Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Oostenrijk
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 19 Feb 2005, 21:13    Post subject:
Leuk te lezen dat je deze soorten gezien hebt. Heb je toevallig ook geprobeerd een foto van de Lammers met raaf te maken? Lijkt mij ook wel een mooi beeld. Lammergieren kunnen trouwens een heel gemsen geraamte door de lucht slepen. Het lijkt mij ook wel leuk om even te zeggen dat ik de Pestvogel nu ook heb gefotografeerd.
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Christian


Gender: Male
Age: 34
Joined: 06 Jun 2004
Posts: 92
Location: Hilversum (NH)
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 Feb 2005, 21:22    Post subject:
Helaas, het was te donker om met mijn 500mm.+ 2x converter te gaan fotograferen en met 210mm.+converter bleef er niet veel over dan 3 iets grotere stipjes en daar was niet uit te maken of het nu Lammergieren of Raven of wat dan ook waren.
Van die stootduik van de Steenarend heb ik wel een foto gemaakt ondanks gigantische afstand en belabberde lichtkwaliteit.
Met de verrekijker was het trouwens goed te zien dat het Lammergieren waren, ook de wigvormige staart kon leuk vergeleken worden met die van de Raaf.
Even tussendoor, wil iemand even tegen mijn ouders+broer zeggen dat Sneeuwuilen niet voor komen in Duitsland, want ze beweren er eentje te hebben gezien onderweg. Net toen ik sliep Rolling Eyes Rolling Eyes
Wink
Groet,
Christian
_________________
Christian Brinkman
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 Feb 2005, 21:31    Post subject:
Hoi Christian,

Sneeuwuilen komen inderdaad niet voor in Duitsland (tenminste niet op regelmatige basis) maar hetzelfde geldt voor Grote Kruisbekken in Oostenrijk. Kruisbekken zijn er wel erg algemeen. Weet je heel zeker dat het Grote Kruisbekken waren ??

Groeten Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
Christian


Gender: Male
Age: 34
Joined: 06 Jun 2004
Posts: 92
Location: Hilversum (NH)
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 Feb 2005, 21:40    Post subject:
Hoi Michel

Oops sorry ik was vergeten: Niet zeker, erachter te zetten.
Maar ik kon ze goed benaderen en 2 zaten er een paar seconden aan 1 Denneappel en het mannetje had een veel grotere snavel dan het andere mannetje.
Ik weet de andere kenmerken niet van Grote Kruisbek.
Er zongen trouwens overal Goudvinken.
Trouwens even ook leuk om te vertellen:

Voor wie er nog is heen gaat, als je een Goudvink hoort (het bekende Pjuuh) en je denkt: och die kom ik nog wel es vaker tegen wees op je hoede, want ik heb een aantal Notenkrakers gehoord die dit geluid nadeden?? of ook gewoon konden, ze deden het iniedergeval precies hetzelfde als Goudvink.
Ook heb ik gezien en gehoord dat ze klepperen als een Ooievaar en klikken met hun snavel.

Groet,
Christian
_________________
Christian Brinkman
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 20 Feb 2005, 12:44    Post subject:
Van die Notenkraker geluidjes weet ik niets af, volgens de Jonnson is het meest voorkomende geluid een kraaiachtige kraai. Ik heb geen zin om de andere boekjes en cd's of cd-roms erbij te pakken, maar het zal me niet verbazen dat de Notenkraker het Goudvinken geluid maakt. Ik moet ze zelf nog een keer zien dus ik zal er deze zomer op letten. En die Lammergieren, tellen die mee als wilde vogels? Ik heb een keer bijna een wilde vogel tegen mijn hoofd aan gekregen. Hij was geschrokken van mijn broers die luidruchtig een gevaarlijk bergpad beklommen. Het scheelde geen 7 meter, die gier en ik. Het echte verhaal staat in de volgende Vrije Vogels, ik heb hem nog niet, wat zijn ze laat!
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Johan op den Dries


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Jan 2005
Posts: 39
Location: Sneek
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 21 Feb 2005, 23:20    Post subject:
Leuk man dat je vakantie geslaagd is!! En ook nog leuke soorten. Mag ik weten waar je die lammergieren uiteindelijk gezien hebt?
En die citroenkanaries?
Waarschijnlijk ga ik deze zomer weer naar Prutz en citroenkanarie wil ik wel graag op mijn lijst bijschrijven Very Happy
Ik wist niet dat notenkrakers zulke geluiden kunnen maken, maar ja als je eens een gaai hoort zingen... Dat verwacht je ook totaal niet bij zo'n vogel..

Jos, zo'n soort ervaring heb ik ook gehad met een volwassen lammergier!
Ik stond op een bergtop en de rest van mijn familie iets lager. Ineens beginnen ze te schreeuwen: LAMMERGIER boven je!!
Ik kijk en zie een volwassen vogel én een juveniel beest 15 m boven me langs vliegen! Ik kon zijn 'baard' met het blote oog zien.

Johan
_________________
Canon 400d, Canon 100-400 IS USM
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 22 Feb 2005, 8:51    Post subject:
Mooi he!
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Christian


Gender: Male
Age: 34
Joined: 06 Jun 2004
Posts: 92
Location: Hilversum (NH)
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Feb 2005, 13:18    Post subject:
Ik weet niet of je gaat wandelen of dat je beschikt over een auto.
Maar die Lammergieren zag ik boven Serfaus, ik was daar heen gelopen en plotseling zie ik vanuit Prutz (iniedergeval die richting) 2 vogels aan komen vliegen, de zon was al half achter de berg en kon daarom niet de kleuren zien maar af en toe vlogen ze door een klein straaltje dat nog net over de bergen kwam en dan was het wel leuk te zien, ze vlogen van Fiss af en over de berg naar Serfaus.
Ik zag ze iets boven Serfauserfeld.
Citroenkanarie euhm... ze zitten vaak bij restaurantjes (en die heb je genoeg) en dan iets boven zo'n restaurantje, langs de Frommes (ski afdaling) heb ik ze vaak gezien en dit jaar zag ik er 1 bij het restaurantje Frommesalm.

Succes,
Christian
_________________
Christian Brinkman
Back to top
Reply with quote
 
Johan op den Dries


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Jan 2005
Posts: 39
Location: Sneek
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Feb 2005, 16:54    Post subject:
Christian wrote:
Ik weet niet of je gaat wandelen of dat je beschikt over een auto.
Maar die Lammergieren zag ik boven Serfaus, ik was daar heen gelopen en plotseling zie ik vanuit Prutz (iniedergeval die richting) 2 vogels aan komen vliegen, de zon was al half achter de berg en kon daarom niet de kleuren zien maar af en toe vlogen ze door een klein straaltje dat nog net over de bergen kwam en dan was het wel leuk te zien, ze vlogen van Fiss af en over de berg naar Serfaus.
Ik zag ze iets boven Serfauserfeld.
Citroenkanarie euhm... ze zitten vaak bij restaurantjes (en die heb je genoeg) en dan iets boven zo'n restaurantje, langs de Frommes (ski afdaling) heb ik ze vaak gezien en dit jaar zag ik er 1 bij het restaurantje Frommesalm.

Succes,
Christian


Ik beschik over een auto dan en ga natuurlijk wandelen daar!
Hele mooie waarneming die lammergieren. Ikzelf heb ze daar nog nooit gezien maar ja ze kunnen hele einden afleggen. En misschien is hun winterterritorium anders dan in de zomer. Ik zal eens zoeken deze zomer bij Frommesalm en de andere restaurantjes. Ook nog in de Grillalm geweest? Heerlijk eten kun je daar Laughing

Ben benieuwd naar je foto's
_________________
Canon 400d, Canon 100-400 IS USM
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 22 Feb 2005, 18:58    Post subject:
Inderdaad, je geeft het zelf al aan, die vogels beschikken over een enorm jacht terein. Als ze in de buurt broeden(dat was bij mij het geval) kun je ze zeer regelmatig tegen komen. Ik had de eerste dag al beet en de tweede dus van zo dichtbij. Verder heb ik ze vaker gezien die vakantie. Als ze er niet broeden moet je min of meer geluk hebben, maar erg klein kan die kans ook niet zijn.
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum