Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Imagetank
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 07 Dec 2004, 19:34    Post subject:
Hoi,

Ik heb een Vosonic X-drive met een 40 GB schijf. Perfect apparaat en ik heb hem altijd bij me om mijn kaarten te legen. Hij heeft het formaat en gewicht van een walkman en kost vanaf 175 euro.
Ik heb hem bij http://www.d95.nl/Vosonic.htm gekocht.
Heb hem nu ruim een half jaar en ik zou meer zonder willen (zeker op vakantie).

Groet,
Hans

Karel Mauer

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 07 Dec 2004, 20:16    Post subject:
je best gedaan Han, maar helaas. Bedankt voor de moeite.
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Tue 07 Dec 2004, 20:47    Post subject:
Quote:
Sorry dat ik er niet echt wat uit heb kunnen slepen.

Hallo Han,

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Ik hoop dat je er veel en lang plezier van zult hebben.

Ten aanzien van Konijnenberg had ik niet anders verwacht. Sinds twee jaar zijn zij onze huisleverancier en ondanks de grote bedragen die wij daar uitgeven valt er eigenlijk niet over korting te praten. We krijgen wel eens een lensdoekje of wat extra batterijen, maar zelfs geen kaartje kan eraf. De service is echter meer dan prima en de uitleg waarom we geen korting krijgen is acceptabel. Dus daarom blijven zij onze leverancier.

@ Hans,

Die imagetank heb ik in 2000 al gekocht. Vanwege de verloren foto's zijn we overgegaan op de FlashTrax. De imagetank ligt nu permanent in Kenya voor het geval een van de externe harddisks het zou begeven.

Het artikel over het reizen komt eraan.

Wie nu heel snel weg gaat en toch nog wat over handbagage wil weten moet maar even e-mailen. Die info wil en zal ik niet publiceren.

Groet
Marco

Arie van den Hout

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 10 Dec 2004, 16:44    Post subject:
Goede info hier.
Ik ga over 2 weken een maand naar Zuid Africa (Kruger, Mkuzi, Umfolozi etc). Volgende week zal ik iets kopen voor dataopslag.

1. Mijn voorkeur gaat uit naar de flastrax 40Gb, al heb ik nog niet kunnen lezen of dit apparaat RAW bestanden (zonder JPEG!) kan lezen? Mijn 20D heeft de mogelijkheid om RAW te kiezen of RAW+JPEG. Op RAW (zonder JPEG) kan je meer kwijt op je geheugenkaart. Echter de vraag is dus of de flastrax de RAW CR2 files van de 20D ondersteund.

2. Iets wat ik niet tegengekomen ben op dit forum (tenzij ik eroverheen gelezen heb) is een externe CD-RW, zoals de Apacer steno CP100 of de Hama data safe. Het voordeel van deze optie lijkt me dat je het risico van het verliezen van data verspreidt omdat je steeds een nieuwe cd brandt en niet alles op 1 schijf zet (als daar iets mee gebeurd ben je alles kwijt!). Natuurlijk is het nadeel dat je veel CD's vervoerd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet.
Arie
Back to top
Reply with quote

Han Bouwmeester

PostPosted: Fri 10 Dec 2004, 17:00    Post subject:
Arie,

Met je eerste vraag kan ik je wel helpen. De flashtrax kan inderdaad RAW bestanden lezen en laten zien op het scherm. Ik heb er zelf net dus een gekocht, wel een 80 GB versie voor de zekerheid, en dat werkt dus prima. Ik heb zelf de Nikon d70 met zijn NEF bestanden maar de RAW van Canon leest hij zeer zeker.
Ik ben wel beneiuwd naar de eerste ervaringen met de Epson, vooral qua zijn geroemde beeldkwaliteit. Dat laatste valt mij bij de Flashtrax persoonlijk een beetje tegen; maar goed dat is niet het belangrijkste.

Succes en al vast heel veel plezier in Afrika.

Han Bouwmeester
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Fri 10 Dec 2004, 18:08    Post subject:
Hoi Arie,

De FlashTrax leest inmiddels veel soorten RAW-files. Voor meer informatie volg onderstaande link:
FlashTrax

Nogmaals wil ik benadrukken ndat de accu niet het je van het is. Ik heb ook een reserveaccu maar de stroomvoorziening via de kabel naar je sigarettenaansteker vind ik helemaal geweldig.

In mijn verhaal over aankoopadviezen voor een digitale camera haal ik de Apacher aan. Ik weet natuurlijk niet hoeveel foto's je maakt, maar dat kunnen een hele berg CD's worden. Houdt er ook rekening mee dat je controleert of het apparaat je kaartje kan verdelen over meerdere CD's en of die dat goed doet. Wanneer je de mogelijkheid hebt om de CD's te controleren zit je best wel goed. Het gewicht van de CD's zou mij echter opbreken.
De reden dat wij voor FlashTrax hebben gekozen is vanwege de mogelijkheid om te controleren of alle foto's daadwerkelijk zijn weggeschreven. Pas na steekproeven (eerste en laatste foto alsmede elke 75ste) wissen wij de geheugenkaartjes.
In het kamp zetten wij de foto's op een notebook ter beoordeling (ook om te zien of er vuil op de CCD zit) en schrijven deze dan weg naar een DVD maar OOK naar een externe harddisk (niet de FlashTrax).

Veel (foto)plezier daar.
Marco

Arie van den Hout

PostPosted: Sat 11 Dec 2004, 12:18    Post subject:
Hoi Han,
Hartelijk dank voor de info en jij ook veel plezier in Africa!

Hoi Marco,
Dank voor de link, erg handig. Ik zal/zou ook zeker die kabel naar de sigarettenaansteker erbij doen (als deze het wordt).

Vanwege gewicht wil ik in principe 1 apparaat voor dataopslag meenemen. Ik zal dus geen flashtrax + note book/dvd writer + externe harddisc ter beschikking hebben zoals jij. Controleren of alles erop staat is cruciaal, dan valt inderdaad een apparaat als de Apacher af. Maar zelfs bij de flashtrax wed ik met al mijn foto's of 1 paard! Ik blijf het riskant vinden!

Gezien het bovenstaande neig ik er nu sterk naar om toch alleen een kleine platte laptop met CD-RW en 40Gb harddisc mee te nemen (wel duurder natuurlijk). Op die manier heb je dubbele opslag (harddisc + cd), kan je foto's bekijken en eventueel bewerken. (de handbagage wordt steeds zwaarder ...) .

Op basis van mijn laatste trip naar Africa schiet ik zo'n 500+ foto's per dag gemiddeld, dat moet op zich op te vangen zijn met geheugenkaarten (al zijn dat ook al weer bijna 5 1Gb kaarten! (ik krijg zo'n 100 foto's in RAW op 1Gb). Dus toch wel weer een hele dure oplossing.

Je begrijpt het, ik ben er nog niet uit.

Overigens complimenten wat betreft je "wijs op fotoreis" stukjes; ik denk dat velen (inclusief mijzelf) hier veel aan hebben.
Bedankt!
Groet.
Arie
Back to top
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Sat 11 Dec 2004, 14:43    Post subject:
Hoi Arie,

Dank voor je complimenten.
Verstandige keuze om niet op een paard te gokken. Ik zou me voor kunnen stellen dat je zelf al een notebook hebt met een cd-rw. Dan is dat een goede optie.

Ik weet niet waar jij precies heengaat, maar op veel plaatsen kan je tegenwoordig je geheugenkaartjes op een CD laten zetten.

voor meer info over onder meer het vervoer van je notebook, kan je mij ook prive mailen.

Groet
Marco

Arie van den Hout

PostPosted: Sat 11 Dec 2004, 15:25    Post subject:
Hoi Marco,
Dan wordt het de laptop. Als ik gewicht over heb (ik laat o.m. mijn zware gitzo en wimberley deze keer thuis) schaf ik misschien daarbij wel een flashtrax aan zodat je overdag niet gelimiteerd bent aan het aantal geheugenkaartes dat je bij je hebt.

Steden kom ik niet tegen op mijn trip (en vermijd ik ook), tevens wil ik niet afhankelijk zijn van externe factoren zoals ergens geheugenkaartjes op cd laten zetten.

Bedankt weer, groet.
Arie
Back to top
Reply with quote

hterhaar

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 24 Dec 2004, 23:18    Post subject: Bespreking Epson P 2000
te vinden op : http://www.dpreview.com/reviews/epsonp2000/

steenl

PostPosted: Fri 15 Apr 2005, 9:50    Post subject: Welke Imagetank?
Hallo,

Dit weekend moet het dan gebeuren. Ik ga een EOS 20D kopen. Komende twee maanden flink oefenen en begin juni ga ik voor 4 weken naar Alaska en Vancouver Island.
Ik zal daar veel digitale foto's maken en kom CF-kaarten te kort om genoeg foto's te kunnen maken. Ben dus opzoek naar een medium dat genoeg foto's kan herbergen.
Bovenstaand topic heb ik uitvoerend gelezen, maar het is me nog niet echt duidelijk welke imagetank ik nu het beste kan aanschaffen.
Is dat de Epson2000? Is dat de Flashtrax? Zijn er nog goedkopere / betere opties?
Het meenemen van een laptop is geen optie. Ik ben echt op zoek naar iets kleiner en goedkoper.

Hebben jullie nog suggesties of bevindingen?

Alvast reuze bedankt,
Groet,
Lennaert Steen

Last edited by steenl on Fri 15 Apr 2005, 13:38; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Chris Schenk

PostPosted: Fri 15 Apr 2005, 11:36    Post subject:
Mijn ervaring met de Flashtrax is dat je het beeldscherm in ieder geval niet kunt gebruiken om de kwaliteit, m.n. de scherpte, van de foto te beoordelen (gaat op het schermpje van mijn d70 beter). Wat de kwaliteit als opslagmedium betreft moet ik zeggen dat ie bij mij tot op heden naar tevredenheid heeft gefunctioneerd. Wel ben ik mensen tegen gekomen waarbij het apparaat het had laten afweten en ook ik heb wel eens meldingen gezien waarvan ik het even warm kreeg (geheugenkaart bevat geen info). In mijn geval was het echter altijd verholpen door het ding even uit en aan te zetten. Als ik nu zo'n ding zou aanschaffen zou ik gezien het bovenstaande naar die epson neigen.
Back to top
Reply with quote

Gerrit Jan Klop

PostPosted: Fri 15 Apr 2005, 12:49    Post subject:
Een ander leuk feature dat gebruik bij mijn Flashtrax is dat hij ook MP3's afspeelt. Ik heb nu dus de zang en roep van alle Europese vogels altijd bij me en kan bij twijfel even de 'literatuur' beluisteren. Surprised

groet

Gerrit Jan

PeterH

PostPosted: Fri 15 Apr 2005, 14:24    Post subject:
Doet de P-2000 dat ook niet???

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn flashtrax, behalve dan dat ie bijna vol raakte Rolling Eyes

Peter
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Mon 18 Apr 2005, 20:28    Post subject:
Hoi Peter,

Wanneer je problemen met je FlashTrax wilt, moet je eens een 4 GB Microdrive kopieren. Dan heb je er opeens genoeg.

Dat was voor mij de reden dat ik nu een P-2000 heb aangeschaft. Maar mijn FlashTrax gaat zeker niet de deur uit hoor. Voor alle andere kaartjes is het een prima ding (uitgezonderd de accu dan, maar dat is eenvoudig op te lossen door het gebruik van een caradapter).

Groet
Marco

PeterH

PostPosted: Tue 19 Apr 2005, 7:39    Post subject:
Hi Marco,

dat is niet mooi. Maar komt dat door de flashtrax of door de trage microdrives? Wat gebeurt er met een 4GB CF2? Ik zelf gebruik 2GBs CF2's en daarmee kan ik er 4 in het veld downloaden op 1 accu, maar meestal durf ik de 4de niet aan en houd ik het bij 3 (maar het kan net)

Grz

Peter
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Tue 19 Apr 2005, 8:58    Post subject:
Hoi Peter,

Dat ligt aan de FlashTrax.
De Microdrives/FlashTrax worden veel te warm en tijdens een aantal door mij uitgevoerde testen bleek dat de laatste 100 foto's er alleen als bestandsnaam opstonden en de foto's geen inhoud hadden. Dat is natuurlijk niet leuk wanneer er daar goede bijzaten.

Groet
Marco

Jacob

PostPosted: Tue 19 Apr 2005, 17:06    Post subject:
Jongens kijk ook even naar deze thread die arnodocus al eerder op merkte. Just for your consideration...

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=17621&postdays=0&postorder=asc&start=0

ik ga zelf voor de DP7X. Loopt op penlites en als je de goeie koopt laadt hij ze zelf op. Verschillende soorten 2,5" HDD die je al naar gelang zelf kan inbouwen. Zeer snelle data transfer en stevig gebouwd.

Jeroen Reneerkens

PostPosted: Tue 19 Apr 2005, 17:56    Post subject:
Ik heb zelf net de PD7x aangeschaft, en zal er binnenkort een harde schijf in zetten. Ben benieuwd hoe die functioneert, maar het gebruik van penlites sprak mij in ieder geval erg aan, die zijn altijd en overal te verkrijgen en makkelijk mee te nemen naar plekken waar geen stroomnet is.

HJDT

PostPosted: Tue 19 Apr 2005, 19:42    Post subject:
In de recente berochten over Imagetanks heb ik nog niet veel gelezen over de Vosonic X-Drive in al zijn varianten. Zelf ben ik in het bezit van een VP-2060 met 30 GB harddisk en die bevalt me prima.
De laatste tijd doet ook Vosonic mee in de race om nieuwe modellen op de markt te brengen getuige de VP-2160 en de VP-6210.

Vooral naar de laatste ben ik erg benieuwd omdat de specificaties me behoorlijk goed lijken. De mogelijkheid om MP3's af te spelen in het veld is natuurlijk makkelijk maar ook de batterij heeft een behoorlijke levensduur.
Is er iemand op het forum die ervaring heeft met de 6210 ?? Ik ben vooral erg benieuwd naar de snelheid van overschrijven van de CF kaarten of de MP3's ook zodanig hard afgespeeld kunnen worden dat je daar in het veld iets aan hebt.
Met het oog op de inkoopactie op Dutchphotozone is een vervroegde aanschaf van dit apparaat opeens wat aantrekkelijker geworden.

Groet Michel
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Thu 04 Aug 2005, 9:08    Post subject: geen idee
legov
behalve dat er een gebruiksaanwijzing bijzit; dit zou toch door de leverancier gebeurd moeten zijn?
als je de gebruiksaanwijzing niet (meer) hebt, dan kan ik kijken of ik hem kan vinden en mailen/opsturen.

by the way, zit de HD wil goed in het slot, de connector (bij mij was de HD er op dag 1 van mijn vakantie op Lesbos uitgevallen. gelukkig hield jack zijn hoofd koel. daarmee redde hij het fotografische deel van mijn vakantie)
Back to top
Reply with quote

bertina

PostPosted: Wed 17 Aug 2005, 7:21    Post subject: Photobox
Iemand ervaring met de Conceptronic multi media photobox 40 GB of 60 GB?
Ik lees dat sommige personen erg veel geld betalen om geheugenkaarten te 'legen' in een imagetank. Ik ga zelf binnenkort op vakantie naar Noorwegen en heb ook wat extra geheugen nodig. Deze photobox zou ideaal zijn voor op vakantie en heeft een extra harddisk. Hij is erg klein en kost maar 149 euro! Hij heeft alleen geen LCD scherm, maar ik bekijk bij thuiskomst wel op mijn computer of de foto's wel of niet goed gelukt zijn. Ik heb niet zoveel verstand van imagetanks etc, maar is er iemand die ervaring heeft met deze goedkope conceptronic photobox?
Back to top
Reply with quote

Andries Pen

PostPosted: Wed 17 Aug 2005, 19:48    Post subject: Imagetank
Bertina, ik heb die Conceptronic multi media photobox 40 Gb pas gekocht.
In eerste instantie wilde het ding niet werken. Nadat ik de harddisk er uit had gehaald en weer terug had geplaatst, werkte hij ineens wel. Vermoedelijk was de stekker van de harddisk gewoon niet goed aangedrukt. Normaal zal hij wel in één keer werken.
Het overzetten van CF-kaart naar de box gaat gemakkelijk en heel snel.
Het is een kwestie van kaart plaatsen en druk op de knop en de rest gaat vanzelf. Er wordt iedere keer wanneer je dit doet een nieuwe map aangemaakt op de harddisk. Vervolgens sluit je het ding via de USB poort op de computer aan. Wanneer je Windows XP gebruikt hoef je zelfs geen software (drivers) te installeren. Aansluiten en de extra harddisk verschijnt vanzelf in de verkenner. Behoudens de aanloopproblemen die ik heb gehad, maar die heb je denk ik maar heel weinig, ben ik nu heel erg te spreken over het apparaat. Ik ga van het najaar heel ver weg met vakantie en wil daar heel veel foto's gaan maken. Mijn foto's zijn bijna 3 Mb per stuk (6.2 miljoen megapixels Nikon D100). Als ik het heel ruw uitreken gaan er dan toch 40 x 330 foto's op de schijf. 13200 foto's zal ik in twee weken tijd toch niet maken want dat zijn er bijna duizend per dag... Nu vind ik het apparaat een echte aanrader. Groet, Andries

bertina

PostPosted: Sat 10 Sep 2005, 20:41    Post subject:
Hallo Andries, bedankt voor je advies. Ben vanavond terug gekomen uit Noorwegen en heb vlak daarvoor de conceptronic photobox gekocht. Ik had de problemen die jij had gelukkig niet. Ik heb net even een paar foto's op de computer bekeken en ze zijn gelukt. Wat een handig apparaatje. Ik heb er zeker 2000 gemaakt. Met name van het landschap, want ik ben niet echt op vogel'jacht' geweest. Morgen ga ik ze uitzoeken, want er zal ook wel een hoop weg gegooid kunnen worden.
Misschien dat er nog iets bij zit voor Birdpix, ik zal ze nog even moeten bekijken.
De vakantie en het land waren in ieder geval fantastisch!! (op het vele regenen na)

Bertina
Back to top
Reply with quote

Rick van der Weijde

PostPosted: Sat 10 Sep 2005, 21:30    Post subject:
En als de vogels niet gelukt zijn, kun je de landschappen natuurlijk altijd nog plaatsen op Nederpix! Wink

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 3

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum