Posted: Fri 30 Mar 2007, 9:58 Post subject: PS CS2 vraag
Dag allemaal,
Ben in CS2 een foto aan het bewerken, of beter gezegd: 2 foto's tot 1 foto samenvoegen. Nu is het zo dat de ene foto van dichtbij is genomen, en de andere van iets verder weg.
Beide objecten zijn dus niet even groot. Ik heb van de kleine het object eruit geknipt, en bij de andere foto gevoegd.
Nu mijn probleem: Het uitgesneden object moet iets groter zijn!
Heb via: View -> Show -> Layer Edges aangevinkt, maar volgens mij moet deze: View -> Show -> Selection Edges ook aangevinkt worden. De laatste optie staat in het grijs, en kan niet aangevinkt worden.
Posted: Fri 30 Mar 2007, 11:19 Post subject:
Waarschijnlijk heb je niks geselecteerd, anders wordt die optie automatisch actief.
Houd de Control toets in en klik op de layer die je wilt selecteren en de inhoud van die layer wordt geselecteerd.
Hoop dat het zo duidelijk is.
Posted: Fri 30 Mar 2007, 11:59 Post subject:
Zo zou ik het doen.
je hebt 2 fotos
Je maakt een selectie in foto2 die je in foto 1 wilt plakken
Je kopieert die selectie Ctrl-C en je plakt die selectie in foto 1 dmv ctrl-V
Met de Move-tool actief (V) doe je Ctrl-T (Edit >Free Transform) om de selectie te vergroten, verkleinen, roteren, wat je wilt.
Maar misschien begrijp ik niet helemaal goed wat je wilt
Zie deze foto's, hoe krijg je zo'n kruis in het midden? Heb ook foto's gezien met de naam van de fotograaf, presies eender als bij deze diagonale lijnen. Zou graag willen weten hoe dat gaat
Gender: Male Age: 68 Joined: 05 Feb 2006 Posts: 174 Location: Best
Posted: Mon 02 Apr 2007, 13:20 Post subject:
@Adri
De link naar deze foto's loopt (bij mij) niet lekker.
Melding: sessie is verlopen. _________________ Canon EOS 7DII
17-85 mm IS USM en
300 mm F4 IS USM, ext. 1.4x
Als ie het weer niet doet, het gaat me om foto's op die site, die hebben allemaal zo'n kruis. _________________ Canon EOS 400D,
18-55mm f4.5-f5.6,
Canon 100mm f2.8 macro.
Sigma 50-500 F4-6.3
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Mon 02 Apr 2007, 18:09 Post subject:
Ik zou niet zo weten hoe je het moet doen. Maar moet je dat wel willen? Ik snap dat het het jatten van foto's tegen moet gaan. Maar als ik dat op zo'n manier moet tegengaan, dan denk ik dat ik liever mijn foto's niet op internet zet...
Maar goed, ieder zijn eigen keus daarin...
@ Arjen, dank voor je reactie.
Ik zeg niet dát ik het ga gebruiken, maar ik zou gewoon graag willen weten hoe je zo'n ding erop kan zetten _________________ Canon EOS 400D,
18-55mm f4.5-f5.6,
Canon 100mm f2.8 macro.
Sigma 50-500 F4-6.3
Hoi Adrie, hier een poging van mijn kant.
Ga naar symbool "lijn"9onder symbool "tekst")
trek een lijn (20 pix in mijn geval) hou shift ingedrukt en trek meer lijnen
In menu lagen;
kies ópties voor overvloei'
vink slagschaduw en gloed binnen aan
daarna overvloei als "grijs" daar deze laag helemaal naar rechts.
daarna in menu lagen; 1 laag maken.
dit werkt ook met tekst. http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=33313
Ik hoop dat dit werkt voor jou.
groet, eric _________________ Nikon 200D en d-70s, 80-400 vr nikon, Nikon Coolscan IV-ED
Welke photoshop gebruik jij?
Gebruik zelf PS Elements 2.0 en PS CS2.
Vanaf 'daarna overvloei als "grijs" daar deze laag helemaal rechts', kan ik je niet meer volgen/kan ik niet vinden.
Ik ga er nog even op puzzelen, al is het natuurlijk handig als iemand met CS2 het gelijk weet te vertellen.
Ik heb cs2. De grijs modus staat op de zelfde menu als overvloei opties, maar dan iets onder het midden.
groet, eric _________________ Nikon 200D en d-70s, 80-400 vr nikon, Nikon Coolscan IV-ED
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum