Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

import lenzen VS
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 30 Oct 2007, 23:02    Post subject: import lenzen VS
Het prijsverschil van lenzen , bijv de canon 600 mm, Nederland en de VS is erg groot. Is er iemand met import-ervaring ? alvast bedankt voor de reactie , Peter Los
Back to top
Reply with quote

HJDT

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 1:14    Post subject:
Hoi Peter,

Zoek eens op het forum want over dit onderwerp is al heeeeel veel geschreven. Eventuele overgebleven vragen kun je dan alsnog stellen.

Groeten Michel
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 8:03    Post subject:
er wordt ook op fotoapparatuur.nl regelmatig over gesproken.

voordeel prijs, nadeel reclameren als er iets mis is. Niet vergeten rekening te houden met import-belasting (zie uitleg van marco pantera hier op bp)

In amerika en het verre oosten zijn de 2e hands prijzen ook veel lager (en is het aanbod hoger). Als je geen behoefte hebt aan reclameren en je kunt ter plaatse beoordelen of de lens goed is, is het een leuke bekroning van een reisje. Dichterbij in Duitsland is ook een sterkere 2e hands markt dan hier in NL.
succes.
Back to top
Reply with quote

Isabelle

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 8:39    Post subject:
Ik zit momenteel te wachten op mijn nieuwe Pentax, met lenzen uit de USA. Ik heb het risico genomen vanwege het grote prijsverschil. Het heeft wel veel voeten in de aarde. Het beste werkt het wanneer je een contactpersoon hebt in de VS die het voor jou kan bestellen en het dan als geschenk kan opsturen. Ook waren er veel misverstanden tussen mij en de verkoper (over e-bay). Bellen is dan lastig vanwege het tijdsverschil.
Groet Isabelle

Hans Stel

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 9:57    Post subject:
Ik koop mijn spullen bij Hong Sien Kwee. Hij heeft scherpe prijzen en perfecte service.
http://www.fotoapparatuur.nl/2deHands/?prs=5138
Succes,
Hans

ps Henk, je hebt gelijk!

Last edited by Hans Stel on Wed 31 Oct 2007, 11:04; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

henkdikkers

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 10:29    Post subject:
Reactie is overbodig geworden!

Last edited by henkdikkers on Wed 31 Oct 2007, 12:23; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

R. P. McMurphy

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 12:05    Post subject:
henkdikkers wrote:
Het lijkt mij niet zo handig om deze informatie hier vrij te geven. Kiezen voor een PB lijkt mij verstandiger.
Waarom niet? Hong sien kwee bedrijft gewoon een legitieme handel, niets mis mee!
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 14:19    Post subject:
Luc Hoogenstein wrote:
henkdikkers wrote:
Het lijkt mij niet zo handig om deze informatie hier vrij te geven. Kiezen voor een PB lijkt mij verstandiger.
Waarom niet? Hong sien kwee bedrijft gewoon een legitieme handel, niets mis mee!

Ik kreeg ooit een pakketje boeken geleverd uit Singapore twv 40 euro. Ik weet niet of dat nou helemaal de manier is waarop het hoort te gaan. Kortom, ik zal zeker niet snel de eerste steen werpen als iemand zegt zijn lenzen buiten de douane om te bestellen.... maar ik weet niet of ik nog eens op die manier "boeken" bestel.
Leuke boeken overigens.
Back to top
Reply with quote

leo snellink
Moderator
Moderator

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 14:54    Post subject:
Nu we het er toch over hebben: hoeveel van de geregistreerde gebruikers van birdpix werken er bij de douane? En hoeveel van de gasten? Trouwens, ik lees nooit boeken Embarassed
Back to top
Reply with quote

Gerrit Jan Klop

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 16:01    Post subject:
Het is heel simpel.

Als je iets in het buitenland koopt moet je dit bij de douane aangeven (of laten aangeven door de transporteur). Over het aankoop bedrag + de transportkosten betaal je 4.5% invoerrechten. Over het aankoop bedrag + de transportkosten + de 4.5% invoerrechten betaal je 19% BTW.

voorbeeld: een 600 mm lens die in de USA 7200 dollar kost bij bhphoto.

transport: 200 dollar

totaal:7400 dollar

4.5% invoerrechten over 7400 dollar = 333 dollar

totaal: 7733 dollar

19% BTW over 7733 dollar = 1470 dollar

Totaal kosten om de lens in huis te hebben: ongeveer 9200 dollar

Dat is in euros 6571.

Nog altijd bijna 1000 euro goedkoper dan bij gangbare nederlandse leveranciers.

Maar bedenk wel dat het heeeel lastig wordt wanneer je de garantie wilt aanspreken.

Voor iedereen die een dergelijke zending uit het buitenland als "boeken" wil laten versturen hou dan het volgende in gedachten.

1. Je begaat een strafbaar feit, waarbij je er goed vanaf komt als je alleen de verschuldige kosten moet betalen + een boete. Er zijn voorbeelden dat hetgeen werd verzonden in beslag is genomen.
Ook als de douane het niet onderschept bega je een strafbaar feit.

2. Als je iets kostbaars laat versturen als iets goedkoops dan is de zending volgens mij ook niet verzekerd voor de waarde die er werkelijk in zit.

3. Gebruik je gezond verstand en neem je verantwoordelijkheid als beschaafd mens in onze samenleving en kies niet voor de goedkoopste weg voor alleen jezelf. Door het ontduiken van belastingen steel je ook een beetje van mij.

Ik hoop dat ik geen onwaarheden heb verkondigd. Als dat wel zo is laat ik me graag verbeteren.

Proost.

Gerrit Jan

peter wijn

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 16:54    Post subject:
laat ik nog een tipje van de luier oplichten: ik had fotoapparatuur besteld. Dat ik boeken kreeg geleverd wist ik vooraf niet. Maar ik was wel heel tevreden met de boeken. (het was zeker niet iets omvangrijks als het verzameld werk van Vestdijk of Dostojewski, in de verpakking waarvan ook een 500 F4 in had kunnen zitten. Gewoon een paar boeken.)

Aangezien ik me graag aan de wet houd, en donkerbruine vermoedens heb wat zich achter het luier ophoudt, ben ik niet van plan nog eens zo te werk te gaan. Dus zal ik het ook een ander niet aanraden. Daarmee schaar ik me dus van harte achter gerrit jan's mening. Ondertussen de last van de - mooie - boeken met mij mee torsend. Misschien was het toch een deel van het werk van Dostojewski: schuld ...

ook proost
Back to top
Reply with quote

Jaap Schelvis

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 17:13    Post subject:
peter wijn wrote:
.... en donkerbruine vermoedens heb wat zich achter het luier ophoudt,
Peter, als het donkerbruin is denk ik dat je de luier bedoelt Cool

Gert-Jan

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 18:41    Post subject: import lenzen
wel veel mensen rekenen zich rijk want het scheeld wel € 200 als je ze in het buitenland koopt .wel als het verschil minder is dan € 600 kun je de spullen beter binnen de EEG kopen Duitsland om maar wat te noemen
op E -Bay kun je ook vaak goed weg komen met voor redelijk geld een goede camera of lenzen .echter je kunt ook in nederland als je goed uitkijkt voor niet al teveel geld best goed weg komen .het is een zaak van opletten en kijken .de risco,s die je loopt als je iets uit het oosten koopt
zijn het vaak niet waard .bezint eer gebegint en als begint bezin je dan nog .

leo
Back to top
Reply with quote

Maxxride62

PostPosted: Wed 02 Jan 2008, 21:44    Post subject:
Hi All,

Ik ben zelf ook aan het orienteren over aankopen via B&H.
Met het voorbeeld van Gerrit Jan kwam ik al erg ver.

Maar ik kan nergens de echte prijzen vinden van de invoerrechten. Er is bar weinig te vinden. En de Douane en Belasting site's zijn echt onmogelijk.

(Het gaat om een Nikon body en lenzen)

Hoe is het tevens afgelopen met de bestellingen uit het buitendland. Hoeveel heeft het uit eindelijk gekost?
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Wed 02 Jan 2008, 22:15    Post subject:
Hoi Maxxride62

de invoerrechten zijn als ik het goed heb voor het glas service 6 % En voor Camera body iets van 19% . Maar kijk goed uit met je garantie bepalingen . Anders is goedkoop , duurkoop .

Leo
Back to top
Reply with quote

Maxxride62

PostPosted: Wed 02 Jan 2008, 22:42    Post subject:
Leo wrote:
Hoi Maxxride62

de invoerrechten zijn als ik het goed heb voor het glas service 6 % En voor Camera body iets van 19% . Maar kijk goed uit met je garantie bepalingen . Anders is goedkoop , duurkoop .

Leo

Och.. Voor Camera's schiet je er dus niks mee op..

Lenzen zijn nog te doen.

Weet iemand of er ergens een lijst staat van invoer percentage's?

Iets anders. Ik neem aan dat de omzet belasting achteraf te declareren is als onderneming?
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Wed 02 Jan 2008, 23:00    Post subject:
Inderdaad maxx

Het glaswerk is gevoelig goedkoper dan hier in de lagelanden .
Daar bij , Als je een duitse D300 koopt heb je ook nog eens 2 jaar garantie . Maar het blijft uitkijken . op E-bay de . Kun je soms ook leuk zaken doen , Maar het duitse broedervolk bied als gekken op de D300
Die gaan mordicus door het lint . Als ze het woordt D300 zien staan .
aventoe jut ik de boel een beetje op , Door flink omhoog te bieden , Wink .Maar altijd wel zo , Dat als ik de veiling win . de prijs niet te hoog is . Die ik moet betalen . Dus wel fairplay . bieden . winnen . Is ook betalen . Ik heb er in het verleden mooie spullen gekocht . tegen een zeer scherpe prijs . En het ziet er perfect uit . de duitsers zijn erg nettjes op hun spullen . althans dat is mijn ervaring .

groetjes
leo
Back to top
Reply with quote

Walter Soestbergen

PostPosted: Wed 02 Jan 2008, 23:52    Post subject:
Maxxride62 wrote:

Och.. Voor Camera's schiet je er dus niks mee op..

Lenzen zijn nog te doen.

Weet iemand of er ergens een lijst staat van invoer percentage's?

Iets anders. Ik neem aan dat de omzet belasting achteraf te declareren is als onderneming?

Denk dat dat wel meevalt. je betaald over zowel camera als glaswerk 30% invoer kosten (dit gold voor 2007).

op een door mij ingevoerde lens van 556 euro waarde moest 166 euro worden betaald.

Dit was verdeeld in belasting 149.97 en 16,75 inklaringskosten.

Uiteindelijk hangt het van de te kopen camera of lens prijs af of het rendabel is. Je koopt geen lens of camera omdat ie veelvuldig kapot moet gaan.

Maar je zal maar pech hebben.

mvgr Walter
Back to top
Reply with quote

Maxxride62

PostPosted: Thu 03 Jan 2008, 1:04    Post subject:
ToXiQ wrote:

Denk dat dat wel meevalt. je betaald over zowel camera als glaswerk 30% invoer kosten (dit gold voor 2007).

op een door mij ingevoerde lens van 556 euro waarde moest 166 euro worden betaald.

Dit was verdeeld in belasting 149.97 en 16,75 inklaringskosten.

Uiteindelijk hangt het van de te kopen camera of lens prijs af of het rendabel is. Je koopt geen lens of camera omdat ie veelvuldig kapot moet gaan.

Maar je zal maar pech hebben.

mvgr Walter

De 30 % is incl. 19 % omzet belasting en 16,75 inklarings kosten?

Invoerrechten is dus ongeveer 8 %?

Verwarrend al die percentages. Ga morgen maar eens de Douane lastig vallen.
Back to top
Reply with quote

Walter Soestbergen

PostPosted: Thu 03 Jan 2008, 15:25    Post subject:
Maxxride62 wrote:

De 30 % is incl. 19 % omzet belasting en 16,75 inklarings kosten?

Invoerrechten is dus ongeveer 8 %?

Verwarrend al die percentages. Ga morgen maar eens de Douane lastig vallen.

Zoals ij het uitlegt = 19% + 16,75% + 8% en dat is niet wat ik bedoelde of schreef!

Ik heb de bedragen en benamingen overgenomen van de rekening die ik kreeg gepresenteerd!

Voor de BTW verhoging kon je uitgaan van 6% invoer en 19% btw en de rest waren inklaringskosten.

ben benieuwd wat de Douane je te vertellen heeft! het heeft namelijk wel altijd op de douane site gestaan!
Back to top
Reply with quote

Maxxride62

PostPosted: Thu 03 Jan 2008, 17:19    Post subject:
Zo ik ben er nu voor 99% uit.

Zojuist de douane gebeld met mijn vraag:

De belasting voor Camera's is 19 % omzet belasting + 0 % invoerrechten ( ja 0%)
De belasting voor Lenzen is 19 % omzet belasting + 6.7 % invoerrechten voor optiek.

Dit zijn de bedragen die je dus verschuldigd bent aan de Douane. Hier komen de kosten voor de verzender nog boven op. De man van de douane kon mij niet vertellen hoeveel dat zou zijn. (Vrij logisch haha)

De omzetbelasting is achteraf voor ondernemingen weer te declareren.

Na de douane de Nederlandse UPS gebeld. Die vertelde me dat er boven op de douane kosten nog eens 7 a 8 % er bovenop ging. Precieze percentages kon hij mij niet vertellen. Ik moest rekening houden met 7 a 8 %.
Na de UPS per ongeluk de TNT express gebeld. Die kunnen alleen zakelijke pakketten versturen en op basis van een pakketje van 50 x 50 a 10 kg koste me dat 303 euro (dit is ook nog eens onverzekerd).

Na de TNT Express was TNT post de aan de beurt. Waar duidelijk op hun site stond dat inklaringskosten van pakketten boven de 50,01 euro 16,75 zijn.

Belangrijk is om te weten dat UPS Amerika netjes pakketjes verstuurd aan UPS Nederland. Of te wel 7 a 8 % extra over het totale bedrag.
USPS (US Postal Service) verstuurd tot de grens waar TNT post het pakketje overneemt voor 16,75.

Ik ga morgen uitzoeken hoe het zit met versturen via USPS.
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Fri 04 Jan 2008, 20:49    Post subject:
Als ik het vanmiddag goed begrepen heb verstuurt B&H geen pakketten naar adressen buiten de VS. Dit betekent dat je dus een contactadres aldaar moet hebben waar het pakket dan eerst naartoe gestuurd moet worden.
Check even goed op hun site of dit echt het geval is !!
Nog even over die 7-8 % is dit niet gewoon het belastingtarief dat je er nog bij op moet tellen ?? Alle prijzen in de VS worden weergegeven zonder tax....

Groeten Michel
Reply with quote

Maxxride62

PostPosted: Fri 04 Jan 2008, 21:15    Post subject:
HJDT wrote:
Als ik het vanmiddag goed begrepen heb verstuurt B&H geen pakketten naar adressen buiten de VS. Dit betekent dat je dus een contactadres aldaar moet hebben waar het pakket dan eerst naartoe gestuurd moet worden.
Check even goed op hun site of dit echt het geval is !!
Nog even over die 7-8 % is dit niet gewoon het belastingtarief dat je er nog bij op moet tellen ?? Alle prijzen in de VS worden weergegeven zonder tax....

Groeten Michel

Van de B&H website
Quote:
We can ship via US Postal Service, or International UPS, depending on the weight, value, and destination of your merchandise. Please note that we will ship only to your home address, or to a USA residential address.

Wat ze zeggen is dat ze alleen naar huisadressen sturen, of adressen in USA. Ze zullen dus niks naar winkels sturen, postvakken of de kroeg Smile etc.

de 7 a 8 % komt er dus bovenop voor als je het via UPS laat verzenden. Dit staat los van de de 19 + omzet en het X% invoer rechten.

Als je het via USPS laat versturen betaal je meer verzendkosten (50 Dollar in mijn geval) en 16,45,- aan inklaarkosten. en dat is tot 5000 dollar verzekerd.

Minder leuk, B&H mag van Nikon USA geen Body's versturen buiten USA. Gevraagd of dat ook voor Canon geld. Helaas nog geen reactie op gehad.
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 11:13    Post subject:
Hoi Maxxride62

Tel gewoon 25% op bij al je aankopen in het buitenland . Dan zit je over het algemeen wel goed met prijs indicatie . En dan is het echt niet meer zo voordelig als het lijkt . Of vergis ik mij ? .

groetjes
Leo
Back to top
Reply with quote

Maxxride62

PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 11:43    Post subject:
Leo wrote:
Hoi Maxxride62

Tel gewoon 25% op bij al je aankopen in het buitenland . Dan zit je over het algemeen wel goed met prijs indicatie . En dan is het echt niet meer zo voordelig als het lijkt . Of vergis ik mij

groetjes
Leo

Hi leo,

Je vergist je Smile

Op een set van een body en 2 toplenzen zou ik hier in NL 4715 euro kwijt zijn. In USA incl alle kosten 3803 euro. Nog een verschil van 716 euro!

Tis een goede combinatie van goedkopere lenzen in verhouding tot de euro en de lage dollar.

Bv Nikkons 17- 55/2.8 kost hier +/- 1399 euro. In USA gaat ie over de toonbank voor 1199 Dollar omgerekend incl belastingen zou die lens dan 1035,- kosten. Scheelt toch weer 363 euri's.

Maar al met al loop je wel de garrantie risico's. ( mocht je btw een USA Nikkor kopen dan krijg je 5 Jaar garrantie.)
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum