Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Kenko 1.4 of Tamron 1.4 converter?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Apr 2007, 13:31    Post subject: Kenko 1.4 of Tamron 1.4 converter?
Ga dan eindelijk, na jarenlang gezoek, de Canon prime lens 400mm f 5.6 voor mijn Canon 20D aanschaffen bij Konijnenberg. Om dan ook nog eens wat meer mm's te hebben heb ik de meningen op het forum afgespeurd naar een extender die ik hierbij kan gebruiken, met behoud van AF boven de 5.6. Niet zo makkelijk te vinden trouwens.
Zit dus nu voor het dilemma: KENKO 1.4 Pro versie 300, kost euro 189 bij Konijn of de goedkopere TAMRON 1.4x.
Heb begrepen dat je bij Kenko wel 3 contacten met tape moet afplakken (Fred&Miranda) en bij de Tamron niet.
Aldus hierbij mijn twee vragen aan ervaren Birdpixers:
1. Levert de duurdere Kenko (met afplakken) een beter, scherper beeld dan de Tamron (zonder afplakken)?
2. Is bovenstaand marktonderzoek alweer achterhaald en heeft iemand een nog beter idee?
Liever geen discussie over lenzen want anders moet ik daarover opnieuw beginnen
Bedankt alvast
Guido

Fuse

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Apr 2007, 14:37    Post subject:
Hier is el al het één en het ander over gezegd (even zoeken in het forum). Ik heb toch het idee dat de meeste gebruikers niet zo erg tevreden zijn van die Tamron. Ikzelf heb hem nooit gehad dus hierover kan ik weinig zeggen. De Kenko 1,4 Pro daarentegen heb ik wel gehad en de kwaliteit ervan vond ik zeer goed. Ik zie nogaltijd geen verschil met die van Canon. Je moet inderdaad wel 3 contacten afplakken als je autofocus wilt. Ik heb diezelfde truc geprobeerd met de Canon extender, maar daarvan blijft de autofocus maar "hunten" ook al is er veel licht. Ik had dit probleem niet met de afgeplakte Kenko. Dus als ik jou was zou ik voor die Kenko gaan, ik was er allesinds tevreden over.
Als 150€ bij konijn je teveel is, dan kan je hem altijd via ebay kopen. HK supplies of URGalaxy zijn betrouwbare verkopers en voor minder dan 100€ (incl. verzending) heb je dan die Kenko. Ik heb de mijne daar ook gekocht. Velen beweren dat je nog taxen zal moeten betalen, maar ik heb nu toch al meerdere malen dergelijk kleine zaken gekocht en nog nooit hebt ik iets extra moeten betalen.

www.bartheirweg.com
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Fri 20 Apr 2007, 19:15    Post subject:
je kan ook niet plakken en handmatig scherpstellen. soms zelfs sneller.
kenko heeft de beste papieren volgens een heel legioen nikongebruikers. (vergelijking met nikkor convertors heb ik nooit gezien).
Back to top
Reply with quote

guidomeeuw

PostPosted: Mon 23 Apr 2007, 8:27    Post subject:
Hoi Fuse en Peter,
Bedankt voor de adviezen. Handmatig scherpstellen is niet mijn sterkste kant en ik begrijp van Fuse dat Kenko 1.4 de beste converter is en werkt in combinatie met de Canon 400/5.6 zonder afplakken.
Bedankt ook voor de voordelige adresjes.
Afgelopen vrijdag maar de stoute schoenen aangetrokken en de 80 km naar Konijnenberg gereden. Heel maf, zo'n groot fotopand met P in een piepklein dorpje.
Fantastisch en deskundig geholpen door een van de medewerkers die zelfs na 1 1/2uur zijn afhaalmaaltijd liet koud worden voor mij! Service, hoor.
Uitrusting buiten uitgeprobeerd op diverse borden en de Tamron 1.4. converter werkte zonder haperingen perfect samen met de Canonlens. Dat wist deze ervaren medewerker zelfs niet. De Kenko was helaas niet op voorraad.
Toch maar de Tamron 1.4 erbij, ik zat al boven de begroting.
Wel een uitdaging zo'n prachtige lens: thuis meteen al een buizerd in vlucht genomen en een van onze 40 huismussen scherper dan ooit op de foto. Lukte mij nooit met digiscoping.
En, vandaag een prachtig aanbod via e-mail van een 2de hands Canonlens 400/5.6. Weken op gewacht, net te laat.
Iemand anders belangstelling voor een goedkope Canonlens (vraagprijs euro 900)?
Nu maar aan de slag met groeten
Guido

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum