Posted: Tue 26 Jun 2007, 13:23 Post subject: camargue
Hallo mede fotografen/vogelaars,
ik ga a.s. zaterdag naar Frankrijk en vanaf onze 2de week gaan we richting de camargue, nu zou ik graag wat fotografieplekken en dat soort info verkrijgen.
het is een beetje kortdag, maar mocht je leuke tips hebben dan hoor ik het graag.
ook wat betreft kaarten en boeken zou ik het graag horen.
dus als je wat weet laat het maar horen.
Probeer nog even snel aan het boek "Where to watch birds France" van Philippe J. Dubois te bestellen bij Naturalis (071-5687666 of e-mail:natuurboek@naturalis.nnm.nl). Alle interessante locaties staan erin, met kaartjes en welke vogels je kunt verwachten. _________________ Nikon F100; Nikon D70s: NikonAF-S 70-300 mm/4.5-5.6 G IF VR; Sigma 17-70 mm 2.8-4.5 DC Macro, Nikon AF-S 28-70 mm 2.8 D; Nikon AF 85 mm 1.8 D, Gitzo1348mk2, Wimberley-head; Manfrotta 560B monopod
Of anders de Crosbill gids van de Camargue, OA te verkrijgen bij de KNNV.
Is een uitstekende gids met alle vogel(en andere leuke natuur)plekken ongeveer tot op de meter nauwkeurig aangegeven. Ook wandel en fietsroutes.
Age: 67 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 462 Location: Amsterdam
Posted: Wed 27 Jun 2007, 11:30 Post subject: camargue
Ga voorbij camping La Brise in Saintes Maries via de zeezijde naar de Dique, dat kost een paar Euro entrée. Parkeer bij het sluisje waar water uit de Camargue de Middelandse Zee instroomt. Kunnen veel vogels fourageren zowel te land, water als lucht en ze zijn mensen gewend aangezien er hordes toeristen langs banjeren te paard, fietsend of met de camper. Wij hadden er vorig jaar begin juli o.a. dunbekmeeuwen maar ook grote sterns vlakbij. In de Crau aan het begin van de steenvlakte veel grielen, libellen en een landende A380.
Gender: Male Age: 64 Joined: 06 Jun 2004 Posts: 89 Location: Amsterdam
Posted: Wed 27 Jun 2007, 21:09 Post subject:
Heel goed is ook het weggetje naar Mas d' Agon met in het moerasgebied vaak goed vanaf de weg zichtbaar vele reigersoorten. Ook de weggetjes langs de boerderijen ten noorden van het Etang des Vaccares zijn interessant. Vaak enorme zwermen Bijeneters, Scharrelaar en in sommige kanaaltjes IJsvogel. Veel plezier!
Andius _________________ Canon 1 DX Mark III, Canon 90 D en Canon 500 MM 4.0 Type II, 100-400 mm, 70 - 200 MM, 16 - 35 MM.
Posted: Thu 28 Jun 2007, 12:14 Post subject: camargue
Ik zit momenteel in de provence net benoorden de Camargue (de enige plaats in Europa met goed weer). Crossbill is prima, hun routes 1,2 en 3 leiden je langs de mooie plekken in centrum en oosten.
Langs oostkant van Vaccares zijn paar goeie uitkijkpunten (vooral flamingos natuurlijk) en in het infocentrum daar (la Capeliere) vogelhutten (kun je combitoegangsbewijs kopen voor ook kijkpunten bij Salin de Badon, vlakbij). SdB nog niet gedaan, maar hutten in Capeliere zijn mooi voor fotografie (statief, rijstzak werkt daar niet), in eerste hut waterral en karekieten vlak onder ons. NB: HEEL veel muggen!
In Crau observatiepunt zagen we gistermiddag 2 grielen met telescoop (20 minuten lopen door kale vlakte), op de weg erheen 2 scharrelaars. Bij Mas d'Agon inderdaad vele reigers (incl purper wandelend op de weg) en steltkluten.
Met Crossbill en goeie kaart vind je het allemaal gemakkelijk. Momenteel is het hier nog erg rustig ook weinig vogelkijkers. Goeie reis en fijne vakantie! Yola _________________ nikon D200, nikkor 500/4, nikon 300/4
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum