Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


foto's op je eigen website

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Karel Mauer




Joined: 10 Aug 2004
Posts: 421
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 12 Nov 2004, 23:54    Post subject: foto's op je eigen website
in een van de reacties van Hans Gebuis stond te lezen dat hij ook een site wilde maken, maar daar nog steeds geen tijd voor had. Er is een aantal sites die vrij eenvoudig (zonder dat je verstand hoeft te hebben van HTML of webbuilding) te vullen zijn, en bovendien gratis. De sites zijn weliswaar nogal statisch, maar je kan er in ieder geval je foto's op kwijt. Omdat ik denk dat Hans niet de enige is met de wens om iets dergelijks te willen, plaats ik dit bericht.
Zelf heb ik een site op http://fotopic.net/ voor foto's . Je krijgt gratis 250MB aan ruimte. Om je een voorbeeld te geven wat je kwijt kunt; ik heb er nu 211 foto's op staan (van 100 dpi, en 700 pixels breed), en heb 65 MB gevuld. Het plaatsen van de foto's gaat vrij eenvoudig en relatief snel (hoewel ?). Zie voor voorbeeld http://karel-mauer.fotopic.net .
Mijn tekeningen en schilderijen heb ik geplaatst op http://www.tripod.lycos.nl. Hier krijg je aanzienlijk minder ruimte, namelijk 50 MB. Voordeel is dat je tekst op een blad kwijt kunt. Het vullen van de site is nogal tijdrovend. Voor een voorbeeld kun je naar http://members.lycos.nl/karelbirds .
Ongetwijfeld zijn er meer sites waar je je werk gratis op kunt zetten. Je kunt er ook meerder naast elkaar gebruiken, en dan naar elkaar door laten linken.

Karel
_________________
Karel Mauer
Canon spullen
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 13 Nov 2004, 0:43    Post subject:
Aansluitend op het bericht van Karel: zou er in een behoefte worden voorzien om vanuit Birdpix de mogelijkheid aan te bieden van een eigen website? De opzet zou dan zo goed als dezelfde kunnen zijn als birdpix nu is, maar dan alleen met bijv. foto's van Hans Gebuis. Je zou ook je eigen url kunnen krijgen bijv. www.hansgebuis.birdpix.nl.
Als je op die denkbeeldige site klikt zie je dus meteen de portfolio van Hans, de random pictures bovenin zijn van Hans, de meest populaire foto en meest bekeken foto is van Hans etc. Ook zou je je eigen nieuws- en forumberichten kunnen maken.

Stel dat je hierover enthousiast bent, wat zou je hier per jaar voor willen betalen?
Back to top
Reply with quote
 
jankees
Guest







PostPosted: Sat 13 Nov 2004, 8:29    Post subject:
Voor 29,- euro incl. btw per jaar heb je een eigen website met domeinnaam en 100 mb schijfruimte.

Het voordeel van een eigen domeinnaam is dat je de site kunt indelen zoals je zelf wilt met teksten, foto's en leuke effecten.
Back to top
Reply with quote
 
hans gebuis


Gender: Male
Age: 77
Joined: 20 Oct 2004
Posts: 257
Location: Dordrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 13 Nov 2004, 17:55    Post subject:
beste daan,

ik ben gelijk enthousiast met je suggestie! mijn probleem tot nu toe was:"tijd-kennis":te weinig en "digibeet"-geld". een mooie,goed werkende website,is voor een kleine zelfstandige als ik nauwelijks te betalen;wel eens geinformeerd,maar €1000 of meer is geen uitzondering.als ik via birdpix een leuke website zou kunnen realiseren,waar ik ook andere onderwerpen dan alleen vogels op kwijt zou kunnen en zelf alleen zou moeten kunnen uploaden,zou me dat wel enkele honderden €€ op jaarbasis waard zijn.
ben benieuwd!beste groet.hans.

karel: bedankt voor je suggestie;zal me toch eens verder verdiepen in hosting,zoals jij je website gerealiseerd hebt.groet.hans.
_________________
Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2003
Posts: 1119

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 14 Nov 2004, 9:21    Post subject:
jankees wrote:
Voor 29,- euro incl. btw per jaar heb je een eigen website met domeinnaam en 100 mb schijfruimte.


Als je er van uitgaat dat je bij de meeste providers 20 euro ex. BTW per jaar betaald voor een domein kun je wel nagaan dat je voor dat geld niet veel service kunt verwachten. Bovendien heb je voor dat geld geen php en mysql neem ik aan.
Verder moet je ook nog de tijd en de kennis hebben om een site te maken.

Wat betreft een eigen site, ik heb net voor een school een website gemaakt met een uitgebreid contentmanagementsyteeem (CMS) zodat je heel makkelijk de site kunt onderhouden en nieuws kunt plaatsen etc. Met een mooi fotoalbum. Zie voor een voorbeeld http://www.waschool.nl/
Ik kan voor particulieren wel een uitgeklede versie leveren wat in jouw prijsklasse zal passen Hans. Wink
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
Tobias Dansen


Gender: Male
Age: 50
Joined: 16 Feb 2005
Posts: 11
Location: Woerden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Mar 2005, 3:48    Post subject:
Ik ben erg tevreden over mijn .mac account. Werkt erg gemakkelijK: je kunt de gewenste foto's aanklikken in iPhoto (ook geweldig programma voor het ordenen/bekijken van photos, inclusief RAW formaat) en dan druk je op 'website' en dan kun je uit een aantal formats kiezen en dan staat de site er direct op. Kost US$100 per jaar, en dan krijg je 250 MB ruimte, een email account, antivirus software, iDisk en nog veel meer. Moet je natuurlijk wel een Mac gebruiken, maar iedereen die grafisch werk doet doet dat natuurlijk al Wink
_________________
Canon 350D/400D, Canon 17-55 F2.8 IS USM, Canon 300 F4 L IS USM, Sigma 105 F2.8
Back to top
Reply with quote
 
PeterH



Age: 46
Joined: 10 Aug 2003
Posts: 264
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Mar 2005, 10:08    Post subject:
Ik heb mijn website ondergebracht bij ipowerweb.com, zie:

http://www.ipowerweb.com/products/webhosting/index.html

2GB ruimte, 50GB dataverkeer, $7.95 pm. 'slechts' 5 subdomeinen. Maar met 5 personen zou je dus op $1.58 p.m komen voor 400MB. En er zijn zoveel pakketen dat ik geen eens zin heb om te kijken wat die allemaal kunnen...

Grz

Peter
_________________
info@peterdenhartog.com
Compleet vernieuwde website: www.peterdenhartog.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum