Bl4ck 4ngel wrote: |
Hallo,
ik ben sinds enige tijd bezig met vogels kijken en nu wil ik een stapje verder gaan en ook foto's maken. Daarom ga ik een digitale reflex camera aankopen. Aangaande deze aankoop wil ik aan jullie kenners eens vragen wat ik het best kan kopen. Ik heb een budget dat rond de 1000 euro ligt. Ik heb reeds analoge relexcamera van nikon. Tom |
Marcel van Kammen wrote: |
@Peter: ik dacht dat lenzen van een analoge camera niet werkten op een digitale? Of in elk geval de AF niet,of vergis ik me nu? |
Leo wrote: |
Peter
En bij goed glaswerk denk ik aan lenzen die een diafragma waarde hebben van 2,8 . . |
Bl4ck 4ngel wrote: |
Ok hier wat meer info over mijn oude analoge toestel:
Nikon F-601 met een AF nikkor 35 - 70mm lens. Ik zelf was aan het twijfelen tussen een D80 of een D40X van nikon, maar ik heb nog geen andere merken in mijn handen gehad en misschien zijn er wel betere. |
Huib Tom wrote: | ||
Met de D80 werkt AF en de hele rest niet met oude objectieven, zo ook de lichtmeting enz. laat het afweten. De D300 heeft een functie onder de menuknop (geen cpu objectief) daar kun je het brandpunt, max F waarde en een objectief nummer opslaan. Zet je de camera dan op M dan werkt de lichtmeting en nog een aantal features. Ben ik ineens heel erg blij dat ik de objectieven van mijn oude F2 te weten de 24, 35,85,105 en 200 mm prime ineens weer kan inzetten ![]() Marcel de AF werkt niet met de oudjes. Dat spreekt voor zich maar als je de moeite neemt om even met de hand in te stellen kun je de doodgewaande primes weer prima inzetten. En.... verbaas je over de kwalitiet van deze oudjes ![]() Nog even een aanvulling. In de A stand van diafragma voorkeuze past de sluitertijd zich aan. S werkt niet om dat de camera geen contact heeft met het objectief om het diafragma automatisch aan te passen. |
Leo wrote: |
Peter
Dat ben ik niet met je eens .al heb je het beste glasservies van de wereld als de onderzetter niet deugd duvelt de boel om . Anders gezegt . je kunt toplenzen hebben ,maar als de camera onder de maat is blijft het eindresultaat om te huilen . wel is het zo , Dat een goede lens altijd zijn waarde / gebruiks plezier blijft behouden . En bij goed glaswerk denk ik aan lenzen die een diafragma waarde hebben van 2,8 . overigens is de D200 een prima camera . Als ik tenminste de foto,s zie op Birdtpix . |