Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Birdpix spelregels


Berichten naar moderator

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9822
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Feb 2007, 15:19    Post subject: Berichten naar moderator
Moderatoren krijgen regelmatig berichtjes van mensen die ons vragen naar de reden van onze beslissing om een foto wel of niet te plaatsen. Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. Het is goed voor Birdpix en het onderling begrip om dialoog en interactie tussen moderator en gebruiker te hebben. Wel kan er in deze communicatie nog heel wat verbeterd worden. Een typisch voorbeeld van zo’n mailtje van gebruiker x ziet er zo uit:
Quote:
Beste Hendrik,

zou je zo vriendelijke willen zijn om mij te helpen met het begrijpen waarom de Buizerd die jij pos. van feedback hebt voorzien wel of niet in de data-base komt. Ik weet dat jij een van de drie bent die dit als verantwoordelijkheid op je genomen hebt, maar ik ben hevig op zoek naar het niet doorplaatsen van bijvoorbeeld de Aalscholver die ik geplaatst heb en/of Buizerd. Met name van de Aalscholver had ik in dat kader iets meer verwacht.


Nu is het met meer dan 4000 leden erg lastig om snel uit te zoeken om welke Buizerd en welke Aalscholver het precies gaat. Daarom wil ik voorstellen om in elk mailtje waar gevraagd wordt om een herbeoordeling een link naar de betreffende foto op te nemen.

Dan krijg je dus dit:
Quote:
Beste Hendrik,

zou je zo vriendelijke willen zijn om mij te helpen met het begrijpen waarom de Buizerd http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=82398 die jij pos. van feedback hebt voorzien wel of niet in de data-base komt. Ik weet dat jij een van de drie bent die dit als verantwoordelijkheid op je genomen hebt, maar ik ben hevig op zoek naar het niet doorplaatsen van bijvoorbeeld de Aalscholver http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=82956 die ik geplaatst heb en/of Buizerd. Met name van de Aalscholver had ik in dat kader iets meer verwacht.


Of dit voor wie iets meer moeite doet:
Quote:
Beste Hendrik,

zou je zo vriendelijke willen zijn om mij te helpen met het begrijpen waarom de Buizerd die jij pos. van feedback hebt voorzien wel of niet in de data-base komt. Ik weet dat jij een van de drie bent die dit als verantwoordelijkheid op je genomen hebt, maar ik ben hevig op zoek naar het niet doorplaatsen van bijvoorbeeld de Aalscholver die ik geplaatst heb en/of Buizerd. Met name van de Aalscholver had ik in dat kader iets meer verwacht.


Door het plaatsen van dergelijke links in je bericht kunnen wij veel sneller en gerichter bekijken waarover het precies gaat. Hierdoor besparen we veel tijd. Voordeel voor zowel de gebruiker als de moderator is dat een dialoog over dit soort zaken soepeler en beter kan worden afgehandeld.

Niet iedereen zal weten hoe je dit soort links precies in je berichtje moet zetten. Daarom volgt hieronder een uitvoerige uitleg.

________________________________________________________________________________

Hoe zet ik een link in een bericht.

Eerst even wat theorie:

Als je een berichtje schrijft in Birdpix zie je boven het schrijfvakje enkele blokjes met kreten die waarschijnlijk niet voor iedereen even duidelijk zijn. B, I, U, QUOTE, CODE, LIST, LIST=, IMG, en URL. (zie afbeelding hieronder)


Deze kreten zijn Tags. Tags zijn onmisbaar voor het internet. Van elke internetpagina kan je de zgn broncode openen. Wat je dan ziet is een gewoon tekst programma vol met onbegrijpelijke HTML Tags. Klik maar eens bij Internet explorer op Beeld en dan op Bron. De Tags vertellen de Browser hoe hij de tekstbrei precies moet omzetten naar een mooi vormgegeven internet pagina. Hier op Birdpix kunnen wij onze berichtjes vormgeven met een handje vol Tags, te vinden op de knopjes boven het schrijfvak. De grap is: als je een beetje weet hoe het werkt heb je de knopjes niet eens nodig. Je kan de Tags ook zelf typen. Als je, zoals wij nu bespreken, bijvoorbeeld een link naar een foto wilt maken gebruik je knopje Url Je kan ook typen: vierkant haakje openen, url, vierkant haakje sluiten, HET_ADRES, vierkant haakje openen, schuine streep, url, vierkant haakje sluiten. Ik kan dat hier niet typen want dan zie je dit: http://www.HET_ADRES en deze gekke link doet het dus niet. Als je het hele systeem wat snapt kan je het ook lekker naar je hand zetten.
Quote:
Zie je dit slaat nergens op maar ik heb de Quote tag nagebootst

Doormiddel van de knopjes is het gebruik hier wat gemakkelijker gemaakt. Als je iets met een Tag wilt invoeren klik je op het knopje. Vervolgens voeg je in en door opnieuw op het knopje te klikken sluit de Tag weer. Je moet even opletten, het is bij Birdpix niet mogelijk een Tag middenin een tekst te plaatsen. Hij komt altijd helemaal achteraan. Een trucje om hem toch later nog toe te voegen is: Tag compleet maken, knippen en midden in de tekst, waar je hem wit hebben weer terug plakken.


In de praktijk

Stap 1
Open je brouwser (Internet explorer 6 en eerder) 2 maal, In de eerste schrijf je het bericht, in de tweede zoek je de foto’s op. Met een browser met tabbladen kan je ook met tabbladen werken (Firefox, Internet explorer 7)

Stap 2
Begin met het schrijven van je berichtje tot waar de eerste link moet komen.

Stap 3
Stap over naar het tweede browserscherm en kopieer het adres van je foto uit de adresbalk. (Met rood aangegeven in onderstaande screendump:)


Stap 4
Ga terug naar het eerste scherm en klik op het knopje Url, plak de link en druk nogmaals op Url


Stap 5 Verder schrijven tot aan de volgende link, stap 3 en 4 herhalen tot het bericht klaar is.


___________________________________________________________________

Groepsberichten

Het is ook mogelijk om een bericht in één keer naar alle moderatoren te sturen. Ga daarvoor naar Privé berichten. Of misschien duidelijker, naar je eigen e-mail/berichten service op Birdpix. Daar zie je naast het knopje "Nieuw bericht" een klein rond knopje. Als je hier op klikt kan je een berichtje naar alle moderatoren schrijven en in één keer verzenden.



Heel gemakkelijk, er is altijd wel ééntje in de buurt van zijn computer. (behalve tijdens een seminar Confused )



.


Last edited by Hendrik van Kampen on Tue 27 Feb 2007, 0:04; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Birdpix spelregels

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum