Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Fotowedstijd: Beste vogelfoto van 2006
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Ad Sprang
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 71
Joined: 03 Apr 2005
Posts: 7401

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 18 Mar 2007, 21:28    Post subject:
Han en Chris, van harte gefeliciteerd met het eremetaal Wink
Alle anderen die ook in de prijzen zijn gevallen eveneens gefeliciteerd.
Verder alle deelnemers bedankt voor het meedoen!!!!!
@d
_________________
Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 18 Mar 2007, 22:04    Post subject:
Ook iedereen gefeliciteerd.
Er zaten weer hele mooie foto's tussen, en ik ben benieuwd wat dit jaar ons voor een foto's brengt.
Wel vind ik het jammer dat wij, digiscopers, een beetje aan de kant gezet zijn.
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 18 Mar 2007, 22:22    Post subject:
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Ik zat er dit jaar met mijn nominaties wel heel erg naast. Embarassed !

@Jos
De digiscopers zijn helemaal niet aan de kant gezet. Alles op zijn tijd, maar dan op digiscooppix
_________________
Leica APO Televid zoom 25-50 met Olympus OM D-E M10 mark iii 14-42 mm pancake lens en 45 mm lens.
Olymous OM D-E M1 mark iii Zuiko 300mm F4 met 1.4 converter.
Back to top
Reply with quote
 
ruben en Jorrit Vlot


Gender: Male
Age: 35
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 14
Location: Voorthuizen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 18 Mar 2007, 22:40    Post subject:
Alle prijswinnaars, met name Han en Chris, van harte gefeliciteerd! We hebben met plezier naar alle foto's gekeken.

En voor de deelnemers die net buiten de prijzen zijn gevallen: Dit jaar is er weer een kans Wink dus iedereen gewoon lekker blijven fotograferen!

Ruben en Jorrit
_________________
Canon 50D met Canon 400mm 5.6.
(Voorheen Digiscoping met Leica Apo TV 77 en Fuji FP E900)
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 18 Jan 2006
Posts: 159
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 0:03    Post subject:
iedereen bedankt voor de nominatie s en alle overige prijswinaars ook van mij van harte gefeliciteerd.
groeten john breugelmans.
_________________
canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Back to top
Reply with quote
 
FRANCOIS roland


Gender: Male
Age: 86
Joined: 09 Jan 2005
Posts: 174
Location: OOSTENDE BELGIE
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 8:31    Post subject:
Hartelijk gefeliciteerd Han, Hendrik, John en alle andere prijswinnaars
Groet
Roland
_________________
Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 8:48    Post subject:
Quote:
@Jos
De digiscopers zijn helemaal niet aan de kant gezet. Alles op zijn tijd, maar dan op digiscooppix


Oké, ik dacht alleen dat deze competitie ook op de DBA-dag zou zijn, vandaar dat ik dacht dat we aan de kant gezet zijn. Als de digiscoop competitie alsnog komt heb ik daar zin in.
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis



Age: 64
Joined: 07 Dec 2004
Posts: 1406
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 9:06    Post subject:
Marcel van der Tol wrote:
...Ik zat er dit jaar met mijn nominaties wel heel erg naast. Embarassed !
Of de rest Wink
_________________
cps Jaaps foto's op het web
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 9:08    Post subject:
Iedereen van harte natuurlijk, en verder wil ik de wens uitspreken dat voor iedereen 2007 zo'n fantastisch fotovogeljaar wordt dat de competitie volgend jaar uit zijn voegen knalt en de competitie weer gaat leven! Want laten we eerlijk wezen: als de winnaar maar 16 nominaties hoeft te krijgen om te winnen, dan is er geen sprake van een breed enthousiasme voor de competitie (wat uiteraard niets afdoet aan de kwaliteit van de foto's, laat dat duidelijk zijn! En de prijswinnaars hebben terrecht gewonnen, want ze hadden de meeste stemmen). En ik heb HEEL veel mensen en foto's gemist die ik er graag bij had gezien...volgend jaar beter misschien?

groet,
Luc
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 10:14    Post subject:
Vooreerst proficiat aan de winnaars. Maar wat Luc hierboven neerzet is correct. Ik ben 5de geëindigd met 8 - Ja mensen ACHT nominaties. Ik denk dat dit het gemiddelde is van de dagelijkse commentaren op mijn foto's... Dit kan toch niet? BP is ondertussen groot geworden maar wat het uitgangbord zou moeten zijn van deze site (de BESTE foto VAN EEN GANS JAAR) is eigenlijk meer een onderonsje van een clubje die op elkaar stemt, zag ik. Nogmaals - geen afbreuk aan de winnaars - maar net zoals ik toen schreef toen ik zelf de maandopdracht won: een tietal stemmen stelt niets voor. Dit is jammer, en als er geen verandering in komt dan haak ik af. Ik schreef het al: het systeem zit niet lekker. De voorwaarden zouden zeker strenger moeten zijn.
Ik doe een suggestie: laat elke mededinger één foto opsturen die nog nooit werd getoond en één foto die al eens verschenen is. Slits deze twee categoriën in 1) Nieuwe inzendingen en 2) Reeds ingezonden foto's.
Van deze laatste categorie moet de keuze zelfs niet bij de mededinger liggen maar kan er makkelijk gekozen worden onder de foto's met de hoogste kwotering van de desbetreffende fotograaf. Dus het is makkelijk: De kandidaat stuurt één nieuwe foto op en automatisch is zijn tweede inzending zijn "beste" met zijn hoogste aantal nominaties die hij het afgelopen jaar op BP kreeg. Een derde zou zelfs nog kunnen zijn: de meest populaire foto (grootste aantal hits) en allen nog maals stemmen op deze onafhankelijke serie voor de meest populaire van het afgelopen jaar. Mogelijkhden genoeg, maar het moet goed worden uitgewerkt. Nu dekt de vlag helemaal niet (of juist wel Wink ) de lading.

Rudi
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 12:24    Post subject:
@ Rudi: je maakt een denkfout: je kunt het aantal nominaties niet vergelijken met de nominaties voor foto van de week. De reguliere nominaties kun je zoveel geven als je wilt. Voor de fotowedstrijd geven veel mensen maar 1, 2 of 3 nominaties, wat automatisch betekent dat je er veel minder krijgt.
Ik weet niet of het uit de database is te vissen, maar ik ben benieuwd naar het totale aantal mensen dat minimaal 1 nominiatie heeft gegeven, dat zullen er best een heel aantal zijn.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Blom


Gender: Male
Age: 67
Joined: 05 Feb 2006
Posts: 174
Location: Best
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 12:34    Post subject:
Quote:
eigenlijk meer een onderonsje van een clubje die op elkaar stemt

Als dit waar is kun je elk jaar een nieuw systeem bedenken maar dat haalt helemaal niets uit.
Met dit soort uitspraken versterk je deze cultuur meer dan dat je er wat aan verandert.

Ik denk dat het dan aan dit clubje is om wat meer om zich heen te kijken en toch wat meer aanhang te proberen te verwerven bij de wat mindere goden op dit podium. Dat bereik je niet door de opzet van de competitie te veranderen.

Maar ja, wie wil er nou eigenlijk een nieuwe en zoveelste discussie hierover??
_________________
Canon EOS 7DII
17-85 mm IS USM en
300 mm F4 IS USM, ext. 1.4x
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 13:17    Post subject:
als je wilt dat er wat gebeurt, dan moet je ook ter sprake (kunnen/mogen) brengen. Maar het is goed dat er eerst wordt gekeken wat de feiten zijn. En zeker niet beginnen met weer een nieuw WEDSTRIJD-systeem.

Mijn mening is, dat een hoop mooie foto's van het afgelopen jaar niet in de wedstrijd zijn gekomen. dat komt deels omdat de betreffende fotografen foto's hebben geplaatst die zijzelf het mooiste vonden (en ik dus niet) deels omdat ze vonden dat een niet eerder geplaatste foto geplaatst moest worden. Voor een ander deel omdat veel fotografen niet geplaatst hebben.
Het eerste is jammer voor mij ( Smile ). Het 2e voor de fotograaf die zichzelf in zijn keuze beperkt. Het laatste is jammer voor birdpix. Dat we het beste voor hebben met birdpix is toch alleen maar goed?

Gefeliciteerd, sowieso, han en chris met bijzondere foto's.


Last edited by peter wijn on Mon 19 Mar 2007, 15:58; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 13:42    Post subject:
Wel, ik wil(de) best zo'n discussie, maar als jullie het anders aanvoelen, dan is het voor mij allemaal ok hoor... doe maar, ik was er al bang voor dat dit "misbegrepen" zou worden. Maar beste Daan, zelfs al zijn er een veelvoud stemmers van wat wij nu te zien krijgen, dan nog zijn het peanuts tov de paar duizend ingeschrevenen. Ik zeg het nogmaals: de RESPONS op deze wedstrijd is niet representief en geeft dan ook geen goede weergave van de kwaliteit van BP - Maar de winnende foto's zijn natuurlijk top en wél ok - Ik heb het over het aantal inzendingen en vooral over de respons daarop. Ach, laat maar...
Liever weer naar af: "AACCHHH" een "MOOOI" en "LEUK" enz.. doet het altijd veel beter.

groet, Rudi
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Blom


Gender: Male
Age: 67
Joined: 05 Feb 2006
Posts: 174
Location: Best
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 13:46    Post subject:
Quote:

Ik weet niet of het uit de database is te vissen, maar ik ben benieuwd naar het totale aantal mensen dat minimaal 1 nominiatie heeft gegeven, dat zullen er best een heel aantal zijn.


Ja je kan dat ook gewoon turven. Mimimaal 52 mensen hebben 1 of meerdere keren genomineerd.
Opvallend detail. Der Rudi ist nicht dabei!!
Ook opvallend: 2 mensen met meer dan 10 nominaties.
_________________
Canon EOS 7DII
17-85 mm IS USM en
300 mm F4 IS USM, ext. 1.4x
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 13:50    Post subject:
Quote:
Ik denk dat het dan aan dit clubje is om wat meer om zich heen te kijken en toch wat meer aanhang te proberen te verwerven bij de wat mindere goden op dit podium. Dat bereik je niet door de opzet van de competitie te veranderen.

Maar ja, wie wil er nou eigenlijk een nieuwe en zoveelste discussie hierover??


Kijk, dat is pas .... de man spelen toch?? Ik zit hier niet om "een aangang te verwerven". Ik zit op deze site om leuke en interessante foto's te zien en er commentaar op te geven - en te krijgen. Ik zal me hier niet geliefd mee maken, maar Jaap (en misschien wel veel anderen): je begrijpt mij totaal verkeerd.
Ik denk dat ik mag stellen dat ik het jou zelfs kwalijk neem! Maar dat is uit onmacht dus hier hou ik het maar bij voor wat deze competitie en de discussie betreft. Exit.

En Jaap, Ik probeerde nog te stemmen op de laatste dag, het laatste uur - de competitie was nog niet gesloten - maar dat ging niet meer. Ik heb er zelfs 2 MOD's over gemaild en kreeg toen het antwoord dat mijn stem toch geen verschil meer zou maken. Dat "der Rudi" er niet bij is, is dus niet mijn schuld, maar weet je wat? Ik geef je een raad en als je in de mogelijkheid bent om hem op te volgen: probeer gewoon wat meer te fotograferen/plaatsen - Misschien wordt je daar beter van, ook in je commentaren.

met vriendelijke groet, Rudi
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 15:35    Post subject:
Er hebben dus ca 50 mensen gestemd op 1 of meer van de 60 foto's. Die foto's zijn gemaakt door tussen 30 en 60 fotografen.

Er zijn 300 betalende leden (VIP - zie gebruikersgroepen).

Dan is er toch een hoop mensen die wel geld voor birdpix over hebben, maar die niet bereid zijn geweest tijd en energie in de wedstrijd te steken. Dat is jammer en iets om serieus iets mee te gaan doen. Rudi heeft daar gelijk in.
De slimme per-ongeluk-actie van daan de foto's weer opnieuw vooraan op de site te zetten leverde blijkbaar nog niet voldoende aandacht.
Back to top
Reply with quote
 
Glenn Vermeersch


Gender: Male
Age: 50
Joined: 04 Apr 2005
Posts: 160
Location: Kalmthout
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 21:32    Post subject:
Tja, ik dacht eerst de foto's wat te laten bezinken voor tot commentaar geven over te gaan. En dan laat je het te lang op z'n beloop en dan ben je te laat natuurlijk. 't Is geen goed excuus, maar zo is het alvast in mijn geval gegaan.

Maar voor ik het vergeet: han & chris: van harte proficiat, beiden behoorden zeker tot mijn favorietenlijstje!

groet,

Glenn
_________________
www.glennvermeersch.be
Back to top
Reply with quote
 
hans gebuis


Gender: Male
Age: 77
Joined: 20 Oct 2004
Posts: 257
Location: Dordrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 22:06    Post subject:
na allereerst de winnaars van harte te hebben gelukgewenst- meeste stemmen gelden en als goed democraat kan ik niets anders dan ermee instemmen-wil ik toch even een lans breken voor rudi.
in een soort wanhoopspoging probeert hij onder woorden te brengen wat zeker ook bij mij wel leeft. moet bekennen dat ik niet zo'n "wedstrijdman" ben,maar voelde me toch geroepen in ieder geval deel te nemen en een voorkeur uit te spreken. dat relatief weinig birdpixers deze moeite hebben genomen is toch wel erg jammer. je krijgt dan een beetje "in het land der blinden....etc"-competitie en uitslag.ik kan daar best mee leven,maar de meer competitieve fotograaf heeft het daar moeilijker mee, denk ik.
zo ook rudi. hooguit valt hem wat traagheid bij zijn stemrecht te verwijten,maar in ieder geval probeert hij het geheel nieuw leven in te blazen. een poging die alleen maar naleving verdient.
_________________
Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 23:08    Post subject:
Ik ben een behoorlijk nieuwe birdpixer, dus ik kan niet echt inschatten hoe het normaal gaat, maar ik had toch ook wel een beetje meer deelname verwacht. Omdat mijn eerste echte foto's van 2007 dateren, heb ik niets ingezonden en zal dat mogelijk ook de komende jaren nog niet doen, maar aangeven wat je het mooiste vind, kan denk ik nooit kwaad. De competitie kan misschien wel wat meer geregeld worden, want tien foto's nomineren vind ik een beetje veel. Gezien de hoeveelheid mensen die de moeite hebben genomen om te nomineren, denk ik dat er echter geen sprake is van armoede en dat de winnaars terechte winnaars zijn. Ben het wel met Peter eens dat je een groot aantal hele mooie foto's van 2006 niet terugziet in de competitie.
Je kunt het aantal gebruikers niet als maatstaf nemen, want niet alle gebruikers hebben stemrecht, vanwege de regels en niet iedereen heeft een competitie-instelling. Alle winnaars (en overige deelnemers) gefeliciteerd met hun foto's en eventuele prijzen.
Back to top
Reply with quote
 
cor visser


Gender: Male
Age: 77
Joined: 25 Jan 2006
Posts: 70
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 23:13    Post subject:
Misschien is het dan toch een idee zoals ik al eerder opmerkte om ook geregistreerde gebruikers te laten nomineren. Ik denk dat er genoeg gebruikers zijn (zoals ik) die nooit een foto plaatsen maar wel graag kijken naar de diverse foto's.
Deze gebruikers krijgen in feite nooit de gelegenheid om hun stem uit te brengen.

Verder wil ik de prijswinnaars van harte feliciteren met het behaalde resultaat.
_________________
Cor Visser
http://www.pbase.com/cor_visser
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Schouten


Gender: Male
Age: 60
Joined: 16 May 2005
Posts: 27
Location: Nuenen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 20 Mar 2007, 8:59    Post subject:
Bij deze alle priiswinnars ook gefeliciteerd van mij.
_________________
Body: Canon EOS 20D & 40D - Glaswerk: Canon 100 mm f2.8 * Canon 400 mm f5.6 * Canon 500mm f4.0 IS * Canon 1.4x converter type II
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 4 of 4


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum