maar op die manier kun je wat druk uitoefenen en zo je hele setup stabiliseren. Dit werkt ook prima met een monopod.
Succes
Ad _________________ NIKON
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum