Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Wie ben ik ...?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 28 Jan 2005, 23:53    Post subject: Wie ben ik ...?
Dag allen,
Ik zit nu al een tijdje op birdpix en het is veruit mijn meest bekeken site. Dagelijks staan er nieuwe foto's op en zijn de commentaren doorgaans zinvol en leerzaam.
Ik zal mezelf eens bekendmaken: ik ben Harvey van Diek, geboren in Westervoort (bij Arnhem) in de zomer van '69 en was op jonge leeftijd veel in de natuur te vinden. Mijn eerste slobeenden, nijlganzen en een kraanvogel zag ik in de Rijnstrangen in de buurt van Kandia. Daar liggen dan ook mijn vogelroots. Op de middelbare school vond ik de vogels even niet zo leuk meer. Ik vond tennis en de andere sexe ineens veel leuker. Dit duurde tot 1992 toen ik in Frankrijk mijn eerste ijsvogel ontdekte. Ik was weer helemaal terug. Daarna ging het snel. Via baantjes bij Vogelbescherming Nederland en het Museum voor Natuur- en Wildbeheer in Doorwerth kwam ik in 2000 bij SOVON Vogelonderzoek Nederland terecht. Daar kon ik aan de slag als communicatiemedewerker. Een heerlijke baan waarin ik mijn ei kwijt kan. Sinds een paar jaar hou ik me ook bezig met fotografie. Het is altijd weer spannend om op zoek te gaan naar die perfecte plaat. Je zult hem nooit maken, want dan kun je net zo goed stoppen.
In mijn vakanties gaan de fotospullen altijd mee en ik heb al heel wat leuke platen gemaakt op allerlei bestemmingen. Toplocaties waren Nieuw-Zeeland (1997), AustraliŽ (2000), Oman (2002) en Iran (2004). Voor dit jaar staan Borneo (maart) en Kenya (december) op het programma.
En o ja, ik ben ook weer begonnen met tennissen...

Remmelzwaal

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 29 Jan 2005, 11:18    Post subject:
Heb jij nog wat tips voor Iran, Harvey? Ik hoop daar deze zomer heen te gaan. Van ZW-Iran tot aan Teheran, is de bedoeling. Een kort reisje. Waarbij vogels kijken overigens een bescheiden plekje is toegedacht, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik pik graag wat mee als ik toch in de buurt ben; dus elke tip is welkom.
Back to top
Reply with quote

Harvey van Diek

PostPosted: Sat 29 Jan 2005, 17:12    Post subject:
Dag 'Remmelzwaal,
Ik ben daar vorig jaar geweest in het kader van een internationale watervogeltelling. Ik zat zelf in Khuzestan tegen de Iraakse grens aan. Zeer spannend en we hebben een paar bijzondere soorten gezien (1e oosterse vorkstaartplevier, 2e basrakarekiet en een van de eerste grijze wouwen voor die regio. Ook nog leuke overwinteraars als klein waterhoen en adulte roze spreeuw. Na afloop zijn we met de hele groep die bestond uit tien Ned. vogeltellers en enkele lokale tellers naar Touran geweest, zo'n 500 km ten oosten van Tehran. Dat is absoluut een aanrader, want daar zit de enige endeem van Iran, de Perzische grondgaai. Geweldig beest. We hadden daar ook kansen op cheetah, luipaard en beer, maar geen van dat al. Voor een volledig verslag van de leuke soorten en de leuke plekken verwijs ik naar een Engelstalig verslag wat vorig jaar in nummer 5 van Dutch Birding stond. Daar staat ook een goede website vermeld waarmee je contact kunt opnemen
(www.ecotour-iran.com). Ga niet zelf pionieren, want men spreekt daar geen Engels en jij waarschijnlijk geen Farsi. Succes!
Groet, Harf

Remmelzwaal

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 29 Jan 2005, 17:21    Post subject:
Da's waar ook, nu je het zegt herinner ik me zoiets gezien te hebben in DB. Die zal ik eens opzoeken.
Wat het boeken van een ecotour betreft: weinig kans dat dat gaat lukken. En pionieren is wel leuk, ook als je geen Farsi spreekt. Met handen en voeten, een beetje gezichten trekken enzo, kom je ook wel een eindje.
Smile
Back to top
Reply with quote

Harvey van Diek

PostPosted: Sat 29 Jan 2005, 18:56    Post subject:
Ik wens je succes, maar vind het niet zo verstandig. En waarom niet via ecotours? Zij kennen het land, het volk, de beste vogelplekken en spreken Engels. Ik ben benieuwd naar je bevindingen en foto's tzt.
Gr. Harf

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum