Gerrit Jan Klop wrote: |
Wellicht overbodig maar een reisverzekering keert alleen uit als je daadwerkelijk een overnachting elders hebt tijdens de schade. |
BUTEO11 wrote: |
Misschien ook een goede tip;
Via de NVN, een overkoepelende vereniging van natuurfotoclubs en hun leden, is een zeer goede verzekering te krijgen. Zeer aantrekkelijk qua prijs en vele voorvallen verzererd. Wereldwijd! Kijk maar eens op www.nvnfoto.nl onder de kop VERZEKERING. |
Quote: |
Interessant is dan hoe de dagwaarde wordt bepaald. Hier heb ik mijn Rabobank contactpersoon expliciet laten bellen naar Interpolis en die hebben mij verzekerd dat naar ieder object apart wordt gekeken en als dan blijkt dat een objectief veel minder snel afschrijft dan een camera dan is dat ook hun conclusie. Je hebt altijd recht op de mening van een onafhanklijk expert bij dagwaarde bepaling. Dat was voor mij erg belangrijk.
|
Chris Schenk wrote: |
Sterker nog, zelfs al zou je helemaal niet kunnen fotograferen dan kun je nog lid worden! Chris |
€19 per €1000 verzekerd bedrag voor Europa dekking
€5 per €1000 verzekerd bedrag extra voor (tijdelijke!) werelddekking. €29 per €1000 verzekerd bedrag voor Werelddekking. Minimaal te verzekeren objecten: 2. Opgegeven waarde is verzekerdbedrag, zonder waardeverlies! Ruime dekkingsvoorwaarden. |
ToXiQ wrote: |
Misschien is de NOS ook wel iets? |
ToXiQ wrote: | ||
Jammer dat voorkeuren gaan zonder omschrijving van de verzekering? Hoe is hierop nu een conclusie uit op te maken?
Bovenstaande komt van de NVN verzekering welke is onder gebracht bij Nationale Nederlanden! De ruime dekkingsvoorwaarden zijn nergens terug te vinden! Je moet lid worden / zijn om gebruik te kunnen maken van deze verzekering. Premie is duurder dan NOS met vergelijkbare verzekerings opties. Waar zitten de niet benoemde voordelen? mvgr Walter |
Ook na 10 jaar krijg je de opgegeven (nieuw)waarde uitgekeerd.
Dit alles wel natuurlijk op basis van aankoopbonnen. De verzekeringsvoorwaarden zijn hier te vinden: http://www.nvnfoto.nl/verzekering/verzvoorw.pdf Hiermee vind ik de NVN een goede optie. Het zou mij heel wat waard zijn als birdpix zo'n verzekering in huis zou halen! gr. Johan |
bertina wrote: |
Even een oud, naar mijn idee nooit afgerond topic, naar boven gehaald. Ik ben op dit moment druk bezig om een fotoverzekering te kiezen. Aangezien je op het NVN festival in februari ook gebruik kunt maken van de NVNverzekering, zonder lid te zijn is mijn oog daarop gevallen.
Nu lees ik dat de vezekerde waarde alleen wordt uitgekeerd als je de aankoopbon kunt overhandigen. Maar ik koop veel tweedehands op MP en daar heb ik geen aankoopbonnen van. Ik vraag mij af wat ik hier aan kan doen? Het gaat om redelijk dure lenzen en ik vind het zonde als ik die niet zou kunnen verzekeren, omdat ik geen aankoopbon heb. Hopelijk weet iemand het antwoord op mijn vraag en ik ben benieuwd of er al wat met Rudi zijn idee is gedaan! Ook na 10 jaar krijg je de opgegeven (nieuw)waarde uitgekeerd. Dit alles wel natuurlijk op basis van aankoopbonnen. De verzekeringsvoorwaarden zijn hier te vinden: http://www.nvnfoto.nl/verzekering/verzvoorw.pdf Hiermee vind ik de NVN een goede optie. Het zou mij heel wat waard zijn als birdpix zo'n verzekering in huis zou halen! gr. Johan |
bertina wrote: |
Het zou mij heel wat waard zijn als birdpix zo'n verzekering in huis zou halen! gr. Johan |
HJDT wrote: | ||
Johan schreef:
Ik vraag me af of dit wel klopt. Ik ben via deze verzekering verzekerd en de enige keer dat ik er gebruik van heb moeten maken vertelde de schade expert die bij mij op bezoek kwam dat ze nieuwwaarde vergoede tot het moent dat het verzekerde nog maar 40% van zijn aanschafwaarde waard is. In de praktijk betekent dit dat een fotolens, telescoop en verrekijker vele jaren boven die grens zullen blijven. Voor een camera en andere gerelateerde zaken ligt dit dus heel anders. Groeten Michel |