Posted: Fri 28 Dec 2007, 8:53 Post subject: Welk filter
Ik wil graag weten hoe ik het glaswerk van mijn lenzen kan beschermen tegen evt. krassen en andere beschadigingen.
Bij de fotozaak wordt mij geadviseerd een UV-filter te gebruiken.
Professionele Fotografen raden dit daarentegen af.
Wat aan te schaffen? _________________ Canon EOS 90D+24-70 2.8+100-400 4.5-5.6. canon 28-300.
Last edited by marcelcorry on Fri 28 Dec 2007, 16:09; edited 2 times in total
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Fri 28 Dec 2007, 9:47 Post subject:
Ik heb net mn nieuwe camera + 70-300mm gekocht en ze hebben mij geadviseerd ook en UV filter er bij te kopen het is gewoon een stukje glas of filter. Als daar een krasje op komt koop je een nieuwe voor 30 euro maar als er net zo'n krasje op de lens zit ben je verder van huis.
Dus mijn mening: koop er een.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Fri 28 Dec 2007, 14:34 Post subject:
hangt er van af. Sommige lenzen kosten maar 50 euro. Laat dan dat filter maar zitten. Duurder dan een nieuwe lens kopen.
Voor andere lenzen is het wel verstandig een UV-filter aan te schaffen. dat werd vroeger ook wel eens een neutraal filter genoemd, omdat het geen kleureffect heeft op de foto.
Een filter kan de kwaliteit van je foto's enigszins beinvloeden. Beter een goed filter kopen (voor een goede lens).
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum