Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon EF 500 F4 in New York kopen ??

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2007, 23:02    Post subject: Canon EF 500 F4 in New York kopen ??
Hallo !

Ik ben van plan zeeeer binnenkort deze prachtige lens aan te gaan schaffen.... Nu heb ik een beetje zitten rekenen en doen, en nu is de optie om naar new york te gaan voor een x aantal daagjes en deze lens mee terug te nemen zeer aantrekkelijk.... Een last minuut retourtje zal vast niet boven de 300 dollar zitten..... De lens kost daar nu onder de 4000 euro omgerekend omdat de euro gewoon super gunstig staat nu....

Alleen nu zit ik met wat vraagjes... Hoe gaat het met garantie ?? Heb ooit eens vernomen dat canon L wereldwijd garantie levert ?? Wie kan dit bevestigen ?

En hoezit het met in/uitvoer ??? Zullen ze me aanhouden bij de Nederlandse douane ??? En wat kan ik dan verwachten ??

Ik heb uiteraard wel wat verder lopen denken hoe ik hem naar binnen kan smokkelen maar dat is niet echt de bedoeling omdat hier te gaan posten op het forum....

Nou tips zijn welkom want een kleine 2000 euro verschil is een best lekker verschil !

Groet Remco

Canon EOS 40D... EF 500 F4 IS USM
Back to top
Reply with quote

rudy_mateeuwsen

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 May 2007, 6:53    Post subject: RE: Onderwerp: Canon EF 500 F4 in New York kopen ??
Hallo,

Ik heb al heel veel besteld vanuit New York bij Adorama.com, de prijzen zijn vergelijkbaar met de Nederlandse, maar dan in USD.
Dus het verschil loopt al gauw op tot 30% !!!
Ik laat altijd alles verzenden met UPS Express. Dit gaat prima en is veilig.
Dit scheelt je weer een retourtje New York.
Alleen je zult hoe dan ook BTW en invoerrechten moeten betalen, maar zelfs dan is het nog een stuk voordeliger om het in te voeren.
Als je zelf naar NY gaat en terug komt in Nederland, dan kun je geluk hebben dat je niet wordt aangehouden bij de douane. Wordt je wel gecontroleerd, dan zul je ook BTW en invoerrechten moeten betalen.

Wat ook nog een optie is, is bestellen uit Hong Kong.
Zoek eens op Ebay, daar heb je veel Ebay-shops, bijvoorbeeld Urgalaxy.
Zij hebben ook hele gunstige prijzen.

Als je nog verdere vragen hebt, dan moet je het maar laten weten.
Hopelijk kun je wat met deze info....

Mvg,
Rudy.

Daan Schoonhoven

PostPosted: Wed 02 May 2007, 7:37    Post subject: Re: RE: Onderwerp: Canon EF 500 F4 in New York kopen ??
rudy_mateeuwsen wrote:
Wordt je wel gecontroleerd, dan zul je ook BTW en invoerrechten moeten betalen.

En een boete!!!

Voor alle duidelijkheid wijs ik er nog eens op dat het forum niet misbruikt mag worden om illegale praktijken te promoten.
Back to top
Reply with quote

Digibird

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 May 2007, 9:24    Post subject: nog meer
Behalve wat Daan al schreef heb je bij een aankoop zonder BTW-afdrage ook nog eens altijd kans op controle na iedere reis bij terugkomst op Schiphol (neem een copie van je aankoopbon mee om gedoe te voorkomen).

Voor zover mij bekend geeft Canon geen wereldwijde garantie (maar dat kan ik mishebben). Als dat klopt, kun je een probleem hebben bij de reparatie binnen de garantie-periode.

Aankopen via het internet zal ongetwijfeld werken, maar hou er rekening mee dat er ook nogal wat kaft onder het koren is ( zie bv. http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=1804&highlight=&sid=302ecfd3279b7397933b53f64dbd5b5e )

Phil

André G. Duiven

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 02 May 2007, 10:25    Post subject:
Er is al eens eerder over deze materie gediscussieerd. Alles is ook nu al weer gezegd. Naast de gebruikelijke overwegingen over welk poortje te kiezen bij terugkomst ook nog dit.

De verkoper is degene die je bij problemen binnen de garantietermijn moet helpen. Dat betekent dat je de lens moet opsturen bij een gebleken gebrek dat onder de garantie valt. Kan lastig zijn, maar is al wel gedaan. Ander punt is dat sommige Amerikaanse aanbieders twee versies aanbieden, één met USA garantie en één zonder (scheelt merkbaar in de prijs). Wees je daar bewust van. Wanneer je voor het (nu) aanzienlijke prijsvoordeel gaat neem je bewust een risico. Als je lens iets krijgt (of heeft) ben je mogelijk het haasje. Met lenzen zou ik het nog overwegen, maar met camera's beter van niet.

Remco Gulien

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 May 2007, 23:07    Post subject:
Oke bedankt!!

Gelijk nog een vraagje:

Hoe zit het in new york met TAX ?? Op de website van BPphotovideo staat hij te koop voor 5200 USD (3800eur) Komt daar nog tax bij ??

Zoja hoeveel % is de ny tax ?

Thx ! Very Happy

Canon EOS 40D... EF 500 F4 IS USM
Back to top
Reply with quote

Digibird

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 03 May 2007, 11:32    Post subject: mail
Stuur ze een mail zou ik zeggen, dan weet je het direct en dan heb je ook het juiste antwoord.

steenl

PostPosted: Thu 03 May 2007, 15:20    Post subject:
Of je goocheld ff
Quote:
We do not collect tax for orders shipped out of New York State. Purchases in our store are subject to an 8.375% local sales tax. This tax is not a VAT, and cannot be recovered by non-USA visitors when returning home.

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum