Posted: Tue 19 Jun 2007, 13:33 Post subject: Nikon ED 50
Beste mensen,
Ik sta op het punt een Nikon ED 50 Fieldscope aan te schaffen.
De reden is dat het een klein en licht apparaat is en het ook mijn eerste is (een Swarovski kost zo het dubbele) Het occulair zal in ieder geval eentje worden waar in ook een fotocamera op kan zetten.
Ben zelf een enthousiaste gebruiker van de Nikon ED82A. Hierop passen de zelfde oculairs (of oculairen??) als op de ED50. Op Birdforum zijn vele lovende resenties te vinden over de ED50 bv deze
Ik gebruik zelf 30XDS oculair maar deze heeft op een ED50 een veel kleinere vergroting dus ws wel te weinig voor jou. Wellicht dat de 50Xds beter is. Hierop is met een adapter van Nikon een Nikon compactcamera te plaatsen (mn de Coolpix series maar dis zijn inmiddels wat achterhaald)
Ik heb zelf een eigengemaakte adapter specifiek voor de canon A-series camera's welke prima bevalt. Wellicht ook iets voor de ED50? Zie:
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum